اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

راه‌اندازی سرویس دو پاکته کارت سوخت

راه‌اندازی سرویس دو پاکته کارت سوخت

مدیر کل مهندسی راهبری سرویس شرکت ملی پست خبر راه‌ اندازی سرویس دو پاکته کارت سوخت خودرو را داد. با هدف برگشت دادن کارت سوخت خودروی مالکانی که کارت‌ هایشان در استان یا منطقه‌ای دیگر وجود دارد.

محسن وطن‌ پرست با ذکر این مورد که بعضی از کارت‌های سوخت به دلیل نقص، تشابه نشانی یا تغییر محل سکونت مالک خودرو، در استان یا منطقه‌ای غیر از استان یا منطقه محل سکونت فرد در حال نگهداری هستند، افزود: اداره پست تصمیم دارد این کارت‌ها را هم تحویل دهد. به همین خاطر این سرویس از اول شهریور ۹۸ در تمامی باجه‌ های پستی کشور راه‌اندازی شده است.

 

تحویل کارت سوخت

وی عنوان کرد: با توجه به این شرایط، مالکان این نوع کارت‌ های سوخت می‌توانند با مراجعه به واحد پستی نزدیک‌ خود و تحویل دادن مدارک مورد نیاز، برای ارسال کارت سوخت از استان یا محلی که کارت در آنجا معطل شده، اقدام نمایند.

طبق اعلام شرکت پست، محسن وطن‌ پرست مدارک مورد نیاز را شامل ۲ عدد پاکت، فرم تصحیح آدرس، عکس مدارک شناسایی خودرو (شناسنامه و کارت خودرو) و مدارک شخصی مالک (کارت ملی یا شناسنامه) اعلام نمود.

بنا بر گفته وی، واحدهای پستی وظیفه دارند، با اطمینان از آخرین مکان پستی مقصد کارت سوخت و همچنین مبلغ‌ دار بودن ( نوشماره، GSB) یا صادر نشدن کارت المثنی، برای ارسال آن به آدرس اعلام شده، اقدام نمایند.

طبق آخرین اطلاعات مجری کارت سوخت شرکت ملی پست، حدود یک میلیون کارت سوخت در باجه‌ های پستی در سراسر کشور معطل مانده که حدود نیمی از آن ها مربوط به تهران هستند. از دلایل تعداد بالای کارت‌های معطل‌ مانده در تهران، نبودن مالکان کارت در آدرس اعلام‌ شده در زمان توزیع و تمایل بعضی از افراد به داشتن پلاک خودرو شماره تهران و اعلام آدرسی غیر از آدرس مالک در تهران و در نهایت حضور نداشتن در محل می باشد.

 

کارت سوخت های صادر شده

در شرایط فعلی حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که براساس اعلام مسئولان نفتی برای تمام خودروهایی که در کشور شماره گذاری شده‌اند، کارت سوخت صادر گردیده است. برای کارت‌های سوخت گم شده هم کارت اعلام شده تا اشخاصی که کارت سوختشان گم شده، ثبت‌نام کنند که حدود ٣ تا ٣.۵ میلیون نفر در این باره ثبت‌ نام کرده اند. در مجموع می توان گفت که تا کنون بیشتر از ۲ میلیون کارت هوشمند سوخت صادر و ارسال شده که از این تعداد، حدود یک میلیون کارت هوشمند سوخت برگشت خورده است.

زمان ارسال پست: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۹ دسته بندی: اخبار داخلی, کارت سوخت تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.