اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

معرفی آئودی Q6 etron

معرفی آئودی Q6 etron

جدیدترین خودروی آئودی، طراحی اسپرت و موتور برقی با توان پیمایش ۴۸۰ کیلومتر دارد. Q6 etron، فناوری‌ های مدرنی داخل کابین نیز ارایه می‌کند.

محصولات تمام برقی آئودی با نام ای ترون آئودی تولید می‌شوند و کیفیت ساخت بالا دارند؛ اما به دلیل قیمت بیشتر نسبت به رقبا، چندان پرفروش نیستند. از سویی دیگر، آئودی به مسیری که برای خود برنامه‌ریزی کرده است پایبند مانده و خودروهای ای‌ترون را با مدل‌های متنوع، توسعه می‌دهد.

پلتفرم و اساس فنی Q6 ای ترون، مشابه ماکان EV است که چند هفته پیش رونمایی شد. معماری ۸۰۰ ولت همراه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت، سیستم دو موتوره با قابلیت تنظیم محرک عقب یا چهار چرخ، در نسخه‌های مختلف Q6 و SQ6 ای ترون وجود دارد. توان پیمایش SQ6 هنوز مشخ نیست؛ اما مدل پایه با شارژ کامل، شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتر خواهد داشت. همچنین حدود ۲۰ دقیقه اتصال خودرو به ایستگاه شارژ DC، ظرفیت باتری‌ها را از ۱۰ به ۸۰ درصد می‌رساند.

مدل پایه، ۴۲۲ اسب بخار قدرت خواهد داشت و ۴۸۳ اسب بخار برای SQ6 ای ترون فراهم خواهد بود. این خودروها، قابلیت افزایش قدرت کوتاه مدت برای پاسخ به رانندگی پرشتاب دارند و در این حالت، قدرت را به ۴۵۶ و ۵۱۰ اسب بخار می‌رسانند. براساس اطلاعات رسمی منتشر شده توسط آئودی، سرعت صفر تا صد کیلومتر برساعت برای Q6 و SQ6، به ترتیب ۵ و ۴/۲ ثانیه است.

نرم‌افزارهای هوش مصنوعی در Q6 ای‌ترون، نقش مهمی دارند. این فناوری جدید، براساس نوع رانندگی با خودرو طی مدت مشخص، مدیریت شارژ، مصرف باتری و بسیاری دیگر تجهیزات فنی را تنظیم می‌کند. برای هوش مصنوعی Q6، تصویر انسانی روی نمایشگر مرکزی خودرو طراحی شده است تا مکالمه مستقیم با راننده ساده‌تر شود.

در کابین، مانیتور لمسی ۱۴/۵ اینچ وجود دارد. پشت فرمان هم، نمایشگر ۱۱/۹ اینچ نصب شده است. نسخه‌های سفارشی، مانیتور مخصوص شاگرد (کنار راننده) با ابعاد ۱۰/۹ اینچ نیز خواهند داشت. علاوه‌بر هوش مصنوعی که تجربه‌ای جدید برای استفاده از امکانات مهم مثل مسیریاب ماهواره‌ای و رانندگی خودران محسوب می‌شود، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) نیز با حالت پویا و گرافیک عالی در Q6 ای تورن وجود دارد. این سیستم، تا فاصله ۲۰۰ متری خودرو، جزئیات مسیر، اطلاعات مکان و قوانین رانندگی را اطلاع‌رسانی می‌کند. تمام این امکانات در خودروی برقی آئودی، با اتصال به اینترنت و به‌روزرسانی از راه دور (over-the-air updates) میسر می‌شود.

اواخر سال ۲۰۲۴، عرضه‌ی Q6 ای تورن برای امریکا و اروپا انجام خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست اما کارشناسان رسانه‌های خارجی، هزینه خرید مدل پایه را حدود ۶۶ هزار دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

منبع : پدال

زمان ارسال پست: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۹:۵۰ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.