اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

معرفی رانا پلاس نیمه اتوماتیک AMT + مشخصات فنی

معرفی رانا پلاس اتوماتیک AMT + مشخصات فنی

در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد ۱۴۰۲، تولید کنندگان و خودروسازان خصوصی و دولتی حضور پر رنگی داشته و در این میان گروه صنعتی ایران خودرو از رانا پلاس با گیربکس AMT یا نیمه اتوماتیک رونمایی کرد.

 

رانا پلاس اتوماتیک

چندی پیش، رانا پلاس AMT پلاک ملی نمونه‌های اولیه خود را دریافت کرد و این نمونه‌ها در حال طی کردن آزمون‌های فنی بودند. در حاضر، ایران خودرو این خودرو را به صورت رسمی در نمایشگاه مشهد به نمایش عمومی گذاشته است و در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

 

طراحی ظاهری رانا پلاس

در ظاهر، این نسخه از رانا پلاس هیچ تفاوتی با نسخه سقف شیشه‌ای ندارد. به عبارتی دیگر، چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره لانه زنبوری، دستگیره‌ها و زه بدنه و به طور کلی بسیاری از جزئیات خودرو، با نسخه سقف شیشه‌ای یکسان هستند. اما تفاوت اصلی در این خودرو در بخش فنی و کابین آن قرار دارد.

مشخصات فنی رانا پلاس اتوماتیک AMT

رانا پلاس اتوماتیک با جعبه دنده نیمه اتوماتیک AMT بهبود یافته آمده است. این گیربکس که ساختاری مشابه سیستم های دستی دارد، فرآیند کلاچ گیری را به صورت هوشمند انجام می‌دهد و تعویض دنده‌ها به عهده خود جعبه دنده است.

رانا پلاس اتوماتیک همانند نسخه دستی رانا پلاس پانوراما با ۶ دنده، از پیشرانه TU5 پلاس بهره می‌برد. این پیشرانه با حجم ۱.۶ لیتر، توان ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می‌کند.

در این پیشرانه که با تارا مشترک است، فناوری‌هایی مانند زمان بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی هوا و سوخت (CVVT)، پمپ روغن متغیر، استاندارد آلایندگی یورو ۵ و… مورد استفاده قرار گرفته است.

گیربکس رانا پلاس اتوماتیک

اما در داخل کابین میبینیم که ایران خودرو از طراحی جدیدی برای دسته دنده‌ها در خودروهای AMT استفاده کرده است. در مجموعه پنل تنظیمات گیربکس این خودرو، همچنان حالت پارک (P) شامل نمی‌شود و راننده می‌تواند بین گزینه‌های R، N، D و M انتخاب کند.

علاوه بر این، حالت اسپرت و برفی نیز برای سیستم انتقال قدرت رانا پلاس قابل اعمال است. با توجه به طراحی دسته دنده در مجموعه پنل، مشخص است که در حالت M (تعویض دستی دنده‌ها)، شیفترهای پشت فرمان برای اعمال دنده‌های مثبت و منفی استفاده خواهند شد. این آپشن بدون شک جذابیت خاصی را برای رانا پلاس به ارمغان خواهد آورد.

 

امکانات رانا پلاس نیمه اتوماتیک

در بخش امکانات ایمنی و راحتی، مشاهده می‌کنیم که رانا پلاس اتوماتیک ۶AMT مجهز به ویژگی‌های مشابه با رانا پلاس پانوراما است.

بنابراین، در نسخه جدید رانا پلاس، می‌توان از امکانات زیر یاد کرد: سقف شیشه‌ای ثابت با سایه‌بان دستی، فرمان کمکی برقی، آینه‌های جدید، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی‌های تاشو عقب، راهنمای تعویض لاین، دنده پشت فرمان، سنسور پارک عقب، دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی و کاسه‌ای عقب، سامانه ترمز ABS، EBD و… همگی در این خودرو به کار رفته‌اند.

زمان ارسال پست: ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ | ۲۰:۱۹ دسته بندی: ایران خودرو تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.