اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۲۰، مصرف سوخت ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

هیوندای سوناتا هیبرید 2020، مصرف سوخت 4.5 لیتر در 100 کیلومتر

هیوندای مصرف سوخت مدل سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ را ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرده است. این سدان خانوادگی با هر باک سوخت می‌تواند بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر را طی کند.

مدل ۲۰۲۰ سوناتا هیبرید دارای پیشرانه‌ ۴ سیلندر ۲ لیتر با قدرت ۱۵۰ اسب‌ بخار و گشتاور ۱۸۹ نیوتن‌ متر می باشد. در کنار آن یک موتور الکتریکی هم وجود دارد که ۵۱ اسب‌ بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می کند. توان کلی و ترکیبی این دو موتور، ۱۹۲ اسب‌ بخار است. انتقال قدرت به چرخ‌های جلو با استفاده از گیربکس ۶ سرعته‌ خودکار صورت میگیرد که از فناوری جدید هیوندای به‌ نام Active Shift Control بهره‌مند است. این سیستم جدید به موتور بنزینی، جعبه‌ دنده و موتور برقی کمک می‌کند تا زمان تعویض دنده ها را تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

کمپانی هیوندای به صورت تخمینی گفته است که مصرف سوخت میانگین تیپ Blue سوناتا هیبریدی ۲۰۲۰ نزدیک ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. مصرف جاده‌ای آن ۴.۳ لیتر و مصرف سوخت شهری این خودرو ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این سدان کم مصرف همچنین با هر باک سوخت می‌تواند تا ۱۱۰۴ کیلومتر را طی نماید. تیپ SEL سوناتا نیز دارای مصرف سوخت ۵.۲ لیتر در شهر، ۴.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای بزرگراه و ۴.۶ لیتر سیکل ترکیبی می باشد.

به منظور افزایش شعاع حرکتی این خودرو، هیوندای روی سقف سوناتا یک پنل خورشیدی نصب کرده که می‌تواند کمی از شارژ باتری‌ها را تأمین نماید. براساس ادعای شرکت سازنده، این سیستم در صورت ۶ ساعت شارژ شدن می‌تواند تا چند مایل برد خودرو را افزایش دهد. هیوندای همچنین اشاره داشته که در بازه‌ زمانی یک ساله، این پنل خورشیدی می‌تواند شعاع حرکتی ۱۱۲۷ کیلومتری را برای سوناتا به ارمغان آورد.

 

امکانات سوناتا هیبرید

از جمله امکانات کمکی رانندگی این سدان جذاب می توان به مواردی مانند؛ سیستم پیشگیری از تصادف جلو، سیستم هشدار نقطه کور با قابلیت پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار خودرو عقبی فعال، سیستم رانندگی بین خطوط و کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف اشاره نمود. همچنین به‌ شکل یک آپشن امکان سفارش سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه نیز برای سوناتا هیبریدی وجود دارد.

 

تکنولوژی پیشرفته CVVD هیوندای سوناتا ۲۰۲۰

زمان ارسال پست: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۴۲ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.