اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

ورود فونیکس تیگو ۷ پرو E پلاس به ایران

ورود فونیکس تیگو ۷ پرو E پلاس به ایران

بعد از معرفی تیگو ۸ پرو e پلاس به عنوان اولین خودروی پلاگین هیبرید کشور، که توسط برند فونیکس رونمایی شد، شرکت مدیران خودرو حالا قصد دارد خودروی جدید چری تیگو ۷ پلاگین هیبرید را با نام فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس به مجموعه محصولات خود اضافه کند.

در تصاویر منتشر شده، ۲ دستگاه از این خودرو در حال حاضر به عنوان نمونه‌های اولیه وارد کشور شده‌اند و برای دریافت پلاک آزمایشی و انجام سایر مراحل قانونی و تست آن‌ها اقدام شده است.

 

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو e پلاس

کراس اوور جدیدی که توسط برند فونیکس تولید شده و به عنوان زیرمجموعه شرکت مدیران خودرو، به خیابان‌های کشورمان می‌آید. این خودرو با مشخصات فنی و پیشرانه‌ای مشابه با تیگو ۸ پرو e پلاس فونیکس، عرضه می‌شود.

پیشرانه‌ این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر توربو با حجم ۱.۵ لیتر و ۲ موتور الکتریکی در محور جلو تشکیل شده است که مجموعاً ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور را به راننده ارائه می‌دهند. انتقال نیرو هم توسط گیربکس سه سرعته DHT انجام می‌شود.

تیگو ۷ پرو e پلاس همچنین با یک بسته باتری با ظرفیت ۱۹.۲۷ کیلووات ساعت مجهز شده است که به صورت کاملاً الکتریکی می‌تواند ۸۰ کیلومتر را بدون نیاز به استفاده از موتور بنزینی طی کند.

با شارژ کامل باتری و باک پر بنزین، این خودرو حدود ۱۰۰۰ کیلومتر برد خواهد داشت و می‌تواند در حدود ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. به عبارتی، تیگو ۷ پرو e پلاس به دلیل وزن کمتر، حدود ۰.۶ ثانیه سریع‌تر از برادر بزرگتر خود در شتاب صفر تا صد خواهد بود.

طراحی ظاهری تیگو ۷ پرو e پلاس

تیگو ۷ پرو e پلاس با طراحی متفاوتی در نمای جلو نسبت به تیگو ۷ پرو معمولی در بازار کشور عرضه می‌شود. این طراحی فیس‌ لیفت، همان طرحی است که در سال ۲۰۲۱ با نام تیگو ۷ پلاس در چین معرفی شده است.

تغییرات این فیس‌لیفت تنها در بخش جلویی خودرو اتفاق افتاده و شامل جلو پنجره‌ای جدید با فرم چند ضلعی تیزتر و طراحی متفاوت از ورودی‌های هوا در سپر است که ظاهری جذاب‌تر به آن می‌بخشد.

همچنین قابل کرومی اطراف جلوپنجره با در دو طرف به زیر چراغ‌های جلو امتداد پیدا کرده است و از این لحاظ طراحی دماغه خودرو متناسب‌تر و منسجم‌تر شده است. با این حال، در نمای عقب خودرو، تغییر خاصی صورت نگرفته و همچنان با نمای پیشین مواجه هستیم.

 

فضای داخلی تیگو ۷ پرو e پلاس

در داخل خودرو نیز چری به طراحی داشبورد جدیدی برای تیگو ۷ پرو e پلاس پرداخته که ویژگی اصلی آن، صفحه نمایشگر دوگانه ۲۴.۶ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی- سرگرمی است.

همچنین، چراغ‌های LED ماتریکسی و ۱۸ سیستم کمک‌ راننده هوشمند که قابلیت رانندگی خودکار سطح ۲.۵ را فراهم می‌کنند، درب صندوق برقی با سنسور پایی، و شارژر بی‌ سیم گوشی از دیگر ویژگی‌های تیگو ۷ پرو e پلاس هستند.

به هر حال، امکانات و آپشن‌های نهایی این خودرو هنوز به صورت رسمی توسط مدیران خودرو اعلام نشده است و ممکن است در نسخه‌ای که در بازار کشورمان عرضه می‌شود، تغییراتی در برخی از امکانات و تجهیزات اعمال شود. لذا تا زمان معرفی رسمی این خودرو، باید منتظر اعلامات بعدی باشیم.

زمان ارسال پست: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۰:۱۲ دسته بندی: مدیران خودرو, واردات خودرو تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.