اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

راهنمای جعبه فیوز و رله های تارا اتوماتیک

راهنمای جعبه فیوز و رله های تارا اتوماتیک

تفاوت رله و فیوز در این است که فیوز می ‌سوزد اما رله ها آن هم از نوع رله مغناطیسی سبب قطع جریان مدار می‌ شود. در این مطلب تصاویر راهنمای راهنمای جعبه فیوز و رله های تارا اتوماتیک را میتوانید مشاهده کنید.

 

فیوز چیست ؟

فیوز قطعه کاربردی می باشد که برای محافظت در برابر تغییرات الکتریکی ناگهانی و غیرعادی استفاده می‌شود و تاکنون توانسته بسیاری از لوازم برقی و الکتریکی را از خطر سوختن و آسیب‌های جدی حفظ کند.

ملاحظه این موضوع اهمیت دارد که فیوز حفاظتی از یک نوار فلزی نازک در بدنه خود تشکیل شده که عملکرد آن بسیار خاص است. با عبور جریان زیاد، نوار فیوز ذوب شده و در نتیجه مدار از منبع تغذیه قطع می‌شود.

رله چیست ؟

رله یک قطعه الکترومکانیکی محسوب میشود که کاربرد آن در مدارات الکتریکی مانند کلیدی ساده است ولی با کلیدهای ساده ای که در خانه ها مشاهده کرده اید، فرق دارد. از جمله ویژگی های بارز رله ها عبارتند از:

  • رله برخلاف کلید که برای باز و بسته شدن آن باید به صورت دستی عمل شود، در رله باز و بسته شدن به وسیله جریان الکتریکی انجام میگردد.
  • استفاده از رله این امکان را به ما می دهد که بتوانیم دو بخش مجزای یک سیستم را که دارای دو منبع ولتاژ مختلف هستند، از هم جدا کنیم.

 

تصاویر و جداول راهنمای جعبه فیوز تارا اتوماتیک

زمان ارسال پست: ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۷ دسته بندی: فنی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.