اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

عواقب حذف ترموستات خودرو

عواقب حذف ترموستات خودرو

اگر ترموستات خودرو را حذف کرده یا برداریم، موتور باید مدت زمان بیشتری را در حال فعالیت باشد تا به دمای کاری معقول خود برسد یا بتواند دمای کاری خود را در روزهای سرد حفظ نماید.

با این تعاریف، اگر که دمای موتور کمتر از حد نرمال باشد، بلبرینگها، رینگ های پیستون و باقی اجزا هنوز از نظر سایز منبسط نشده اند و در نتیجه نسبت به حالتی که پیشرانه به دمای کاری خود رسیده است به قطعات فلزی دیگر موتور ضربه بیشتری می زند. در اصل، شکاف، گپ یا فاصله بین قطعات در حالتی که موتور سرد باشد بیشتر می شود.

یک نکته جالب این که با حذف ترموستات حتی ممکن است در بعضی موارد دما بالا رود چون با برداشتن ترموستات احتمال زیاد سرعت گردش آب در سیستم بالا رفته و آب مدت زمان کمی داخل رادیاتور می ماند و در نتیجه حرارت خود را به خوبی از دست نمی دهد.

خطر بزرگ دیگری با حذف ترموستات برای شما رخ خواهد داد که وقتی بلافاصله بعد از سربالایی (دمای بالای موتور بالا) وارد سرپایینی شوید، گردش سریع آب موجب خنک شدن ناگهانی پیشرانه شده که این تغییر دمای فوری امکان تاب برداشتن سرسیلندر را افزایش می دهد.

البته در برخی تستهای دوام احتمال دارد که ترموستات خودرو برداشته شود تنها به این خاطر که اگر ترموستات نصب باشد و در طول تست قفل کند خودرو در تست استقامت مردود می گردد و در ضمن با حذف آن فرسایش قطعات موتور بیشتر خواهد شد اما چون در این تستها، سیستم خنک کننده خودروها از قبل به حالتی تنظیم شده که فقدان ترموستات را جبران کند مشکل خاصی رخ نمی دهد.

عملکرد ترموستات خودرو

 

موتور خودرو با نصب ترموستات فابریک کارخانه سریعا به حداقل دمای کاری نرمال خود دست می یابد و زمانی که پیشرانه به دمای ایده آل رسید برای جلوگیری از خنک شدن بیش از حد موتور، ترموستات بسته می شود. البته ترموستات فابریک کارخانه توانایی آن را ندارد که دمای یک موتور تحت فشار را تغییر دهد چون در این حالت ترموستات کامل باز بوده و باز بودن کامل آن نیز مانند این است که اصلا ترموستاتی وجود ندارد.

طبق همین توضیح، در خودروهای مسابقه ای نصب ترموستات معنی ندارد زیرا در مسابقه پیشرانه خودروها دائما تحت فشار بوده و در این حالت ترموستات باید کاملا باز باشد، پس ترموستاتی که همیشه باز است فرقی با نبودن ترموستات نیست.

 

حال سوالی مطرح می شود که با نصب ترموستاتی که دمای باز شدن آن از دمای ترموستات فابریک کارخانه پایینتر است چه اتفاقی رخ می دهد؟
در جواب این سوال باید گفت فایده ای ندارد، بلکه ضرر هم خواهید کرد!

داخل شهر، موتور ماشین شما با داشتن ترموستات خیلی سریعتر از حالت فقدان آن گرم می شود و در صورت نصب ترموستات با دمای پایینتر (مثلا ۷۵درجه به جای ۸۳ درجه برای پژو ۴۰۵) در اصل، پیشرانه زود به دمای ۷۵ می رسد اما زمان بیشتری طی می گذرد تا دمای موتور از ۷۵ به ۸۳ درجه برسد. در حالی که با ترموستات فابریک، موتور سریعا به دمای ۸۳ درجه (حداقل دمای استاندارد) خواهد رسید.

یک مشکل دیگر، ترموستات خودرو ۷۵ درجه ایجاد می کند؛ در زمانی که دمای موتور پایینتر از حد نرمال است (مانند حرکت در سرپایینی به مدت طولانی) با این نوع ترموستات، دما پایینتر از ترموستات ۸۳ خواهد بود و همانگونه که در بند های قبلی عنوان شد به دلیل عدم انبساط کافی قطعات، باعث فرسایش بیشتر موتور می گردد.

زمان ارسال پست: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۴۱ دسته بندی: فنی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
هانا گفت:

سلام وقت بخیر من 206 تیپ 2 مدل 83 دارم ترموستات و 3 ساله برداشتم میخام بپرسم مشکلی ایجاد میکنه

مدیر گفت:

خیر

علی سلیمانی گفت:

سلام من پژوه پارس مدل ۸۴ دارم اگه ترموستات را بردارم مشکلی پیش نمیاد

مدیر گفت:

خیر

سلام من پراید ۱۴۱دارم آمپر خیلی بالا میاد ترموستات رو درآوردم مشکلی پیش میاد یا خیر گفت:

بررسی

مدیر گفت:

بهره این کارو نکنید. راهش رسوب زدایی رادیات ماشین هست و بررسی سالم بودن ترموستات

علی نیکدل گفت:

سلام . من ۳ هفته قبل ترموستات پیکان وانت را تعویض کردم .و الان واشر سرسیلندر تعویض کردم . اما آمپر آب ماشین تا ۱۰ کیلومتر حرکت کنی تازه کمی بالا می یاد و نسبت به قبل در دمای پایین تر می ایسته . ماشین را خاموش کردم و درب رادیات را باز کردم و دیدم دمای آب انگشت را نمی سوزونه . مکانیک می گفت طبیعیه . ضمنا امروز کمی از آب رادیات را تخلیه کردم و رویش ۱ لیتر ضد یخ ریختم و در حالیکه درب رادیات باز بود ، ماشین را استارت زدم ولی هیچ گردشی در آب رادیات مشاهده نکردم .
ضمنا ماشین جوش نمی یاره ، آب رادیات ولرم و دماش انگشت را نمی سوزونه و آمپر آب هم خیلی دیر بالا می یاد و پایین تر از نرمال همیشگیه

مدیر گفت:

سلام شرایط که خوبه. مشکل چیه الان؟

سید رضا گفت:

ماشین رو یک سال پیش بردم تعمیر گاه سرسیلند وا کرده و گفته باید عوض بشه
ماشین کار میکرد تا اینکه ترموستات رو عوض کردم حالا بعد پنج ماه از تعویض ترموستات ماشین در کنار خیابان جوش آورد به طور فجیع آیا ترموستات را بردارم خوب میشه یا نه

ممنون میشم راه حلی بگین

مدیر گفت:

سلام خوش اومدید. فعلا بردارید ولی بهتره که سریعتر ترموستاتی با مشخصات فابریک کارخونه بخرید. برای واشر سرسیلندر هم از جنسای دارای مس استفاده کنید. مدار گردش آب ماشین رو هم چک کنید

محمد رضا گفت:

سلام وقت بخیر.
من پارس 91 دارم دمای اب یه دفعه اومد بالا و امپر وسط وامیستادو یه خط بالا و پایین میرفت رفتم مکانیک گفت ترموستات رو برداری بهتره و هیچ مشکلی پیش نمیاد منم برداشتم.
میشه لطف کنید بگین که ایا کار درست انجام دادم یا برم دوباره بزارم سرجاش..
در ضمن چه درجه ای خوبه واسه پارس مدل 91 ساده دوگانه کارخانه

مدیر گفت:

سلام ممنون. بهتره برندارید، داخل مطلب توضیح داده شده. برای دلیل بالارفتن دما هم سیستم خنک کننده و مدار آب موتور رو برای گرفتگی بررسی کنید همچنین رادیاتور. هیچوقت هم آب لوله کشی استفاده نکنید.

سلطانی گفت:

سلام
وقتتون بخیر
ماشینم mvm530هست مدل ۹۲
یکسال پیش واشر زد
بعد از تعمیر تا دو روز پیش هیچ مشکلی نداشت ولی دیروز که داشتم میرفتم مسافرت تا ۳۰۰ کیلومتر عالی بود یهو آمپر رفت بالا و جوش آورد
تماس گرفتم نمایندگی ، گفت زیر ۶۰ تا برو اگر داغ شد بزن بغل بکسل کن بیار نمایندگی و اگر دیگه داغ نکرد مشکل از ترموستات هست و ببر به نزذیکترین تعمیرگاه و بگو ترموستات رو خارج کنه و مشکلت کلاً حل میشه
دو روز هم توی مسافرت با ۶۰ تا چرخیدن ولی داغ نکرد ، امروز بردم تعمیرگاه و دادم ترموستات رو خارج کردن
به نظرتون بدون ترموستات دیگه مشکلی پیش نمیاد یا وقتی برگشتم ببرم نمایندگی بدم‌ترموستات بذاره دوباره ؟
البته ساکن بندرعباس هستم و تمام سال هوا بالای ۳۵ تا ۴۰ درجه هست و همیشه کولر ماشین یکسره روشنه و تابحال بخاری ماشین رو روشن نکردم

مدیر گفت:

سلام وقت بخیر. برای منطقه شما احتمال زیاد بدون ترموستات مشکلی پیش نیاد. اگر توی یک هفته استفاده به مشکل برنخوردید لازم نیست بزارید، البته فقط چون هوای ناحیه شما خیلی گرم هست :)

Salhii گفت:

سلام ماشین من پیکان مدل 81 انژکتور امپرش خیلی میاد بالا ترموستات مال زمستون میخواستم ببینم اگه بردارم ترموستات و ایراد نداره

مدیر گفت:

سلام. اول مدار خنک کننده موتور رو چک کنید که گرفتگی نداشته باشه و بعد هم رادیاتور خودرو. اگر همه این موارد درست بودن، میتونید بردارید.

علی زحمتکش گفت:

سلام
سر سیلندر سمند ال ایکس رو تازه عوض کردم.
چطور رانندگی کنم که مجبور به تعمیر یا تعویض مجدد نشم؟
آب رادیاتور رو چند وقت یکبار عوض کنم؟

مدیر گفت:

سلام احتمالا موتور خودروی شما از نوع 1800 XU7 هست و سرسیلندر این موتور هم معروف به کیفیت پایینه و حساس به دما آب و کمبود اون. در طول هفته حداقل 2 بار آب رادیاتور رو چک کنید. داخل رادیاتور از آب لوله کشی استفاده نکنید. با بررسی منظم سطح آب رادیاتور، زمان تعویضش رو متوجه میشید چون همه خودروها مثل هم نیستن. از رانندگی های هیجانی پرهیز و با دور بالا زیاد رانندگی نکنید.

مهرداد شفیعی گفت:

با سلام ماشین من پراید ۱۳۱هستش الان چند ماهی ترموستاتم برداشتم از ماشین وحالا که هوا خیلی گرم شده چون من در استان خوزستان هستم هم امپر میکشه بالا بدون کولر البته هم الان چند روزی که اب بشکه رادیات حسابی جوش میاره واز بشکه خارج میشه برقکار ماشین هم انها و فیشهای مربوط به اونو چک کرد و گفت همگی سالمند ایا این میتونه بخاطر نبود ترموستات باشه ودر مناطق گرمسیری مثل خوزستان شما چه ترموستات درجه بالا پیشنهاد میکنید یا درجه پایین

مدیر گفت:

سلام. اول مسیر گردش آب رو بررسی کنید که گرفتگی نداشته باشه و بعدش ترموستات درجه بالا استفاده کنید

ابراهیم گفت:

سلام ، ماشین من پراید ۱۴۱ مدل ۸۸ است چند روزی است که دمای آب از خط وسط میگذره و موتور داغ می‌کند ترموستات ۷۱ درجه روی ماشین است که ۲ ماه پیش روی آن گذاشتم علت چیست ؟آیا می‌شود که به خاطر سنسور درجه بالا باشد ساکن یزد هستم و در ضمن سال گذشته موتور تعمیر شده است لطفأ راهنمایی بفرمایید

سامان گفت:

سلام
۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۴ آمپر به شدت میره بالا به خصوص وقتی در سربالایی یا تحت فشار باشه ترموستات درآوردم ولی باز میره بالا و وقتی آمپر بالا میره بعد مدتی موتور بد کار میکنه و چراغ چک روشن میشه به خاطر بد کار کردن کوئل رو عوض کردم به توصیه تعمیرکار چون استدلالش این بود که در دمای بالا کوئل داغ کرده و اتصالی کرده.رله فن دور تند هم درست کردم ولی آمپر پایین نمیاد وقتی بالا میره چراغ روغن موتور هم روشن میشه درحالی که روغن داره وقتی جوش میاره همه چیزش بهم میریزه مکانیک گفت واشر هم نزدی واقعا نمیدونم چشه دیگه ممنون میشم راهنمایی کنید

مدیر گفت:

سلام. اول مسیرهای گذر اب در موتور و رادیاتور را بررسی کنید تا گرفتگی نداشته باشند. با توجه محل زندگی برای یک هفته ترموستات را بردارید، اگر نتیجه نداد، ترموستات فابریک ماشین را خریداری کنید.

مدیر گفت:

سلام. اول مدار گردش آب داخل موتور و رادیات رو بررسی کنید برای گرفتگی که کار ساده و راحتی هست. بعد به مکانیک دیگه ای برای بررسی واشرسرسیلندر مراجعه کنید. همچنین باید پمپ روغن، فیلتر روغن واتر پمپ و ترموستات را هم بررسی کنید.

موسوی گفت:

باسلام یه جک j 5 مدل ۸۴ دارم ساکن قم هستم و هوا خیلی گرم شده چون آمپر ماشین می‌رفت بالا رفتم میکانیکی ، ترموستات را برداشت گفت اول پاییز برو بزار ، تو این هوای گرم ماشین بدون ترموستات بهتر ، الان بدون ترموستات مشکلی پیش نمیاد ممنون میشم راهنمایی فرمایید

مدیر گفت:

سلام. اگر بعد از چند روز یا یک هفته مشکلی در دمای خودرو بوجود نیامد، با شرایط فعلی استفاده کنید.

لرزنی گفت:

سلام.سیلندر ماشین من کمی خورده کی پیدا کرده و مکانیک محل خورده کی ها رو با چسب گرفته والان یک هفته است خدارو شکر مشکلی نداشته آیا نیازی هست به تعویض سیلندر

مدیر گفت:

سلام. راه درستش تعویض هست ولی خب هزینه زیادی داره و همه چی بستگی به خودتون داره که میصرفه خرج ماشین بشه یا نه؟ اگر که بعد از یک یا دو هفته مشکی براش پیش نیومد. تعویض نکنید.

حسن زارع گفت:

سلام وقت بخیر اُستا من پژو مدل 90 دارم سر سیلندر عوض کردم ترموستات روش نینداخته که متوجه شدم . وقتی کولر میگیرم اون سردی که باید داشته باشه رو نداره گاز کولر فول روغن کمپرسور فول هست آیا به دلیل نداشتن ترموستات میشه که کولر درست خنک نمیکنه ممنون از راهنمایی شما

مدیر گفت:

سلام.ربطی به ترموستات نداره. اول از سالم بودن کمپرسور مطمئن بشید. ببینید کندانسور(رادیاتور) کولر سالمه، نشتی توی مدار سردکننده کولر وجود نداشته باشه. بررسی ترموستات کولر رو هم فراموش نکنید.

صادق گفت:

سلام خسته نباشین،برای 405 با موتور xu7 1800 هواگیری اتومات خوبه یا نه؟به این صورت که از پیچ برنجی هواگیری یه شلنگ میکشن تا زیر درب رادیاتور،و اینکه باعث حذف ترموستات میشه یا دیر تر میزنه؟

مدیر گفت:

سلام ممنون. تابحال تایید این روش رو جایی نشنیدم ولی اگر مایل به اجرا این روش بودید، قبلش با مکانیک ماهر مشورت کنید.

صادق گفت:

باعث حذف کامل ترموستات که نمیشه بنظرم ترموستات دیرتر عمل میکنه درسته؟

حکیم گفت:

سلام خسته نباشید بنده پراید مدل۸۸ دارم ماشین دو ماهی میشه از یزد خریدم آوردم بندرعباس ولی تو این مدت آمپر ماشین وقتی کولر روشن هست از حد نرمالش بالا میره مخصوصا تو سربالایی و حتی یک لیوان آب کم میکنه همه کارهای مربوطه چک شده مشکلی نداشته آیا دلیلش برداشتن ترموستات نیست؟؟؟

مدیر گفت:

سلام دلایل زیادی هست برای این مشکل. گرفتگی مجاری آب، مشکل واشرسرسیلندر، هوای داخل سیستم خنک کننده، واترپمپ، سنسور دمای آب و خرابی ترموستات که البته گفتید برداشتید. با گذاشتن ترموستات، بررسی رو شروع کنید و اگر ادامه داشت، سراغ قسمتهای گفته شده برید.

ایمان گفت:

سلام پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۱ برج ۵ بدون کولر آمپر روی ۷ میره رادیاتور ۳ لول عوض کردم ترموستات ۷۵ نصب کردم بازم روی ۷ بدون کولر کسی میدونه مشکلش چیه

مدیر گفت:

سلام. واشر سرسیلندر، مجاری آب موتور، سنسور دمای آب و گرفتگی رادیاتور رو بررسی کنید.

امیر گفت:

سلام خسته نباشید. ماشین من پراید کاربراتور چند ماه پیش داغ میکرد ترموستاتو برداشتم ولی باز مشکل حل نشد واشر سرسیلندر واتر پمپ رادیاتور هردوتا فشنگیا رله فن تعویض کردم ولی باز جوش میاره ترموستات هم نداره ینی ترموستات بزارم درست میشه؟ البته اینم بگم بیشتر تو سرعت بالای 80 تا جوش میاره

مدیر گفت:

سلام ممنون. احتمالا گرفتگی در رادیاتور یا مجاری آب موتور داشته باشید

محمد گفت:

سلام‌ پژو ۴۰۵ مدل ۸۲ دارم‌ امپر اب سریع میره بالا تا نزدیک ۹۰ .کلر که می گیرم ۹۰ قرار می گیره .
ترموستات بردارم مشکلی نداره

مدیر گفت:

سلام. بردارید مشکلی نیست ولی چند روز باید کامل بررسی کنید همه چی رو

جعفرسنگ سفیدی گفت:

سوالسلام پژوپارس ۹۸ دارم چندماهی هست خریدم متوجه شدم ترموستاتوبرداشتن تاالان مشکلی نداشته فقط ازترس خرابی ماشین میخام بزارم راهنمایی کنین

مدیر گفت:

سلام. اگر مشکلی نداره که نزارید. ولی در فصل سرما چند روز بزارید و بررسی کنید در صورت عملکرد درست موتور، همونجوری باشه و برندارید.

Mahmoud گفت:

سلام
من خودرو دنا پلاس دارم چند روز قبل آمپر آب خیلی بالا رفت ولی روی قرمزی نرفت ولی صدای بوق هشدار داد.
من به نمایندگی ایران‌خودرو مراجعه کردم و گفتند ترموستات قفل کرده و باید عوض بشه ولی موجود نداشتن و سفارش دو الی سه هفته زمان میبرد. منم باید برم یه مسافرت حدودا هزار کیلومتری.
بنظرتون بدون ترموستات مشکلی پیش میاد؟

مدیر گفت:

سلام بردارید. مشکلی پیش نمیاد

حمید گفت:

سلام من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم فقط توجاده امپرم میره بالا رادیاتم عوض کردم ترموستاتم میندازم تا ۱ماه خوبه بعدش میره بالادوباره الان ترموستاتو بردارم مشکلی نداره؟؟

مدیر گفت:

سلام مشکلی نداره اما برای حل شدن این مشکل، مدار گردش اب موتور رو بررسی کنید تا گرفتگی نداشته باشه

هادی گفت:

سلام من ۴۰۵مدل۸۶دارم خیلی سریع داغ میکنه ۵گیلومتر میرم نزدیکه جنتابترکه امپرماشین میچسبه به آخر لطفا راهنمایی کنید

مدیر گفت:

سلام. اول باید بررسی کنید که مدار گردش آب گرفتگی نداشته باشه و رادیاتور هم بدون رسوب باشه.اگر حل نشد، ترموستات رو بردارید و ببینید بهتر میشه یا نه. همچنین خرابی پمپ آب، واشر سرسیلندر و فیلتر روغن هم موثر هست.

امید گفت:

مشکلی هست برای ترموستات ها قفل میکنه و شرایط اب و دما رو به هم میریزه.من دوبار عوض کردم و قفل کرد.کلافه‌شدم دوبار پول واشر دادم بهاطر تروستات .الان خیلی خوبه وقتی ندارمش ولی به شرایط هوای سرد برسیم اول صبح خطرناکه و ختما ضد یخ استفاده کنید.برای مصرف تو شهر ترموستات لازم نیست ولی برای بیرون و سرپایینی بعد از سر بالایی و هوای سرد دمای موتور نصف میشه نسبت به قبل که با ایستادن و درجا کار کردن خودرو دما دوباره متعادل میشه و دوباره حرکت کنید.مکشل اصلی گفتم ترموستات تقلبی و بیکیفیت و قفل کردن هست.حتما سر رادیات هم نو کنید خیلی مشکل زا هست.موتورایی که پیچ هواگیری ندارن میتونن پیکانی تعبیه کنند سر لوله ای بخاری بذارن.

omid گفت:

یه نکته اضافه کنم .حتما چک کنید که لوله رادیات خروجی از ترموستات کمپرس نداشته باشه و با دستتون بتونید فشارش بدید و جمع شه.چون همه چی در مسیر اب اوکی باشه کمپرس نمیذاره اب جریان پیدا کنه و اب میره سرپیستون و کم میکنه و هوا میگیره از سمت پیستون و شلنگا باد میکنن و رادیات ممکنه بپوکه

رحیمی گفت:

ماشین پژو پارس سال ۹۵ دارم امروز یه دفعه آمپر بالا رفت وچراغ استپ وامپر آب روشن شد
درکاپوت باز کردم رادیات خنک بود سر رادیات را باز کردم آب کامل خالی شد
بعد دوباره تست کردم آمپر دوباره بالا رفت
بنظر تون از ترموستات هست یا مشکل دیگه داره

مدیر گفت:

سلام ممکن هست از ترموستات باشه ولی قبل از اون مسیرهای آب، گرفتگی رادیات و فیلتر روغن موتور رو هم بررسی کنید.

میلاد گفت:

سلام وقت بخیر
من یه زانتیا دارم و چون زیاد به ماشین فشار میارم همیشه ترموستات قفل میکنه و واشر میزنم برا همین تابستونا با میکنم زمستون میبندم میخواستم بدونم برای تابستان تهران این کارو میکنم مشکلی پیش میاد برا موتور ماشین؟
ممنون

مدیر گفت:

سلام وقت بخیر. مشکلی پیش نمیاد ولی بهتره سیستم خنک کننده رو به یک مکانیک ماهر نشون بدید.

علی گفت:

سلام پارس مدل ۸۶دارم ترموستات درآوردم توجاده سرعت بالا چراغ قرمز stop..وچراغ قرمز آمپرآب روشن میشه وفن شروع به کارکردن دورتند میشه وسریع رادیاتو سرد میکنه مشکل ازکجاشه

مدیر گفت:

سلام.اگر فن در همان لحظه فعال میشه و خیلی زود هم دما میاد پایین، مشکلی نیست:) اما اگر اینکار با تاخیر همراهه باید مدار فن رو بررسی کنید. برای چراغ استپ هم مدار گردش آب رو بررسی کنید و روغن

محمد جواد گفت:

سلام خسته نباشید
من استان کرمان شهر بم زندگی میکنم و توی بم ، آب و هوای بسیار گرمی داره که داخل تابستان داخل بم همه ترموستات خودرو ها مخصوصا ۴۰۵ رو بر میدارن حتی الان که ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ است، نزدیک به عید هم هست هوا‌ اینجا گرمه
بنظرتون منم ترموستات خودرو ۴۰۵ ام رو بردارم ؟
آسیبی به موتور وارد نمیشود ؟

مدیر گفت:

سلام ممنون. مشکلی پیش نمیاد.

hghgyfccghjtfftyy@gmail.com گفت:

سلام ماشینم ۴۰۵ مدل ۸۵هست ترومستات رو برداشتم چند وقتیه تو خیابان انصافا خوبه ولی به محض ورود به جاده و چند کیلو متری که باهاش راه میرم آمپر دماش میاد پایین و فن دور تند شروع به کار میکنه و استوپ و چراغ دما باهم روشن میشن . راهنمایی بفرمایید بی زحمت

عباس گفت:

درودبرشما.اگ یه سوراخ روزبه ترموستات بکنم مشکلی پیش میاد

مدیر گفت:

درود. بهتره این کار رو نکنید:)

سجاد گفت:

من پراید دارم درجه حرارت میاد وسط بعضی وقتام انرازه یکی دو میل از وسط بالا میزنه فن روشن خاموش میشه اما احساس میکنم خیلی کار میکنه فن،تمام سیستم خنک کننده رو عوض کردم بازم همونه،امکان داره خطرناک باشه،مثلا واشر ترسونده باشه؟

مدیر گفت:

سلام. احتمال زیاد مشکلی وجود نداره اما اگر باز هم نگران هستید میتونید سیستم روغن کاری رو هم بررسی کنید.

شریعتی گفت:

سلام و خسته نباشید
بنده پراید مدل ۸۴ دارم. آب از رادیات کم میشه ولی آب رو به قمقمه نمیده و از قمقمه آب نمی کشه. سر رادیات و سرقمقمه روهم عوض کردم .فرقی نداشته. بنظر شما مشکل از چیه؟ با تشکر

مدیر گفت:

سلام ممنون. احتمال زیاد نشتی در رادیاتور وجود داره.

صادق مولایی گفت:

سلام
من سمن مدل ۸۶ موتور پژو ۴۰۵ دارم
میخواستم ترموستات رو بردارم خیلی زود جوش میاره کولر میگیرم تا جوش نیاره
اگر ترموستات رو بردارم اتفاقی برای موتور نمیفته ؟؟؟

مدیر گفت:

سلام. مشکلی بوجودنمیاد. مشکل موتورهای xu دمای بالاشون هست که خودشون هم نمیتونن تحملش کنن.

کسری گفت:

سلام خسته نباشید پیکان وانت مدل ۹۰ زمستون روش ترموستات میندازم تابستون ترموستاتو برمیدارم چون داخل شهر رشت گرم میشه میخواستم ببینم به موتور آسیبی نمی‌رسه من ترموستاتو برمیدارم؟

مدیر گفت:

سلام ممنون. خیر مشکلی نیست.

محمد گفت:

سلام پژو405GLXتازه واشر عوض کردم ولی باز وقتی سر رادیاتور باز میکنم هوا داخلشه وآب کم میکنه قبل واشر هم همین حالت داشت نشستی هم نداره میشه راهنمایی کنید چیکارش باید کرد؟

مدیر گفت:

سلام باید هواگیری رادیاتور رو انجام بدید. روش های هواگیری رادیاتور بدون پیچ هواگیری و با پیچ رو توی اینترنت مطالعه کنید.

میثم گفت:

سلام وقتتون بخیر اسنپ راننده هستم میخواستم سوال دارم تابستون سه ماه ترموسات برداریم مشکل ندار؟؟

مدیر گفت:

سلام وقت بخیر. نه مشکلی نداره

علی اکبر گفت:

سلام پارس مدل۸۷ دارم تو سربالایی یهو آمپر رفت بالا ترموستات ماشینو در اوردم ولی باز تو ترافیک دما میره بالا.فن هم کار میکنه اما دما باز بالاست.چیکار باید کنم؟

مدیر گفت:

سلام. احتمال مشکل در مدار آب، پمپ روغن موتور، سرسیلندر و نشتی وجود داره

مجید گفت:

سلام در بنز اتاق203حذف ترموستات می‌تونه دمای آب رو افزایش بده

Hesam گفت:

سلام خسته نباشین ساکن همدان هستم ماشین اردی مدل ۸۴دارم ماشینم زود داغ میکنه امپر میره بالا هوا خیلی گرم میش تابستون ترموستات بردارم مشکلی پیش نمیاد

مدیر گفت:

سلام خداقوت. خیر

احسان گفت:

ماشین من چند وقطیه کپ می‌کنه توسربالای خیلی کم میاره بالا نمیره سنسور اکسیژن ،سنسور دریچه گاز .شم وایر عوض کردم درست نشده در رادیاتور می‌بندم تو را یاد باد میندازه مجبور میشم در رادیاتور بردارم
امکانش هست کمکم کنید

مدیر گفت:

سلام باید هواگیری رادیاتور رو انجام بدید. یک روش با پیچ هواگیری هست و روش دیگه هم در حالی که درپوش رادیاتور بازه، ماشینو روشن کنید و اجازه بدید حدود 15 تا 20 دقیقه ماشین به فعالیت خودش ادامه بده. با این کار، حباب‌های هوا از ماشین خارج میشن.

سلام و احترام گفت:

من ماشینم اردی است دو گانه 3 ماه پیش سرسیلندر و واشر آن را عوض کردم دو هفته بعد از آن ماشین اب کم می کنه و جوش میاره واترپمپ ترموستات و هر چی که مربوط به رادیاتور باشد را انجام دادم حتی رادیاتور هم شسشته شد باز هم جوش می اورد تا اینکه ترموستات را برداشتم در سر پایینی مشکل ندارد ولی در سربالایی جوش می اورد و چراغ stop روشن می شود . و داخل رادیاتور هوا می گیرد ممنون راهنمایی فرمایید

مدیر گفت:

سلام. احتمال زیاد مربوط به همون هواگرفتن میشه که خودتون هم اشاره کردید. داخل سایت مطلبی درباره هواگیری رادیاتور برای شما آماده شده و بهتره یه سر بهش بزنید.

حسن گفت:

سلام
من آردی مدل ۸۲ انژکتور دارم ؛ ترموستات نداشت ؛ ترموستات ۷۵ گذاشتم ؛ الان تو شهر و جاده دایما فن می زنه از دمای ۷۰ فن می زنه و تو جاده دما تا ۹۳ هم می‌ره ولی سرد نمی شه ؛ حتی کولر هم تو دمای پایین روشن می کنم تو شهر فن روی دور تند کار می کنه و قطع نمیشه...
قبلاً که ترموستات نداشت اینجوری نبود ..
به نظرتون ترموستات رو باید بردارم تا به حالت عادی برگرده و از ۸۵ فن بزنه؟؟

مدیر گفت:

سلام. بله ترموستات رو بردارید

Vahid گفت:

سلام ترموستات روی سرعت ماشین تاثیر میزاره؟؟
یا مثلا مشکلی مث حالت نداشتن دیسکوصفحه برای ماشین ایجاد میکنه نبود ترموستات؟؟

مدیر گفت:

سلام. خیر

حسین گفت:

سلام من پراید مدل ۱۳۱ دارم ماشین داخل شهر آمپر معمولی داره ولی داخل جاده که میرم ماشین امپرش میره بالا ولی جوش نمیاره به نظرتون ترموستات رو بردارم مشکل حل میشه

مدیر گفت:

سلام بله

عباس گفت:

سلام پراید ۱۴۱ اتومات دارم رادیاتور پمپ اب و روغن همه چیز رو سرویس کردم ترمو استارت هم نداره بازهم امپر میکشه بالا و بیرون شهر بیشتر از ۷۰ کیلومتر زیر کولر نمیشه راه رفت استان بوشهر هستم ممنون میشم راهنمایی کنید

مدیر گفت:

سلام. با ترموستات هم امتحان کنید. اگر جواب نداد باید مدار گردش آب موتور رو بررسی کنید.

سعیدفرانسه گفت:

سلام من پراید۱۱۱دارم مدل۸۹ فن که روشن میشه تا خاموش شدنش خیلی زمان میبره بعضی مواقع اصلا خاموش نمیشه درب موتور بازمیکنم یکم بهتر میشه فن روشنه ولی آمپر روی وسط میمانه ولی اب میریزم روش میاد پایین وخاموش میشه هرکاری بگید کردم رادیات رو ترموستات ۷۱ هم گزاشتم دمای ماشین رو آوردم پایین نشد باز گزاشتم روی ۸۲ درجه فن بزنه بازم فایده نکرد کلا وقتی روشنه ماشین توشهر هستم اسپرم از وسط تکون نمیخوره وفن هم یکسره هستش بنظرتون ترموستات روبردارم خوب میشه ناگفته نمونه ریمپ هم کردم فکر کردم ازاون هستش باز رفتم گفتم مثل اولش کنه ولی الان یک دفه که گاز روتا ته میگیرم یک صدای تیک تیک تیکی میکنه انگار ماشین کاربرات رو دلکو رو اوانس میکنی صدای فیلره نمیدونم انگشتیهایه همچین صدایی میده اول گاز که درجا هست یکدفعه گاز محکم مدی صدای تیک تیک میکنه میشه از این باشه موتور مثلا تنظیمش بهم خورده داغ میکنه ممنون یکجورراهنمایی کنیدبفهمم راجب ماشین من هستش خیلی بزرگوار هستین

سعیدفرانسه گفت:

فن کلا روشنه آمپر هم همیشه وسطه کاپوت روبازمیکنم اب میریزم آمپر میاد پایین وقطع میشه ترموستات روبردارم مشکلش حل میشه

مدیر گفت:

سلام. ممکنه مشکل از سنسور دمای آب یا کلا مشکل مربوط به مدار گردش آب در موتور باشه. این دو مورد رو بررسی کنید. یه دیاگ هم برید.

سعید m گفت:

سلام دوستان من پژو مدل 89 دوگانه دارم
ماشین توی دور دما بالا میره و اصلا فن خاموش نمیشه
ترموستات 75 انداختم فشنگی آب جفتشو عوض کردم رادیات رو سیخ زدم واتر پمپ هم سالمه حتی فن نو انداختم و بی فایده بود دما کمتر از 87 نمیشد و دوباره میره بالا بدون اینکه فن خاموش کنه از لحاظ موتوری یک ماهه تعمیر کلی شده و هیچ مشکلیم نداره
لطفااا اگه میشه کمک کنید چون واقعا دارم عذاب میکشم

حسین گفت:

سلام من امروز امپر حرارت از نصف بالا رفت و بلافاصله کولر را روشن کردم دیدم امپر بالا تر میرود ناچار ماشین را خاموش کردم کاپوت را زدم بالا دیدم رادیاتور خنک است و فن روی دور آهسته و در رادیاتور را باز کردم ولی از درب رادیاتور آب نزد بیرون ولی هنوز دور فن آهسته کار میکرد میکانیک اوردم سر ماشین با کارشناسی که کرد گفت که ترموستات قفل کرده و ترموستات را در اورد و بدون ترموستات حوضینگ را بست ایا با اینکه من در خوزستان ساکن هستم باید ترموستات را ببندم یا لازم نیست ترموستات را ببندم

مدیر گفت:

سلام. اگر که بدون ترموستات مشکلی پیش نیومده، لازم نیست ببندید.

سعید m گفت:

مدیر میشه کمک کنید لطفا🙏

مصطفی گفت:

پارس تی یو فایو دارم آمپر تا وسط میاد همیشه فن روشنه و بعدش میاد یکم پایین
بهم پیشنهاد کردن ترموستات آمپر پایین تر بذارم تا کمتر فن روشن بشه و حرارت موتور بیاد پایین
آیا کار درستیه؟؟؟

مدیر گفت:

بله این یکی از راه های قابل انجام هست. در صورت نتیجه نگرفتن، بدون ترموستات هم امتحان کنید.

محسن گفت:

سلام ماشینم پراید مدل ۸۸ تعمیر متور کردم ترموستات رو برداشتم ماشین خیلی داغ میکنه و دمای اب رو هم با دستگاه دادم اوردن پایین حالا فن یسره میش دما میاد پایین ولی زورش نمیرسه ک فن رو خاموش کنه فن یسره تا کمی اب روی رادیات میریزم فن خاموش میش این مشکل با گذاشتن ترموستات حل میشه؟

مدیر گفت:

سلام. احتمال زیاد بله. امتحان کنید. فن هم بدلیل دمای بالای آب همیشه با سرعت بالا کار میکنه.

شکوفه گفت:

سلام.پراید مدل 95دارم.ساکن بندرعباس هستم ک همیشه هوا گرمه.ماشینم همش داغ میکنه ی بار بردم گفتن واشر زده درستش کردن دو روز بعدش دوباره خراب شد گفتن فن مشکل داره اونام عوض کردم باز داغ کردن گفتن ذغال فنه.....ولی بازم وحشتناک داغ میکنه دلیلش چیه ؟

مدیر گفت:

سلام. رادیاتور رو بشورید و رسوب گیری کنید. واتر پمپ رو هم بررسی کنید.

امیر گفت:

سلام
من یه ۴۰۵ مدل ۸۸ دارم سرسیلندر نو عوض کردم ترموستات رو برداشتم ماشین همش امپرس میاد بالا باس چیکار کنم عادیه یا مشکل داره؟

مدیر گفت:

سلام. گرفتگی رادیاتور رو بررسی کنید و واتر پمپ رو هم نگاه کنید.

Ali گفت:

سلام خسته نباشید یه سوالی داشتم ازتون در مورد اینکه ماشین بنده که پراید ۸۴صبا انژکتوری هست تو مسافت و سرعت بالای ۱۰۰تا آمپر می‌کشه ولی سرعت پایین تر آمپر میاد پایین تو ترافیک. و پشت چراغ قرمز هم که میرسم ماشین آمپر نمی‌کشه فقط تو مسافت آمپر می‌کشه مشکل می‌تونه از واتر پمپ باشه ؟

مدیر گفت:

سلام. بله میتونه از اون باشه یا از سیستم گردش آب که شاید گرفتگی تو مسیرش باشه.

معین گفت:

سلام من ساینا دارم آمپر ابش زود بالا میره ودیر فنش خاموش میکنه فن بیشتر مواقع یکسره روشنه باید آب بریزی خنک شه ترموستاتمو بردارم رفع میشت مشکل یا مشکل دیگه پیش نمیاد؟؟؟؟

مدیر گفت:

سلام. اگر ترموستات درست کار میکنه و این شرایط پیش میاد، اره بردارید.

آسمان گفت:

درود
من سمند ال ایکس xu7دارم آمپر آب ماشین میاد تقریبا وسط، رد نمیشه آب هم کم نمیکنه، بد هم کار نمیکنه. ترموستات را تعویض کردم ۷۵ گذاشتم بازم هیچ تغییری نکرده، رادیاتور را هم شستم بازهم فایده نداشت، جالب این جاست وقتی ماشین سرعت می‌ره بالا مثلاً ۱۱۰ کیلومتر دارم توی اتوبان میروم آمپر میاد تقریبا وسط پایین نمیاد، در حالی که توی سرعت بالاتر چون باد توی صورت خودرو میزنه باید آمپر بید پایینتر اما این اتفاق نمی افته، وقتی می ایستم فنم همینطوری کار می‌کنه و اگر بخواهم خاموش بشه بعد خودرو را خاموش کنم حداقل شاید نیم ساعت طول بکشه تا فن خاموش شود با خاموش شدن کولر فن دور تند خاموش میشه اما دور کند خاموش نمیشه یا خیلی دیر خاموش میشه بیشتر اوقات مجبورم آب روی شبکه جلو یا رادیاتور بریزم تا فن خاموش بشه البته چون توی روزهای هوای گرم هستیم همیشه کولر روشن میکنیم تقریبا.

مدیر گفت:

سلام. بررسی واترپمپ و گرفتگی مدار گردش آب در بلوک موتور و پمپ روغن و فیلتر آن.

سعید گفت:

سلام من یه پراید ۸۵ دارم دستگاه دیاک زدم فن روی ۹۰ کار میکنه ولی پشت آمپر روی خط اول یعنی ۸۰ نشون میده ...استاد کممک کنید

مدیر گفت:

سلام. دوباره دیاگ بزنید و فن رو بیارید روی 75 یا 80 درجه. امتحان کنید.

محمد صفایی گفت:

سلام من ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۶ دارم . ترموستات رو در اوردم مشکلی داره؟

مدیر گفت:

سلام. در استفاده شهری خیر ولی در جاده باید امتحان کنید.

مهدی یداله نیا گفت:

من ماشین 206تیپ3دارم هر از گاهی آمپرش می‌رفت بالا با کمی خاموش کردن ماشین آمپر به حالت اولیه بر میگشت بعد از طی مسافتی دوباره آمپر می‌رفت بالا رادیاتور و شلنگ‌ها و ترموستات و فشنگی آب و سوکت فشنگی آب را عوض کردم ولی هیچی تغییر نکرد بردم مکانیکی گفت واشر ترسونده کلا واشر سرسیلندر را کامل عوض کردم تا یک هفته خوب بود تا دوباره امروز آمپر رفت بالا بازم با کمی استراحت به حالت اول بر میگرده بن کمی رانندگی دوباره آمپر می‌ره بالا ممنون میشم کمکم کنید

مدیر گفت:

سلام. ترموستات رو بردارید و امتحان کنید. واتر پمپ هم بررسی کنید.

علی گفت:

سلام پژو موتور فراسوی دارم جوش میاره یا جنت های ماشین هوا میگیره چندتا جنت ترکیده و جدید عوض کردم میخواد بترکه ترب ترموسات ترکوند ترموسات برداشتم خوب شد نه هوا میگیره نه جوش میاره بدون ترموسات مشکلی براش پیش نمیاد چوند ترموساتم عوض کردیم جواب نداد

مدیر گفت:

سلام خیر مشکلی پیش نمیاد.

مهدی گفت:

با سلام،ماشینم تیبا ۲ هست توش آب میریزم خیلی زود کم میکنه و دوباره فرداش باید توش آب بریزم،و بردم تعمیرگاه گفت رادیات مشکل نداره نشتی هم نداره چون نتونستیم بگیریم،کسی میدونه دلیل آب کردنش چیه کمک کنه

اکبر گفت:

با سلام۴ سال آریسان دارم تو بندرعباس بدون ترموستات.پراید بدون ترموستات و سمند موتور۱۸۰۰ بدون ترموستات.باور کنید خداروشکر ماشینم تا حالا از نظر موتور مشکل پیدا نکرده.ماشین تو دمای پایین کار کنه سالم تر میمونه تا گرم باشه و یکسره فن ها زور بزنن که فن دما رو خنک کنه.البته این کار رو تو شعر بندرعباس با دمای بالای۴۰ درجه .۲ دقیقه بعد از روشن شدن ماشین خودرو آمپر میکشه.مزایای حذف ترموستات اینه که اگه رله فن یا فن مشکل پیدا کنه قبل از واشر زدن میشه فکری به حالش کرد اما اگه ترموستات قفل کنه دیگه تو۵تومن خرج افتادی.بدرود
فوق آخرش تو جاده یه کارتن بذارید جلو پنجره و راحت رانندگی کنید

مجید گفت:

پارس تیو فایو تازه خریدم تو شهر امپر خط اول هست درجا امپر وسط هست . تو جاده الان که هوا سرد هست امپر کامل میافته ایا ترموستات نداره . مصرفش خیلی بالاس مخصوصا تو جاده . ترموستات چند بندازم

مدیر گفت:

ترموستات فعلی خودش خوبه. برای مصرف هم تنظیم موتور برید تا ecu و شمعها چک بشن

علی گفت:

سلام من پیکان وانت مدل ۸۴ دارم شدیدا داغ میکرد ترموستاتو برداشتم الان دما پایینه ینی خیلی پایین و چراغ امپرش روشن میشه علت چیه؟؟

فردین گفت:

باسلام .پراید ۱۴۱ مدل ۸۲ یا همون نیمه انژکتور دارم تابستون ترموستات رو برداشتم الان که هوا داره سرد میشه میخام ببینم بذارم یا نه؟؟؟؟چون یبار ترموستات قفل کرد قبلا و خیلی خرج پشت دستم زد.راهنمایی کنید

مدیر گفت:

سلام. بله بهتره بزارید و جنس خوب تهیه کنید.

جعفری گفت:

سلام و تشکر از سایتتون
من405م واشر زده و تامیرشددیشب تحویل گرفتم
وتامیرکار ترموستات برداشته
گفتن بهتر نزاری چون تامیر آخره و امکان داره زودتر واشر بزنه
با مطالبی که اینجا خوندم متوجه شدم باید باشه بنظرتون باید باشه

مدیر گفت:

سلام. بهتره طبق گفته تعمیرکار عمل کنید.

با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.