اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

اعلام قیمت فونیکس FX در بازار + مشخصات / اسفند ۱۴۰۱

بررسی فونیکس FX (چری اومودا 5) + مشخصات و قیمت

به روزرسانی ۴ اسفند ۱۴۰۱ : شرکت مونتاژکار مدیران خودرو تحویل خودروی فونیکس FX را در ۲ تیپ از چند روز قبل آغاز نموده و قیمت این خودروی جدید در بازار نیز نسبتا فضایی تعیین شده است.

قیمت فونیکس FX اکسلنت در حال حاضر در بازار داخلی حدود ۲.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان دیده میشود. قیمت ثبت نامی این محصول در کارخانه حدود ۱.۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ می باشد.

قیمت فونیکس FX پرمیوم در بازار حدود ۲.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان بوده و قیمت آن در نمایندگی های شرکت مدیران خودرو ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان اعلام شده است.

شاید بخوانید : شرایط فروش فونیکس FX پرمیوم

به روزرسانی ۶ آبان ۱۴۰۱: شرکت مدیران خودرو با برگزاری رویداد تست‌ درایو در مجموعه ورزشی آزادی، جدیدترین کراس اوور خود را با نام فونیکس FX معرفی نمود. چری اومودا‌ ۵ به‌ عنوان جدیدترین کراس‌ اوور چری که اخیراً بر روی خط تولید این شرکت رفته، قرار است تا با نام تجاری فونیکس‌ اف ایکس در بازار ایران عرضه گردد. ایران به‌ عنوان یکی از اولین بازارهای این خودرو خواهد بود.

خودروی فونیکس FX با مشخصات فنی و امکانات ایمنی و رفاهی تقریبا نزدیک به مدل تیگو ۸ پرو ولی با قیمتی کمتر راهی بازار خواهد شد تا مشتریان جوانتری را هدف قرار دهد. طراحی نسبتا اسپرت بدنه همراه با رنگ آمیزی دو رنگ و رینگ های مشکی با رگه های قرمز هم در همین راستا انتخاب شده اند.

ابعاد فونیکس اف ایکس در طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری به ترتیب ۴.۴ و ۱.۸۳ و ۱.۵۸۵ و ۲.۶۳ متر اعلام شده اند، که با نسل قبلی چری تیگو ۵ قابل قیاس بوده و یک کراس اوور سایز متوسط ۴ یا ۵ نفره با طراحی تقریبا کوپه محسوب می گردد.

طراحی کابین فونیکس اف ایکس با سایر خودروهای چری متفاوت بوده و تریم داخلی پلاستیکی، شکلی اقتصادی را نشان می دهد. همچنین طراحان تلاش کرده اند تا مقدار زیادی از دکمه ها و آپشنهای رفاهی را با نظم خوبی در روی داشبورد قرار دهند و قسمت زیادی از عملگرها در واقع به نمایشگر مرکزی خودرو منتقل شده است. در کل، کیفیت داخل کابین متوسط می باشد و چندان تناسبی با قیمت در حدود ۱.۶ میلیاردی این خودرو ندارد.

 

مشخصات فنی

چری اومودا ۵ یا به عبارت بهتر، فونیکس اف ایکس پرمیوم مجهز به موتور ۱.۶ لیتری TGDI توربوشارژ است که با تیگو ۸ پرو مشترک می باشد. این‌ پیشرانه توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۱ نیوتون متر گشتاور را داشته و این خودرو میتواند زمان ۷.۸ ثانیه را برای رسیدن از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ثبت نماید.

مشخصات فنی فونیکس FX

نیروی موتور هم با کمک جعبه‌ دنده هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌گردد.

البته یک مدل ارزان قیمت تر از اف ایکس نیز با موتور ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس سی وی تی به تعداد محدود عرضه خواهد شد که از قدرت ۱۵۵ اسب بخاری داشته و عملکردی ضعیف تر نسبت به این مدل دارد. با وجود شباهت ظاهری در محور عقب نیز با تعلیق یکپارچه عرضه می شود.

فونیکس FX در نسخه تولید انبوه و فول، در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمزهای دیسکی خنک شونده و در محور عقب نیز از سیستم تعلیق مولتی لینک(چند اتصالی) و ترمزهای دیسکی بهره میبرد. سیستم‌ هایی مانند ABS و EBD که اکنون به یک اجبار در صنعت خودروسازی تبدیل شده اند هم در این خودرو بکار رفته است.

 

امکانات رفاهی فونیکس FX

از جمله امکانات فونیکس FX می‌توان به فرمان دی کات، نمایشگر لمسی دوگانه ۱۲,۲۵ اینچی، صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی با تزئینات کرومی، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، صندلی‌های برقی ردیف جلو با سیستم گرمکن، سنسور تصادف جلو، ترمز اضطراری هوشمند، صندوق عقب برقی، سانروف و… اشاره نمود.

داخل کابین فونیکس FX

در قسمت سیستم های اطلاعات و سرگرمی دستیارهای هواوی HiCar، اپل CarPlay و بایدو CarLife به چشم میخورند. نکته جالب اینجاست که فونیکس اف ایکس دارای سیستم نظارت بر هوشیاری راننده هم می باشد. همچنین سیستم صوتی آن از برند سونی بوده و نورپردازی داخلی شامل ۶۴ رنگ مختلف می‌شود.

فضای صندوق عقب فونیکس FX

 

تجربه رانندگی

ماشین های جدید هر برندی به طور معمول از پلتفرم یکسانی با سایر خودروهای آن برند بهره می برند. با توجه به این نکته هم اختلاف زیادی بین رانندگی با مدل های مختلف چری و ام وی ام وجود ندارد. اما تنظیمات سیستم تعلیق و فنربندی فونیکس اف ایکس به نحوی انجام شده که مشخصات رانندگی این مدل بیشتر به نسخه پرچمدار تیگو ۸ پرو نزدیک است.

بررسی فونیکس FX

هندلینگ و شتاب خوب ۸.۲ ثانیه با کولر و ESP خاموش که در پیست ثبت شد همراه با قدرت ترمزگیری از ۱۰۰ تا صفر کیلومتر در ساعت طی مسافتی ۴۰ متری و رانندگی هیجان انگیز نسبت به سایر کراس اوورهای بازار ایران، از جمله ویژگی های جذاب سواری FX در پیست ازادی هستند.

با این حال لازم به یادآوری است که پیشرانه پیشرفته و تزریق مستقیم این خودرو، نیاز جدی به بنزین سوپر و باکیفیت دارد و متاسفانه بیشتر جایگاه های سوخت داخل کشور فاقد بنزین سوپر می باشند. براساس گفته مالکان مدل تیگو ۸ پرو، استفاده از بنزین معمولی باعث افت عملکرد و خرابی های متعدد می شود.

 

قیمت فونیکس FX

قیمت فونیکس FX (چری اومودا ۵) در بازار چین بین ۱۴ تا ۱۹ هزار دلار عنوان شده که با دلار ۳۳ هزار تومانی به حداکثر مبلغ ۶۲۷ میلیون تومان می رسیم. در اینجا قیمت ۱.۶ میلیاردی این کراس اوور در ایران که توسط مدیران خودرو اعلام شده است، نشان میدهد بالاخره مثل خودروهای قبل، هزینه های دولتی باید از هر منبعی تامین شود و چه چیزی بهتر از جیب مردم!

فونیکس FX (چری اومودا 5)

این محصول به رقیبی برای لاماری ایما، دیگنیتی پرستیژ و جک کی ۷ کرمان موتور تبدیل خواهد شد و با این قیمت ۱.۶ میلیاردی البته از تمامی آن ها گرانتر، مجهزتر و سریعتر است اما از نظر طراحی ظاهری خاص که شاید زیاد باب میل خیلی از مردم نباشد و همچنین حساسیت زیاد پیشرانه به بنزین معمولی، باید دید که میزان استقبال از این کراس اوور گران قیمت در بازار چطور خواهد بود؟

 

زمان ارسال پست: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۲ دسته بندی: مدیران خودرو, معرفی خودرو مونتاژ تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.