اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

مقایسه فیدلیتی پرایم با تیگو ۸ پرو

مقایسه فیدلیتی پرایم با تیگو 8 پرو

کراس اوورهای فیدلیتی پرایم و تیگو ۸ پرو به عنوان دو خودروی چینی جدید بازار ایران محسوب می‌شوند که توانستند مشتریان نسبتا زیادی را به سمت خود جذب نمایند.

شرکت جتور به عنوان یکی از زیر مجموعه های چری از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز نمود و در مدت زمان کوتاهی توانست کراس اوور جتور X70 را در بازارهای جهانی به فروش رساند. خودرویی که شرکت بهمن موتور چند ماه قبل آن را با نام فیدلیتی روانه بازار ایران کرد.

در آن سو، چری تیگو ۸ پرو نیز یکی از محصولات چری می‌باشد که توسط مونتاژکار داخلی یعنی مدیران خودرو با تغییراتی نسبت به مدل اصلی مونتاژ و وارد بازار ایران شد. در ادامه به مقایسه این دو کراس اوور چینی می پردازیم.

 

مقایسه فیدلیتی پرایم با تیگو ۸ پرو

بخش طراحی

شرکت جتور برعکس سایر شرکتهای چینی برای فیدلیتی پرایم از طراحی ساده و زیبایی همراه با خطوط هدفمند استفاده کرده است. همچنین بین قسمت های مختلف این خودرو نیز هماهنگی خوبی وجود دارد.

علاوه بر این، کراس اوور مورد نظر از رینگ‌هایی جذاب، جلوپنجره‌ های بزرگ و سپرهای اسپرت هم بهره برده تا بتواند علاوه بر خانواده‌ها نظر مشتریان جوان را نیز به خود جلب نماید.

کابین فیدلیتی توسط طراحان جتور با الهام گرفتن از خودروهای آلمانی طراحی شده تا برای سرنشینان، فضای داخلی جذابی را فراهم کند. این خودرو به یک نمایشگر تبلتی در بالای کنسول نیز مجهز شده است.

کابین فیدلیتی پرایم

خلاصه این که کابین این ماشین یک فضای معقول برای ۷ سرنشین فراهم می‌کند و گزینه ای مناسب برای خانواده‌ها محسوب میشود.

در جایگاه بعدی، تیگو ۸ پرو مشابه فیدلیتی از چراغ‌های جلو با قابی کوچک در کنار سپری بزرگ استفاده کرده و طراحان شرکت چری موفق شدند ظاهری جذاب برای این خودرو خلق کنند.

در بخش پشتی تیگو یک طراحی زیبا و مدرن را شاهد هستیم و شرکت سازنده در این قسمت از چراغ‌های LED در تزئین گوشه‌های سپر عقب نیز استفاده کرده است.

داخل کابین تیگو ۸ پرو از یک نمایشگر بزرگ دیجیتالی در پشت فرمان بهره برده اند و غربیلک فرمان هم از مدل دی کات می باشد. همچنین صفحه نمایش پشت فرمان متصل به نمایشگر کنسول مرکزی بوده و در کل، نمایی مدرنی را عرضه کرده است.

کابین تیگو ۸ پرو

در مجموع، این دو کراس اوور چینی در قسمت های طراحی بیرونی و داخلی نمره قبولی را دریافت کرده و انتخاب بین آنها امری سلیقه‌ای است.

 

امکانات

امکانات فیدلیتی پرایم

فیدلیتی پرایم ماشینی نسبتا پیشرفته و لوکس محسوب می گردد که بهمن موتور نیز آن را با امکاناتی شامل درب صندوق با سنسور تشخیص مانع، چراغهای همراهی تا درب خانه، سیستم تشخیص مانع، سانروف پانوراما، اتو لایت (Auto Light)، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سنسور نمایش فشار باد تایرها، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو، سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی در نظر گرفته است.

امکانات تیگو ۸ پرو

تیگو ۸ پرو نیز مانند باقی خودروهای چینی از امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی برخوردار است. این کراس اوور چینی دارای امکاناتی شامل سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی و سرپایینی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، ترمز کمکی، توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم ترمز ضد قفل ABS، کیسه هوای ایمنی برای زانوها، کیسه هوای پرده‌ای، جانبی و کیسه هوای سرنشینان جلو، استارت دکمه‌ای، چراغ‌های تمام LED، سنسور باران، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، چراغ‌های روزتاب، ترمز پارک برقی، سیستم هشدار نقاط کور، نمایش فشار باد تایرها، سنسور پارک و دوربین ۳۶۰ درجه می باشد.

 

بخش فنی

شرکت بهمن موتور خودروی فیدلیتی پرایم را با موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژر دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ عرضه کرده است که می‌تواند ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌ متر گشتاور را تولید کند.

فیدلیتی پرایم

قدرت پیشرانه توسط گیربکس ۶ دنده دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال داده میشود. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۶ لیتر خواهد بود.

در آن طرف، کراس اوور تیگو ۸ مدیران خودرو مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژر ۱۶ سوپاپ می باشد که توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت تولیدی این موتور با کمک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد.

تیگو ۸ پرو

موتور ۱.۶ آن دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف ترکیبی خوب ۶.۸ لیتر را ارائه یمکند. حداکثر سرعت این خودرو هم ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

طبق اعداد فنی گفته شده، چری تیگو ۸ پرو از موتوری قدرتمند با مصرف سوخت کمتر استفاده میکند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز از فیدلیتی پرایم بیشتر است.

 

قیمت

قیمت کارخانه ای فیدلیتی پرایم توسط بهمن موتور در مدل ۵ نفره ۸۴۴ میلیون تومان و در مدل ۷ نفره ۸۵۹ میلیون تومان اعلام شده است. البته این خودرو در بازار داخلی در مدل ۵ نفره حدود ۱ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان و در مدل ۷ نفره نیز حدود ۱ میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان قیمت دارد.

در طرف دیگر داستان، قیمت کارخانه ای چری تیگو ۸ نیز در حال حضر، ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان می باشد.

البته از لحاظ قیمتی، این دو خودرو قابل مقایسه با یکدیگر نیستند و در اینجا ما به دلیل اندازه مشابه، آن دو را با هم مقایسه کرده ایم.

زمان ارسال پست: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۱:۱۸ دسته بندی: بررسی خودرو داخلی و مونتاژ تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
احمد گفت:

آشغالهای چینی به 3 برابر قیمت...

با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.