هزینه و اجرت تعمیرات رانا و رانا پلاس در مهر ۱۴۰۳ توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودروی تهران اعلام شد.
بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال ۱۴۰۳، هزینه و اجرت تعمیرات رانا به شرح زیر است. دقت داشته باشید که تمامی مبالغ ذکر شده بر اساس ریال است و فقط دستمزد و اجرت تعمیرکار و مکانیک را شامل می شود.
ردیف | شرح خدمات | رانا |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۷۹,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | ۶۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۵ | باز و بست منیفولد هوا | ۵,۷۰۰,۰۰۰ |
۶ | باز و بست منیفولد دود | ۹,۶۰۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۸ | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ |
۹ | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض فشنگی روغن | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض واشر درب سوپاپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۴ | تعویض تسمه و بلبرینگ تایمینگ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | تعویض تسمه دینام | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض کاتالیست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۹ | تعویض شمع | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض ترموستات | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | تعویض رادیاتور آب | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض منبع انبساط | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۶ | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۲۷ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۱,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شیلنگ پلیمری | ۸,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض شیلنگ بخاری بلند | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض فشنگی آب | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض پایه دسته موتور راست | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض دسته موتور راست | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۶ | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض دسته موتور پایین درجا | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۳۹ | تعویض باک بنزین | توافقی |
۴۰ | تعویض پمپ بنزین | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض فیلتر بنزین | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض لوله رفت بنزین | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۳ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعویض منبع کنیستر | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعمیر کامل گیربکس | ۲۰,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۶ | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۷ | تعویض سیم کلاچ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۸ | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۵۰ | تعویض قیفی گیربکس | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۱ | تعویض لیور دنده داخل اتاق | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۵۲ | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۵۳ | تعویض ماهک دنده هر کدام | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۵۴ | تعویض سنسور کیلومتر | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۵۵ | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۶ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۷ | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۸ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۱ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض رام زیر موتور | ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۶۴ | باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۸ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۰ | باز و بست اکسل جهت تعمیرات | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | میزان فرمان دستی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۷۲ | میزان فرمان با دستگاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | باز و بست ژامبون هر طرف | ۵,۸۰۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۵ | تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۷۶ | تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۷۷ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۷۹ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعویض منبع هیدرولیک | ۴,۸۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۵,۸۰۰,۰۰۰ |
۸۲ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۵,۸۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعویض پایه دینام | ۸,۴۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۶ | تنظیم غربیلک فرمان | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۸,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۷,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۲ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض پمپ ترمز | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۹۶ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۹۸ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | تعویض شلنگ ترمز عقب | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۰۳ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۴ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۵ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات رانا میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.