اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

چری اکسید EXEED ؛ تازه وارد لوکس چینی در ایران

چری اکسید EXEED ؛ تازه وارد لوکس چینی در ایران

یکی از محصولات جدید چینی به نام چری اکسید (EXEED) مدل TXL در آینده نزدیک توسط شرکت مدیران خودرو پیش‌ فروش می‌شود. این کراس‌ اوور لوکس با یک پیشرانه‌ بنزینی توربوشارژر به چند کشور مختلف در سراسر دنیا صادر شده است.

چری EXEED اکسید TXL بر اساس پلتفرم نوساخت این شرکت به نام Chery M3X ساخته شده است. یک نکته جالب درباره این شاسی بلند، سیستم انتقال قدرت به چرخ های آن بوده که این بار مانند چینی های قبلی فقط تک دیفرانسیل نیست و با سیستم چهار چرخ محرک نیز عرضه می‌شود. همچنین به دلیل تصمیم شرکت سازنده برای عرضه این خودرو در بازار اروپا، اکسید TXL دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ می باشد.

 

مشخصات فنی اکسید

موتور بکار رفته در بطن این خودرو نمونه ای ۱.۶ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر است که می‌تواند حداکثر ۱۹۷ اسب بخار قدرت را در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را در دور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ موتور تولید کند که این نیرو توسط یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می گردد. در نمونه دو دیفرانسیل، مصرف سوخت شهری/جاده ای/ترکیبی آن به ترتیب ۷.۴/۶.۵/۸.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این شاسی بلند نیز ۱۰ ثانیه اعلام شده است.

شاید بخوانید: معرفی فونیکس FX

از جهت ابعاد و اندازه کلی خودرو، طول آن دقیقاً ۴۷۷۵ میلیمتر، عرض آن ۱۸۸۵ میلیمتر و ارتفاع آن ۱۷۰۶ میلیمتر بوده و فاصله بین دو محور نیز ۲۸۰۰ میلیمتر است. ابعادی مشابه با خودروهایی مانند هیوندای سانتافه یا کیا سورنتو. وزن با توجه تیپ های مختلف آن بین ۱۵۸۰ تا ۱۷۰۹ کیلوگرم است.

شرکت چری روی این خودرو وقت زیادی گذاشته و یکی از این کارها، سیستم هوشمند Baidu Apollo IOV است که توانایی دارد دستورات صوتی راننده، تشخیص چهره هوشمند، نظارت بر خستگی و خواب آلودگی راننده، و چند عملکرد دیگر را انجام دهد ولی مشخص نیست که این امکانات در نسخه قابل عرضه در هم ایران وجود دارد یا خیر.
نمایشگر وسط داشبورد، اندازه ای ۱۰.۲۵ اینچی داشته و با رزولوشن فول اچ دی ۱۹۲۰×۷۲۰ کیفیت خوبی را در نشان دادن سیستم ناوبری دارد. همچنین لازم به ذکر است که چری اکسید TXL دارای سیستم‌های جدید دیگری از جمله؛ دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل انطباقی، فرمان برقی، روکش چرمی صندلی‌ها و رینگ‌های ۱۹ اینچی است اما معلوم نشده که در آخر مدیران خودرو این کراس اوور لوکس چینی را با چه سطحی از امکانات روانه بازار می کند.

 

قیمت چری اکسید

قیمت کراس اوور اکسید در بازار چین برای مدل های مختلف آن، مبلغی بین ۱۹ تا ۲۵ هزار دلار است که با امروز ۱۲ دی ۱۳۹۸ با دلار ۱۲۹۵۰ تومانی، قیمت این خودرو چیزی بین ۲۴۶ تا ۳۲۳.۷ میلیون تومان خواهد بود. براساس اخبار برخی از منابع خبری، قیمت اکسید TX در ایران حدود ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌ بینی کرده‌اند که اگر این مبلغ برای نسخه ۲۵هزار دلاری باشد، کمی قابل هضم است. البته باید دید که مدیران خودرو چگونه قیمت گذاری می کند.

زمان ارسال پست: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۸ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.