اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

بررسی امکانات ایمنی فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس

بررسی امکانات فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

خودروی فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس که به عنوان اولین خودروی پلاگین-هیبرید مونتاژی معرفی شده، اخیرا توسط فونیکس رونمایی شد و دارای ۱۳ مورد از سیستم های دستیار هوشمند راننده (ADAS) است.

باتری لیتیوم یونی ۱۹.۲۷ کیلووات ساعتی فونیکس تیگو ۸ پرو ای پلاس را به عنوان خودرویی پلاگین هیبریدی میتوان با کمک شارژر خانگی هم شارژ کرد. این باتری دارای شعاع حرکتی ۷۵ کیلومتری (در چرخه NEDC) در حالت رانندگی تمام الکتریکی خودرو می باشد.

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو e پلاس

در زیر کاپوت این کراس اوور سایز متوسط، یک موتور ۴ سیلندر ۱۴۹۸ سی‌ سی i-HEC توربوشارژر قرار گرفته که توانایی تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۵۰۰ و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور بین ۱۷۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه را دارد.

دو موتور برقی دیگر نیز گشتاور کلی خودرو را به ۵۴۵ نیوتن متر می‌رسانند تا شتاب صفر تا صد ۷.۶ ثانیه‌ای را ثبت کنیم. ۹ حالت رانندگی شامل یک یا دو موتور برقی، حالت ترکیبی و حالت شارژر باتری با موتور بنزینی هم موجود است.

هر دو موتور الکتریکی و موتور بنزینی، نیروی خود را به گیربکس DHT و دیفرانسیل جلو انتقال میدهند. پس برخلاف نسخه پرومکس، این یک خودروی چهار چرخ محرک نیست.

با یک بار شارژ کامل باتری و باک پر از بنزین تیگو ۸ پرو e پلاس می تواند تقریبا ۱۰۰۰ کیلومتر را طی نماید.

 

امکانات ایمنی

سیستم FCW (Forward Collision Warning ) یا سیستم هشدار برخورد از جلو که در موارد ضروری مانند ترمز ناگهانی خودروی جلویی، در شکل نمایش علامت و صوت، هشدار می‌دهد و راننده را از خطرات احتمالی آگاه می‌سازد.

سیستم FCW (Forward Collision Warning )

سیستم BSD (Blind Spot Detection) به معنای رادار نقطه کور با استفاده از سنسور رادار، نقاط کور اطراف خودرو را به طور مداوم رصد کرده و از طریق یادآوری بوسیله نمایش هشدار داخل شیشه آینه‌های جانبی، راننده را از حضور خودروها در نقاط کور آگاه می‌سازد.

سیستم BSD (Blind Spot Detection)

سیستم RCTA ( Rear Cross Traffic Alert ) یا سیستم هشدار ترافیک جانبی با شناسایی حرکت دو طرف پشت خودرو، ایمنی رانندگی را بهبود داده و به کاربران امکان تصمیم‌گیری سریع‌تر و جلوگیری از شکل‌گیری حادثه را در حین رانندگی فراهم می‌آورد.

سیستم RCTA ( Rear Cross Traffic Alert )

فناوری‌های پیشرفته ایمنی تیگو ۸ پرو e پلاس

AEB (Automatic Braking System) یا ترمز اضطراری خودکار، به راننده کمک می‌کند تا در زمان لازم، ترمز را به صورت خودکار فعال کرده و از تصادفات احتمالی به شکل هوشمندانه‌ای جلوگیری کند.

همچنین در مواقعی که یک عابر پیاده یا وسیله نقلیه ناگهانی توسط سیستم شناسایی شود، امکان واکنش سریع‌تر از انسان را دارد. این ویژگی در رانندگی‌های شهری پرکاربرد می باشد.

 

تجربه رانندگی لذت بخش‌تر

ACC (Adaptive Cruise Assist) یا کروز کنترل تطبیق پذیر، سرعت خودرو را به صورت اتوماتیک با سرعت خودروی جلویی تنظیم می‌کند. این ویژگی به‌صورت هوشمندانه فاصله ایمن بین خودروها را حفظ می‌کند.

ACC (Adaptive Cruise Assist)

LDW (Lane departure Warning) یا سیستم هشدار خروج از لاین توانایی کنترل خودرو برای رانندگی مداوم در خط فعلی در حال حرکت را آسان میکند و این همچنین خستگی رانندگی را کاهش می‌دهد.

LDW (Lane departure Warning)

زمان ارسال پست: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۴۶ دسته بندی: مدیران خودرو تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.