اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

معرفی چری اکسید VX محصول لوکس و جدید مدیران خودرو

معرفی چری اکسید VX محصول لوکس و جدید مدیران خودرو

شرکت مونتاژکار مدیران خودرو برای عقب نماندن در برابر رقبای آینده و قابل عرضه در داخل مانند فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور، تصمیم به واردات خودروی چری اکسید VX گرفته است که تقریبا گران ترین مدل متعلق به برند چری می باشد. این خودرو بزرگ‌ترین محصول این برند بوده و ابعادی در اندازه تویوتا لندکروزر دارد.

اکسید (Exeed) برند لوکس و زیرمجموعه چری می‌باشد که تأسیس آن به سپتامبر سال ۲۰۱۷ برمی گردد و نخستین خودروی خود را در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی کرد. این برند رده بالا در گروه چری، دارای جایگاه بالاتری نسبت به جتور(فیدلیتی در ایران) است.

با توجه به این که چند وقتی است در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه مخصوص برای اکسید در ایران ایجاد شده و از طرفی هم نمونه‌ های آزمایشی کراس اوور VX توسط مدیران خودرو وارد کشور شده‌، عرضه این مدل در ایران با احتمال زیاد قطعی خواهد بود. در ادامه نیز نگاهی اجمالی به ویژگی‌ها و مشخصات چری اکسید VX خواهیم داشت.

 

معرفی اکسید VX

با توجه به اشاره بالا، نسخه VX پرچم‌دار اکسید محسوب می‌گردد. این کراس اوور بزرگ برای بار اول در نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۱۹ در قالب یک کانسپت رونمایی گشت و بعد از حدود یک سال در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۰ نمونه تولیدی آن با اعمال تغییراتی کوچک به معرض نمایش عموم گذاشته شد.

این کراس‌اوور با ابعادی از مقیاس های ۴,۹۷۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۴۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۹۵ میلی‌متر ارتفاع، اندازه ای در حد تویوتا لندکروزر دارد. با جلوپنجره مستطیلی شکل همراه با سه میله افقی کرومی و همچنین چراغ‌هایی معمولی باز هم با طراحی افقی، ظاهری ساده‌ داشته و در نمای جانبی خود نیز هیچ طرحی از خطوط حجم دهنده جذاب ندارد که البته این مورد آن را شبیه خودروهای قدیمی چینی نمایان می کند.

 

فضای کابین چری اکسید VX

کابین لوکس و نسبتا مدرن چری اکسید به‌ عنوان یک پرچم‌دار در محصولات چری قابل قبول است. استفاده از صندلی‌های جنس چرم در ترکیب با تریم‌های چوبی و فلزی و نمایش غربیلک فرمان D شکل، ظاهری لوکس و اسپرت به فضای داخلی داده است. ویژگی اصلی در کابین این خودرو، دو عدد نمایشگر به هم چسبیده ۱۲.۳ اینچی بوده که یکی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کناری نیز صفحه آمپر و کیلومترشمار است.

وضوح تصویر نمایشگر مربوط به آمپر بسیار بالاست و راننده می‌تواند آن را به صورت دلخواه شخصی سازی و تنظیم نماید. سیستم‌عامل این نمایشگرها نیز از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار است. یک نمایشگر بزرگ نیز زیر دریچه‌های تهویه مطبوع وسط داشبورد به شیوه محصولات لندرور به‌ شکلی یکپارچه با کنسول مرکزی برای تنظیم سیستم تهویه قرار گرفته است. این شاسی بلند به‌ شکل استاندارد با ۳ ردیف صندلی وارد بازار خواهد شد و ترکیب ۲+۳+۲ در آن، امکان جابجایی هفت نفر را مهیا می کند.

 

امکانات چری اکسید VX

تجهیزات و امکانات رفاهی اکسید VX به عنوان گران‌ترین خودروی چری شامل دوربین ۳۶۰ درجه با دید سه‌ بعدی، رکاب‌ های برقی، تنظیم برقی صندلیها همراه با گرم‌کن و سردکن ردیف جلو، حافظه صندلی راننده، تهویه مطبوع دو ناحیه ای برای ردیف اول و دوم صندلیها، سنسور پایی برای درب صندوق برقی، سقف پانوراما، هدآپ دیسپلی و روکش تمام چرمی صندلیهل می باشد.

در قسمت تجهیزات ایمنی هم دارای سیستم‌هایی از جمله هشدار خروج از خط، اخطار تصادف عقب، رادار پایش نقاط کور، دستیار کمکی حرکت بین خطوط، دستیار حرکت در ترافیک خیابان، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، ۷ تا ۹ عدد کیسه هوا، نور بالای اتوماتیک و ترمز اضطراری اتوماتیک می باشد.

 

موتور و گیربکس اکسید VX

نیروبخش این کراس اوور یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتر مجهز به توربوشارژر است که میتواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید نماید. این موتور همان نمونه استفاده شده در خودرو چری تیگو ۸ پرو بوده که داخل کشورمان نیز عرضه می‌شود. در میانه سال ۲۰۲۱ چری مدلی جدیدی از VX را به نام ۴۰۰T وارد بازار چین نمود که به موتور پرقدرت ۲ لیتر توربو مجهز شد.

موتور ۲ لیتری با سیستم پرخوران خود توانایی تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را داراست و تیپ VX 400T قوی‌ترین محصول چری به شمار می رود. نیروی خروجی از هر دو موتور به وسیله یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به محورها منتقل میشود ولی مدل ۲ لیتری به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده است.

به احتمال خیلی زیاد، شرکت مدیران خودرو تصمیم گرفته تا مدل قوی‌تر ۴۰۰T را وارد کشور کند. با انجام این کار، کراس اوور اکسید VX به اولین خودروی چینی چهار چرخ محرک در ایران تبدیل می شود.

 

ورود چری اکسید VX به ایران

با توجه به توضیحات اول این مطلب، شرکت مدیران خودرو طی چند روز گذشته اولین نسخه های آزمایشی اکسید VX را وارد کشور نموده و به احتمال زیاد، این شاسی بلند پرچم‌دار کشور چین در اواخر امسال یا در آغاز سال آینده وارد بازار کشورمان خواهد شد.

هنوز اطلاعاتی قطعی درباره نام این خودرو دسترس نیست. شاید مانند محصولاتی جدید از جمله چری تیگو ۸ پرو که در ایران با نام فونیکس عرضه شد، این خودرو هم با نام برند داخلی فونیکس عرضه شود ولی براساس بعضی از شنیده ها، ظاهرا موناژکار ایرانی میخواد این کراس‌ اوور چینی را با نام اصلی خود یعنی همان اکسید VX در بازار داخل عرضه کند.

 

قیمت چری اکسید VX

قیمت اکسید VX در کشور زادگاه خود یعنی چین بین ۱۷۹,۹۰۰ تا ۲۳۳,۹۰۰ یوآن است یعنی معادل ۲۷ تا ۳۵ هزار دلار که این به معنی گران بودن این کراس‌ اوور حتی در زادگاه خود می باشد. البته که مدیران خودرو هم علاقه خاصی به قیمت گذاری های فانتزی و فضایی دارد و این روش را روی تیگو ۸ پرو پیاده کرده است.

به عنوان مثال، خودروی چری تیگو ۸ پرو در چین با قیمت ۱۲۴,۹۰۰ یوآن یا ۱۸.۷ هزار دلار به فروش میرسد اما در کشور ما قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی برای ان در نظر گرفتند. پس با اطمینان میتونا گفت، حداقل قیمت اکسید VX در ایران بیش از دو میلیارد تومان خواهد بود.

 

مشخصات فنی چری اکسید VX

موتور ۴ سیلندر خطی ۲ لیتر توربو
قدرت ۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر
گیربکس هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک
محور محرک چهار چرخ
طول ۴,۹۷۰ میلی‌متر
عرض ۱,۹۴۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۹۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۰۰ میلی‌متر
وزن ۱۸۲۷ کیلوگرم
مخزن سوخت ۵۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
قیمت پایه چین ۲۶.۹ هزار دلار

 

زمان ارسال پست: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۱۹ دسته بندی: مدیران خودرو, معرفی خودرو مونتاژ تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.