اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

رقابت آلمان و ایتالیا؛ درگ جذاب بی ام و M5 و فراری ۸۱۲

رقابت آلمان و ایتالیا؛ درگ جذاب بی ام و M5 و فراری 812

در زمان حال و دنیای جویای سرعت، دیدن سدان هایی با عملکرد بالا و قدرت فوق العاده، اتفاقی غیر معمول نیست. ولی آیا می توانند با ابرخودروهای واقعی روبرو شوند؟ این همان چیزی است که سایت Carwow در ویدیوی خود سعی می کند به آن پاسخ دهد و یک بی ام و M5 CS در برابر فراری ۸۱۲ سوپرفست قرار می گیرد.

با مشخصات شروع می کنیم، بی ام و M5 CS دارای ۶۲۷ اسب بخار (۶۳۵ اسب بخار / ۴۶۸ کیلووات) قدرت و ۵۵۳ پوند فوت (۷۵۰ نیوتن متر) گشتاور بوده که این توان را از یک موتور ۴.۴ لیتری توئین توربو V8 می گیرد و وزن آن نیز ۱۸۲۵ کیلوگرم است.

در جایگاه بعدی، فراری ۸۱۲ سوپرفست ۷۸۸ اسب بخار (۷۹۹ اسب بخار / ۵۸۸ کیلووات) قدرت و ۵۲۹ پوند فوت (۷۱۷ نیوتن متر) گشتاور را از موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل تنفس طبیعی خود می گیرد و دارای وزنی ۱۶۳۰ کیلوگرمی می باشد. بنابراین در حالی که BMW وزن بیشتری و قدرت کمتری دارد، ولی از مزیت گشتاور بیشتر و سیستم چهار چرخ محرک برای کمک در این رقابت برخوردار است.

 

همچنین ببینید: نبرد سوپرسدان‌ های بی ام و M5 کامپتیشن و بنز AMG E63 S

در اولین مسابقه درگ، بی‌ ام‌ و فراری را در اول راه نابود کرد و توانست تا خط پایان جلوتر بماند. برای مسابقه دوم، نتیجه مشابهی در شروع رخ داد، اما این بار فراری کمی بهتر شروع کرد و به آن اجازه داد تا به یک پیروزی ناچیز برگردد. مسابقه سوم نتیجه تقریباً یکسانی با مسابقه دوم داشت، با برتری بی‌ ام‌ و در شروع، سپس فراری ۸۱۲ در پایان راه خود را به عقب باز کرد. با این حال، همان‌ اندازه که دفعه قبل به نفع فراری بود، بی‌ ام‌ و این بار به همان اندازه برنده شد.

آنها سپس این دو خودرو را در یک سری مسابقات رولینگ(مسابقه در حال حرکت) آزمایش کردند و مزیت تمام چرخ محرک بی ام و M5 را از بین بردند. بدون تعجب، فراری با ۱۵۰ اسب بخار قدرت بیشتر و حدود ۳۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، هر بار توانست بی ام و را در گرد و غبار خود رها پنهان کند. با این حال، BMW در تست ترمز موفق شد فراری را شکست دهد. برای مشاهده مقایسه کامل این دو خودرو می توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

فراری ۸۱۲ سوپرفست بی ام و M5 CS
موتور ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتر ۸ سیلندر ۴.۴ توربو
قدرت ۸۰۰ اسب بخار ۶۳۵ اسب بخار
گشتاور ۷۲۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
۰ تا ۱۰۰ ۲.۹ ثانیه ۳ ثانیه
محور محرک دیفرانسیل عقب دو دیفرانسیل
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۱۶۳۰ کیلوگرم ۱۸۲۵ کیلوگرم
قیمت ۴۵۰ هزار پوند ۱۴۱ هزار پوند
زمان ارسال پست: ۰۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۴ دسته بندی: درگ تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.