اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

ثبت سند خودرو در دفترخانه الزامی نیست

به نقل از تسنیم، پس از انتشار گسترده روز گذشته بخشنامه ابلاغی دادستان کل کشور به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور مبنی بر ملزم نبودن معامله‌گران خودرو به ” تنظیم سند خودرو ” در دفاتر اسناد رسمی، واکنش‌های متعددی مطرح شد. بر این اساس حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور به صورت تلفنی در اخبار سراسری شبکه اول حضور یافت و توضیحاتی در این باره ارائه داد.

وی با اشاره به نقد رئیس کانون سردفتران و دفتریاران که اعلام کرده؛ علیرغم صدور بخشنامه دادستان کل کشور، صدور سند رسمی خودرو در دفاتر رسمی را بر اساس قانون می‌دانیم و این روند همچنان باید ادامه داشته باشد، گفت: شخص محترمی که این حرف را می‌زند می‌داند که در هیچ کجای قانون حضور در دفاتر اسناد رسمی الزام نیست.

منتظری افزود: قانون به نحوی است که کانون سردفتران به نوعی از آن برداشت می‌کند و نیروی انتظامی هم به نوع دیگری. اما آنچه الزام‌آور بوده، بخشنامه سازمان ثبت بود که از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شده است.

دادستان کل کشور ادامه داد: تبعیت از رأی هیئت عمومی برای همه لازم است و مسلماً وقتی دارندگان برگ سبز به مراجع قضائی مراجعه می‌کنند، مراجع قضائی هم باید از رأی هیئت عمومی تبعیت کنند و نمی‌توانند تخلف کنند و تخلف از رأی هیئت عمومی برای آنها، تخلف انتظامی محسوب خواهد شد.

 

زمان ارسال پست: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۶ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.