اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

فواید استفاده از سوخت سی‌ ان‌ جی

فواید استفاده از سوخت سی‌ ان‌ جی

فریبرز رشیدی استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بین خبرنگارها با ذکر این‌ مورد که تکنولوژی استفاده شده در صنعت سی ان جی چندان پیچیده نبوده و بایستی تماما بومی گردد، بیان داشت: برای این مسئله وزارت صمت می‌تواند کمک رسان باشد و سازندگان داخلی را در این راه حمایت نماید. در این مطلبی اشاره کوتاهی به فواید و مزایای سی ان جی آن می کنیم.

این استاد دانشگاه ضمن اشاره به اضافه شدن ۳۰ درصد به خودروهای cng سوز در کل دنیا طی سال جاری، سوال نمود: از این مقدار سهم، چه میزان آن به ایران تعلق می گیرد؟ در سال‌های گذشته با توجه به افزایش ظرفیت تولید و همچنین توزیع cng در سراسر ایران، اما زیرساخت بهره بردن از این گاز کمتر مورد توجه واقع شده است که با تکمیل و امضای مصوبه ای جدید و همکاری خودروسازان می‌توان به افزایش سهم ایران در تولید یا ورود خودروهای دوگانه سوز در دنیا امیدوار بود.

 

مناسب بودن سوخت سی ان جی برای حمل و نقل

فریبرز رشیدی درباره بعضی از مالکان خودروهای دوگانه سوز که از مورد کاهش شتاب ماشین به عنوان مشکل سوخت سی ان جی یاد می کنند، گفت: معتقد هستم که حتی اگر این موضوع هم درست باشد، بهتر است تا همه خودروهای حمل و نقل عمومی از cng استفاده کنند، چون کاهش حوادث جاده‌ای که در اثر سرعت رخ می دهند را به دنبال دارد.

وی در ادامه بیان کرد: پس این‌ مسئله که استفاده از سوخت cng برای حمل و نقل عمومی و وانت بارها، تاکسی‌ و ون‌ها در اولویت اول دوگانه سوز کردن باشند، در اصل نمایان گر جمله تبدیل تهدید به فرصت می‌باشد.

 

کم شدن گازهای گلخانه‌ای با استفاده از سی ان جی

رشیدی از مهمترین مزیت این نوع سوخت نسبت به بنزین یعنی کاهش ۹۰ درصدی گازهای آن در خودروها یاد کرد و گفت: این مقدار کاهش آلایندگی به حفظ محیط زیست هم کمک بزرگی خواهد کرد.

به گفته وی در حال حاضر در کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی استفاده از گاز cng به عنوان سوخت ماشین افزایش یافته و حتی کشورهایی مانند پاکستان و هندوستان هم در حال پیش گرفتن از ایران هستند.

میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده توسط خودروها با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در حالی به ۲ میلیون متر مکعب افزایش یافته که مدیران نفتی هم قبل از این اتفاق پیش‌بینی کرده بودند که مقدار مصرف سی‌ ان‌ جی در ایران در بلندمدت با اجرای نمودن سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه ۲۴ میلیون متر مکعب نیز افزایش یابد.

 

فواید سی‌ ان‌ جی به طور خلاصه چیست؟

  1. مناسب برای حمل و نقل
  2. کاهش گازهای گلخانه‌ ای
  3. هزینه مناسب انتقال به جایگاه سوخت
زمان ارسال پست: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۵۸ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.