اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

معرفی رانا برقی

معرفی رانا برقی

مشخصات رانا برقی

این خودرو به یک پیشرانه برقی با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که توان خود را از طریق جعبه دنده مستقیم به چرخ های جلو انتقال می دهد. این خودروی برقی می تواند به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت برسد و با توجه به گشتاور بالای خود، شتاب صفر تا صد را در کمتر از ۱۰ ثانیه ثبت می نماید.

با هر دفعه شارژ کامل باتری های آن، توانایی پیمایش مسافتی به اندازه ۲۲۰ کیلومتر مهیا می گردد. همچنین شارژ کامل این باتری ها توسط برق عادی شهری نزدیک به ۸ ساعت زمان می برد. ولی با روش شارژ سریع، ظرفیت باتری ها از ۰ تا ۸۰ درصد تنها در ۴۵ دقیقه کامل می شود.
محل قرارگیری باتری های رانا الکتریکی در محفظه ای کف صندوق عقب و جای لاستیک زاپاس معین گردیده و فضای مفید صندوق این خودرو تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است. از طرفی، برای این محصول برقی به جای لاستیک زاپاس، کیت پنچرگیری و یا لاستیک نازک در نظر گرفته شده و خریدران می توانند از این ویژگی ها استفاده نمایند.

البته نسخه نهایی و تجاری رانا برقی هنوز آماده نیست ولی آنچه که دیده می شود، این خودرو با امکاناتی بیشتر از مدل رانا معمولی وارد مرحله تولید خواهد شد. فرمان کمکی برقی، ترمز با پمپ خلا برقی، سیستم کنترل هرزگردی و پایداری، نمایشگر لمسی و… از جمله امکانات پایه این خودرو به ذکر شده اند. همچنین تا حدودی شاسی و سازه این خودرو تقویت شده تا توان تحمل وزن آن افزایش یابد.

سیستم برقی این خودرو نیز توسط آب خنک کاری می شود. حدود نیمی از این خودرو به دست مهندسان ایران خودرو و ایپکو ساخته شده ولی با توجه به فناوری اختصاصی باتری ها و موتور برقی، این قطعات توسط شرکتی چینی روی نمونه اولیه رانا برقی نصب شده و روند داخلی سازی بعضی از قسمت های آن نیز آغاز شده. مهم ترین موضوع درباره این خودرو برقی، ساخت و مدیریت BMS آن بوده که برای اولین بار می بینیم فناوری تولید چنین قطعه حساسی در خودروهای برقی، توسط شرکت های ایرانی به ثبت رسیده است.

رانا برقی

 

طبق گفته مدیرعامل شرکت ایران خودرو، این محصول تقریبا طی دو سال آینده به خط تولید انبوه می رسد و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. یکی از بازارهای هدف این ماشین، رسیدن به ناوگان تاکسیرانی می باشد. شرکت ایپکو در کنار ساخت نمونه های اولیه این سدان برقی، دستگاه های شارژ سریع باتری های خودروهای الکتریکی را داخلی سازی کرده و نمونه اولیه آن را به نمایشگاه ساپکو آورده .

زمان ارسال پست: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۸ دسته بندی: اخبار داخلی, ایران خودرو تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.