اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

روش هایی برای افزایش گرمای بخاری خودرو

افزایش گرمای بخاری خودرو

کاهش گرمای بخاری خودرو یکی از معمولی‌ترین نقص‌ها در بین خودروها بوده و شاید شما هم این را بعضا احساس می‌کنید که گرمای بخاری کم است و یا اصلاً گرمایی ندارد که ناشی از برخی مشکلات است.

علت اول ممکن است مربوط به گرفتگی و یا خرابی رادیاتور بخاری باشد. زمانی که رادیاتور بخاری تبادل حرارتی مناسبی نداشته باشد و گرما را از آب به هوا منتقل نکند، بخاری گرمای لازم را نداشته و خوب گرم نمی‌کند.

گاهی شیلنگ آبی که وارد بخاری شده و به رادیاتور متصل است، گرفتگی دارد. آب داغ موتور نمی‌تواند وارد شبکه گرمایی (رادیاتور) شده و به درستی حرارت خود را به هوا بدهد. در این گونه موارد نیز گرفتگی برطرف شده و آب و گردش آن باید به حالت عادی بازگردد.

عیبی دیگر که بسیار شایع است، خرابی فن و یا دمنده بخاری است. در این حالت رادیاتور بخوبی گرم می‌شود، آب داغ موتور نیز وارد سیستم می‌شود، ولی در نهایت هوای محیط به درستی وارد نشده و با شبکه گرمایی برخورد نمی‌کند. عیب این حالت، فن یا همان دمنده بخاری است. برای رفع این عیب باید فن بخاری را باز کرده و آن را در بیرون تست کرد، سپس عیب آن را برطرف کرده و دوباره روی سیستم نصب کرد.

گاهی آب موتور کافی نیست و سطح آن پایین است در نتیجه شبکه گرمایی بخاری خودرو نیز نمی‌تواند به درستی تبادل حرارتی داشته باشد، در این حالت باید به سیستم خنک ‌کاری موتور آب اضافه کنیم. سپس سیستم را هوا گیری کرده و آن را نشت‌یابی می‌کنیم.

یکی دیگر از عواملی که در کارکرد بخاری نقش بسیار مهمی دارد ترموستات خودرو می‌باشد. ترموستات وظیفه دارد تا مسیر آب موتور را تغییر دهد. زمانی که نیاز به خنک‌ کردن آب نیست آب همچنان داخل موتور و اطراف آن گردش کند و وارد رادیاتور نشود. هر زمان که دمای آن به حدی بالا رفت که نیاز به خنک‌ کاری و کاهش دما بود، ترموستات خود به خود باز شده و اجازه عبور آب را می‌دهد.

بخاری خودرو

گاهی در فصل زمستان ترموستات برداشته می‌شود و آب در تمامی مواقع خنک می‌شود. این حالت فقط مناسب هوای گرم است و در فصل سرما باعث می‌شود تا بخاری، گرمای مورد نیاز را تولید نکند.

بعضی وقت ها ترموستات خراب است و همیشه در حالت باز می ماند. در این شرایط هم باز بخاری گرمای مورد نیاز را تولید نمی‌کند و برای برطرف کردن ایراد باید ترموستات تعویض شده و سیستم نشت‌یابی گردد.

 

منبع : خودروکار

زمان ارسال پست: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۳ دسته بندی: آموزشی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.