اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

بهترین خودرو سال ۲۰۱۹ از دید جرمی کلارکسون؛ فراری ۴۸۸ پیستا

بهترین خودرو سال 2019 از دید جرمی کلارکسون؛ فراری 488 پیستا

نزدیک ۲ هفته‌ قبل، مراسم انتخاب برترین‌ خودروهای دنیا از دید نشریه‌ ساندی‌ تایمز (The Sunday Times) تحت حمایت شرکت لاستیک‌ سازی بریجستون (Bridgestone) برگزار گردید. بهترین خودروهای سال از نظر مخاطب ها و کارشناسان ساندی‌ تایمز در این مراسم انتخاب شدند و جرمی کلارکسون، مجری معروف و محبوب مستندهای خودرو مانند تاپ‌گیر (Top Gear) و گرندتور (The Grand Tour) و یکی از نویسنده‌ های این نشریه، فراری ۴۸۸ پیستا را در سال ۲۰۱۹ انتخاب کرد.

 

کلارکسون فراری ۴۸۸ پیستا را به عنوان بهترین سوپراسپرت سال ۲۰۱۹ اعلام نمود و گفت:

برای این انتخاب، دلیل خیلی خوبی دارم. اشخاصی که با این مدل رانندگی کردند، به خوبی می‌دانند که خودرویی عالی و کاملا باورنکردنی است. خوشبختانه این فراری در دو هفته‌ گذشته داخل پیست عملکردی بی‌ نظیر داشته؛ البته در جاده ها هم محصولات فراری شبیه هیچ‌ یک از سوپراسپرت‌ های دیگر نیستند.

فراری 488 پیستا

مشخصات ۴۸۸ پیستا

۴۸۸ پیستا یکی از جدیدترین خودروهای موتور وسط این شرکت بشمار می‌ رود که از زمان رونمایی تاکنون، کارشناسان، متخصصان و علاقه‌مندان زیادی از دنیای خودرو آن را تحسین کرده اند. موتور ۸ سیلندر vشکل ۳.۹ لیتر تویین‌ توربو شارژ فراری ۴۸۸ پیستا می تواند ۷۱۱ اسب‌بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که البته بهترین موتور سال ۲۰۱۹ در جهان نیز انتخاب شده است. با وزن کم ۱۲۸۰ کیلوگرمی خود امکان رسیدن از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲.۸۵ ثانیه دارد. همچنین جالب اینکه بدانید فراری برای چهارمین سال پیاپی می باشد که تولید کننده‌ بهترین موتور سال اعلام می‌ گردد. مدل پیستا بر پایه خودروهای مسابقه‌ ای ۴۸۸ Challenge و ۴۸۸ GTE فراری ساخته و مهندسی شده است.

 

کلارکسون قبل از‌ این در بررسی مفصل خود از ۴۸۸ پیستا در نشریه‌ ساندی‌ تایمز بیان کرده بود:

روزگاری بود که هیچ خودرویی، حتی فراری، توانایی تحمل و مدیریت ۷۱۱ اسب‌ بخار قدرت را نداشت. همیشه محور عقب خودرو منحرف شده و هیچ‌ وقت نمی‌شد در هیچ مسیری، در هر دنده‌ای بیشتر از یک یا ۲ ثانیه پدال گاز را تا آخر پایین برد. اما در حال حاضر، شرایط متفاوتی در پیستا بوجود آمده؛ چون پیشرانه‌ توربوشارژر را با حسی مشابه نمونه‌ تنفس‌ طبیعی مهندسی کرده و گشتاور را در ابتدای ۶ دنده محدود نموده است. به‌ همین خاطر، دیگر هرزگردی زیاد چرخ‌ها وجود ندارد؛ یعنی ترس و وحشت از بین رفته و با این سوپراسپرت می‌توان با سرعت زیاد رانندگی کرد. با ۴۸۸ پیستا همیشه دوست دارید پر سرعت رانندگی کنید.

 

زمان ارسال پست: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۹ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.