با یکسان بودن موتور پژو پارس XU7 با خودروهای سمند se و LX و پژو ۴۰۵ ، اجرت و هزینه تعمیرات آن ها نیز تقریبا مشابه یکدیگر است. اگر که شما در اطراف محل زندگی خود، مکانیک منصف و ماهری را میشناسید، لطفا داخل بخش نظرات همین پست، آدرس محل کار آن مکانیک را برای ما و سایر بازدیدکنندگان سایت قرار دهید.
هزینه تعمیرات پژو پارس، ۲۰۶، ۲۰۷، سمند و پژو ۴۰۵ XU7 سال ۱۴۰۲ – نرخ نامه اتحادیه تعمیرکاران خودرو
هزینه تعمیر پژو ۲۰۶ در ۱۴۰۳
در جدول زیر هزینه و دستمزد تعمیر یا تعویض واشر سرسیلندر پژو و سمند، گیربکس، جلوبندی، دیسک و صفحه کلاچ، لنت ترمز و سایر قسمت های خودروهای تیبا، ساینا و کوییک آورده شده است.
قیمت های پایین به شکل تخمین و تقریبی تهیه شده و همچنین بستگی به مهارت مکانیک و میزان زمان صرف شده برای این خدمات نیز خواهد داشت.
گاهی اوقات نیاز به کف تراشی سرسیلندر خودرو وجود دارد که بهتر است ابتدا به لینک گذاشته شده در این بند مراجعه کرده تا از نکته های مهم این کار آگاه شده و از زیان های مالی جلوگیری کنید.
شاید بخوانید : علائم و دلایل خرابی بلبرینگ کلاچ
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | پژو ۲۰۷ دنده ای | پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۶ | پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | پژو ۲۰۶ تیپ ۱و۲و ۳ | شرح خدمات | ردیف |
۴۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۴۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۴۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۴۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | تعمیر کامل موتور | ۱ |
۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۴,۸۰۰,۰۰۰ | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سرسیلندر و کارتل | ۲ |
۱۴,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۶۰۰,۰۰۰ | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | ۳ |
۱۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | تعمیر کامل سرسیلندر | ۴ |
۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | باز و بست منیفولد هوا | ۵ |
۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۲,۴۵۰,۰۰۰ | باز و بست منیفولد دود | ۶ |
۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۷ |
۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۵۰,۰۰۰ | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۸ |
۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | ۹ |
۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | تعویض فشنگی روغن | ۱۰ |
۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۴۵۰,۰۰۰ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۱۱ |
۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف | ۱۲ |
۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | ۱۳ |
۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۱۴ |
۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | تعویض هوزینگ واتر پمپ | ۱۵ |
۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | تعویض تسمه تایمینگ | ۱۶ |
۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | تعویض تسمه دینام | ۱۷ |
۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام | ۱۸ |
۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۱۹ |
۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | تعویض کاتالیست | ۲۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | پژو ۲۰۷ دنده ای | پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۶ | پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | پژو ۲۰۶ تیپ ۱و۲و ۳ | شرح خدمات | ردیف |
۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | تعویض شمع | ۲۱ |
۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۲۲ |
۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۲۳ |
۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | تعویض ترموستات | ۲۴ |
۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | تعویض رادیاتور آب | ۲۵ |
۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | تعویض منبع انبساط | ۲۶ |
۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۲۷ |
۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | ۲۸ |
۴۵۰,۰۰۰ | ۴۵۰,۰۰۰ | ۴۵۰,۰۰۰ | ۴۵۰,۰۰۰ | ۴۵۰,۰۰۰ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۲۹ |
۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | تعویض شیلنگ پلیمری | ۳۰ |
۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | تعویض شیلنگ باالی رادیاتور | ۳۱ |
۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۳۲ |
۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۳۳ |
۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | تعویض شیلنگ بخاری بلند | ۳۴ |
۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | تعویض سه راهی آب پشت موتور | ۳۵ |
۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | تعویض فشنگی آب | ۳۶ |
۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | تعویض پایه دسته موتور راست | ۳۷ |
۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | تعویض دسته موتور راست | ۳۸ |
۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | تعویض دسته موتور چپ ( زیر باتری ) | ۳۹ |
۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | تعویض دسته موتور پایین درجا | ۴۰ |
پژو پارس ELX | پژو پارس دوگانه سوز | پژو پارس ساده | دوگانه سوز GLX 405 | بنزینی GLX 405 | شرح خدمات | ردیف |
۵۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۳۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۳۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | تعمیر کامل موتور | ۱ |
۴۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۲۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۱۰۰,۰۰۰ | ۲۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۱۰۰,۰۰۰ | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سرسیلندر و کارتل | ۲ |
۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | ۳ |
۲۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ | تعمیر کامل سرسیلندر | ۴ |
۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | باز و بست منیفولد هوا | ۵ |
۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | باز و بست منیفولد دود | ۶ |
۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۷ |
۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۸ |
۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | تعویض فشنگی روغن | ۹ |
۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۱۰ |
۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | تعویض واشر درب سوپاپ | ۱۱ |
۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | ۱۲ |
۴,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۱۳ |
۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | تعویض تسمه تایمینگ | ۱۴ |
۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | تعویض تسمه دینام | ۱۵ |
۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام | ۱۶ |
۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۱۷ |
۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | تعویض کاتالیست | ۱۸ |
۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | تعویض شمع | ۱۹ |
۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۲۰ |
پژو پارس ELX | پژو پارس دوگانه سوز | پژو پارس ساده | دوگانه سوز GLX 405 | بنزینی GLX 405 | شرح خدمات | ردیف |
۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۲۱ |
۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | تعویض ترموستات | ۲۲ |
۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | تعویض رادیاتور آب | ۲۳ |
۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۲۴ |
۸۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | ۲۵ |
۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | تعویض شیلنگ باالی رادیاتور | ۲۶ |
۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۲۷ |
۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۲۸ |
۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | تعویض شیلنگ بخاری بلند حصیری | ۲۹ |
۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | تعویض سه راهی آب پشت موتور | ۳۰ |
۵۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | تعویض فشنگی آب | ۳۱ |
۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | تعویض پایه دسته موتور راست | ۳۲ |
۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | تعویض دسته موتور راست | ۳۳ |
۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | تعویض دسته موتور چپ ( زیر باتری ) | ۳۴ |
۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | ۳۵ |
توافقی | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی | تعویض باک بنزین | ۳۶ |
۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | تعویض پمپ بنزین | ۳۷ |
۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | تعویض فیلتر بنزین | ۳۸ |
۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | تعویض شلنگ رفت بنزین | ۳۹ |
۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۴۰ |
دنا | رانا | سمند Ef7 | سمند دوگانه | سمند | شرح خدمات | ردیف |
۵۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۴۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۴۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۳۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | تعمیر کامل موتور | ۱ |
۴۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۲۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۱۰۰,۰۰۰ | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سرسیلندر و کارتل | ۲ |
۲۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | ۳ |
۱۷,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ | تعمیر کامل سرسیلندر | ۴ |
۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | باز و بست منیفولد هوا | ۵ |
۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | باز و بست منیفولد دود | ۶ |
۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۷ |
۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ | تعویض دنده میل سوپاپ CVVT | ۸ |
۱۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۹ |
۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | ۱۰ |
۹۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | تعویض فشنگی روغن | ۱۱ |
۲,۰۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۱۲ |
۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | تعویض واشر درب سوپاپ | ۱۳ |
۰ | ۰ | ۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | ۱۴ |
۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ | باز و بست اویل ماژول | ۱۵ |
۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه دینام | ۱۶ |
۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | تعویض تسمه و بلبرینگ تایمینگ | ۱۷ |
۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | تعویض تسمه دینام | ۱۸ |
۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام | ۱۹ |
۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۲۰ |
نکته : برای دیدن لیست کامل تمام تعمیرات این خودروها میتوانید به فایل زیر مراجعه کنید:
لیست اتحادیه: فایل کامل هزینه تعمیرات تمام خودروها در ایران ۱۴۰۲
شاید بخوانید و به کار آید : دلایل و علائم خرابی رله فن رادیاتور خودرو
مشخصات فنی پژو پارس، سمند و پژو ۴۰۵ xu7
خودرو | پژو پارس | سمند | پژو ۴۰۵ |
موتور | ۴ سیلندر خطی | ۴ سیلندر خطی | ۴ سیلندر خطی |
حجم موتور | ۱۷۶۱ سی سی | ۱۷۶۱ سی سی | ۱۷۶۱ سی سی |
حداکثر قدرت | ۱۰۰ نیوتنمتر در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه | ۱۰۰ نیوتنمتر در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه | ۱۰۰ نیوتنمتر در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۱۵۳ اسب بخار در ۳۰۰۰ دور بر دقیقه | ۱۵۳ اسب بخار در ۳۰۰۰ دور بر دقیقه | ۱۵۳ اسب بخار در ۳۰۰۰ دور بر دقیقه |
گیربکس | پنج سرعته دستی | پنج سرعته دستی | پنج سرعته دستی |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | ۹.۱ | ۸.۳ | ۹ |
طول (میلیمتر) | ۴۴۹۸ | ۴۵۰۲ | ۴۴۰۸ |
عرض (میلیمتر) | ۱۷۰۴ | ۱۷۲۰ | ۱۶۹۴ |
ارتفاع (میلیمتر) | ۱۴۱۰ | ۱۴۶۰ | ۱۴۱۰ |
وزن | ۱۱۶۵ کیلوگرم | ۱۲۲۰ کیلوگرم | ۱۱۰۰ کیلوگرم |
حجم صندوق (لیتر) | ۴۷۰ | ۵۰۰ | ۴۷۰ |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۱ ثانیه | ۱۳.۱ ثانیه | ۱۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت | ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
مهدی گفت:
سلام. ممنون از اطلاع رسانیتون خیلی دنبال قیمت ها گشتم که همشون یکجا و جامع باشه
مدیر گفت:
سلام نظر لطفتونه
مهدی گفت:
ممنون بسیارخوب بودوازقیمتها باخبرشدم
حسین گفت:
یکجارفتم گیربکس سمند،خورد کرد دورباره بسته ۱۵۰۰ ازمن دستمزد گرفته
علی اکبر خطیب گفت:
باسلام خسته نباشید اگه میشه لطف کنید و ی نفر به من بگه که اجرت باز و بستن داشبورد پژو405چقدر است؟ تاکید میکنم که فقط مزد باز و بستن داشبورد 405 چقدر است ؟
علی دیرین گفت:
تعمیرگاه مورد وثوق بنده که هم از نظر کیفی و هم کمی انسان منصف و دارای عملکرد دقیق میباشند تعمیرگاه آقای محمد محمدی ..شهر زیبا میدان الغدیر تعمیرگاه محمدی
عزیزی گفت:
برادر عزیز فکر میکنم قدری در. قیمتها اغراق صورت گرفته ،البته قدری که چه عرض کنم ۳ تا ۴ برابر افزایش قیمت رو احتمالا پیش بینی کردید ، چون الان که اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ هست من فشنگی روغن رو با ۲۰۰ همون تعویض کردم نه ۹۵۰ هزارتومان امیدوارم با این کار به عادی سازی و تثبیت قیمتهای نجومی دامن نزنید البته من هم تلاش زیادی در بالا نشون دادن قیمتها دیدم که از یک کلاغ چهل کلاغ ناشی میشده ولی شما حتما منابع موثقی برای این قیمتها داشتید ولی نمیتونم شایدم من و اطرافیانم بروز نشدیم بهرحال بررسی مجدد ضرری ندارد ممنونم.
نخیر من اولین مراجعم هست نمبخواهید اجازه نشر بدید کاملا اهدافتون مشخص میشه محسن نیت ندارید وگرنه نظرات مخالف رو خفه نمیکردید ،نکنید چون به ضررتون تمو.م میشه و این مورد رو بطور گسترده و سیستماتیک نشر میدم ،خود دانید
مدیر گفت:
سلام. قیمت هارو که از تخیل خودمون درست نکردیم. از فایل اتحادیه تهران هست که داخل مطلب هم فایلش گذاشته شده.
حمید گفت:
سلام خدایی همه این قیمت ها که زدید تخیلی و ساخته ذهن نویسنده هست
مدیر گفت:
سلام قیمت ها متعلق به ما نیست و فایل کامل اتحادیه تهران هم گذاشته شده.
امیر مسعودی گفت:
باسلام بعضی از قیمت ها کلا اشتباه هستش والا این قیمت ها بیشتر برای ماشین های وارداتی جور در میاد تا این ماشین ها
خواهشا قیمت ها رو بپرسید و اینبار انتشار کنید
مدیر گفت:
سلام. فایل کامل قیمتهای اتحادیه در همین مطلب گذاشته شده و میتونید نگاه کنید.
علی گفت:
این قیمتها همه بر حسب،ریال هستند..و عزیران پول ملی ما بر حسب ریال هست..نه تومان..و همه ارگانها و شرکتها باید بر حسب ریال قیمت بدهند.. و اشتباه نکنید.. به تومان نیست..به ریال هست...باتشکر
مدیر گفت:
ای کاش برحسب ریال بود...
مسعود گفت:
جناب مدير معلومه كه بر حسب ريال گفته شده. شما براي باز و بست منيفولد يك ميليون و نهصد پول ميديد؟؟ :) سايتهاي ديگر هم همين اطلاعيه اتحاديه رو گذاشتند قيمت بر حسب ريال است. دوست عزيز كه براي فشنگي روغن 200 داديد بيش از دو برابر نرخ اتحاديه پول داديد.
رضا گفت:
با سلام
قیمت ها کاملا درست و طبق نرخ مصوب اتحادیه است
اون دوستانی که خواهشن سواد ندارن و نمیداننن این ☜☜قیمت ها به ریال هست و درج شده،☜ و نه به تومان ...!؟ دوست عزیر
ادم یه کم فکر کنه و عقل داشته باشه بد نیست و متوجه میشه ؛نظر جک و جفنگ هم نمیده....
این بنده خدا جهت اطلاع و برای اگاهی شما ها این مطالب زحمت کشیده ارائه داده
نیما گفت:
قیمتها به ریال هست ، برای نمونه بنده ماه قبل برای تعویض تسمه تایم206 تیپ دو 200 تومان پرداخت کردم که تقریبا برابر با 190 تومن نرخ اتحادیه هست ، چطور ممکنه دستمزد تعویض تسمه تایم 1,900,000 تومن و تعمیر کامل موتور 36,000,000 تومان باشه ؟ شاید هم این نرخها با احتساب قیمت لوازم + دستمزد قید شده و به تومن باشه اما اگر فقط دستمزده قطعا به ریاله
طایفه گفت:
مدیر جان قبل از اینکه قیمتهار درج کنید ای کاش ریال یا تومان رو بعد از مطمئن شدن میزدی که کاربران به شک نیافتن
معلومه که قیمت به ریاله
مدیر گفت:
من هم دوست دارم قیمتها به ریال باشه اما اگر جایی پیدا کردید که تعمیر موتور سمند رو با 3 میلیون تومان انجام میده، همینجا آدرس اون مکانیک رو بدید. شما الان قیمتا تعمیر اساسی موتور در سال 98 رو نگاه کنید، نوشته 5 میلیون تومان. حالا در سال 1402 چجوری هزینه تعمیر موتور سمند و پژو میشه 3 میلیون تومان ؟!!!
محسن گفت:
سلام ببخشید اگر از مکانیکی شکایت داشته باشیم رسیدگی میشه یا نه چون تعمیر کار من برایه تعمیرکامل موتور سمند ال ایکس ۸میلیون اجرت گرفته و هنوز ماشین من درست نشده چکار کنم
محسن گفت:
ممنون میشم راهنمایی الان من چکار کنم یعنی نمیتونم شکایت کنم الان ماشین من رو هم بجایی گرویی نگه داشتن نمیدن
مدیر گفت:
بله اتحادیه تعمیرکاران خودرو
حسین گفت:
سلام آقای مدیر تسمه تایم پژو۲۰۰۰ عوض کردبرام۳۰۰۰۰۰ تومان اتحادیه چند گذاشته
حسن سلطانی گفت:
اجرت بازو بسته کردن داشبورد پژو پارس مدل ۹۵ معمولی پزوسال چقدر است تاریخ تیرماه ۱۴۰۳چقدرمیباشد وبرای تعویض دوشاخه پایه کلاج باز کردن داشبورد الزامی است چون مکانیک من این کار را کرده و از هر کس پرسیدم گفتن نیازی به باز و بسته کردن داشبورد نبوده خاستم راهنمایی بفرمایید متشکرم
مدیر گفت:
هر شهر فرق داره. ممکنه بین 2 تا 3 میلیون تومن باشه