اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

مهلت خروج پلاک‌های غیر بومی از شهرهای قرمز و نارنجی

مهلت خروج پلاک‌های غیر بومی از شهرهای قرمز و نارنجی

رییس پلیس راهور ناجا از کاهش ۳۰ درصدی تردد در جاده‌های کشور در مقایسه با مدت مشابه در ایام قبل از شیوع کرونا خبر داد.

هادیانفر درباره وضعیت خروج از شهرهای قرمز که به تازگی به وضعیت قرمز یا نارنجی درآمده‌اند نیز اظهار کرد: از زمان ابلاغ وضعیت جدید، خودروهای دارای پلاک بومی اجازه خروج از شهر را ندارند. اما خودروهای دارای پلاک غیربومی ۷۲ ساعت فرصت دارند تا از شهر خارج شوند و در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.

وی درباره ممنوعیت تردد شبانه نیز گفت:‌ این ممنوعیت برای تمام شهرهای کشور بوده و از ساعت ۲۱ تا سه بامداد تردد در معابر شهری ممنوع بوده و مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهد شد.

به نقل از ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر با تبریک فرا رسیدن سال ۱۴۰۰ گفت:‌ امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت بر ضرورت پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری تاکید کردند و طبق آمارها نیز تا روز گذشته مردم تا حد زیادی به این تاکیدات توجه کردند و آمارها نشان می‌دهد که میزان ترددها در مقایسه با دوره مشابه قبل از شیوع کرونا کاهشی ۳۰ درصدی داشته است.

وی درباره ابلاغ محدودیت‌های جدید در برخی از شهرها نیز اظهارکرد:‌ برابر آخرین مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت ۱۲ شهر قرمز و ۳۹ شهر نیز نارنجی اعلام شده که متاسفانه تعداد این شهرها افزایش داشته است، همانطور که قبلا اعلام کردیم، ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز یا نارنجی ممنوع بوده و خروج پلاک‌های بومی از آن نیز ممنوع است. میزان جریمه در شهرهای قرمز یک میلیون و در شهرهای نارنجی نیم میلیون تومان است.

رییس پلیس راهور ناجا درباره اینکه این جریمه هرچند ساعت یک بار ثبت می‌شود، گفت: این جریمه‌ها به ازای هر روز بوده و در هر روز که تردد خودرو از سوی دوربین‌ها یا ماموران ثبت شود، جریمه تردد غیرمجاز نیز ثبت خواهد شد.

زمان ارسال پست: ۰۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۲ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.