اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

کف تراشی سرسیلندر خودرو

کف تراشی سرسیلندر خودرو

پروسه کف تراشی سرسیلندر با کوچک‌تر نمودن فضای اتاق احتراق موتور خودرو، موجب افزایش ضریب تراکم موتور و در نهایت افزایش قدرت آن می‌گردد. شما هنگامی باید برای کف تراشی سرسیلندر اقدام کنید که سرسیلندر خودروی شما تاب برداشته باشد یا نقصی در عملکرد آن مشاهده کنید.

در اصل، سرسیلندر یکی از بخش های اساسی خودرو بوده که برای انجام دادن وظایف خود در قسمت بالایی پیشرانه نصب شده و باقی اجزا همانند سوپاپ و مانیفولدها روی آن واقع شده است. همچنین وجود هرگونه ایراد در عملکرد این قطعه، باعث کاهش کارایی و بازده موتور خواهد شد.

۸ نکته مهم و اساسی کف تراشی سرسیلندر

  • باید در میزان افزایش ضریب تراکم موتور دقت شود؛ زیرا افزایش بیش از اندازه باعث زیاد شدن مقدار سوختن مخرب سوخت خواهد شد.
  • فرایند کف تراشی سرسیلندر لازم است با مهارت و دقت بالایی انجام گردد؛ زیرا وجود ایرادی در کارکرد آن علاوه بر کاهش کارایی خودرو، ممکن است به باقی قطعات موتور نیز آسیب وارد کند.
  • استفاده از سوختی با عدد اکتان بالاتر در صورت افزایش ضریب تراکم موتور کاری واجب است.
  • به خاطر حساسیت بالایی که تراشکاری سرسیلندر دارد؛ حتماً باید آن را به فردی با تجربه و مهارت بالا واگذار کنید.
  • بین دو قطعه سرسیلندر و موتور، قطعه ای به نام واشر سرسیلندر قرار می‌گیرد؛ که لازم است هر از مدتی آن را چک کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید و یا به تعویض آن اقدام کنید.
  • استفاده از واشر سرسیلندر بی کیفیت، موجب آسیب دیدن سرسیلندر خواهد شد.
  • در هنگام تعویض واشر سرسیلندر، لازم است با توجه به ضخامت سرسیلندر پس از تراشکاری آن، حتما واشری با قطر مناسب را برای جبران ضخامت از دست رفته خریداری و استفاده کنید.
  • تراشکاری سرسیلندر بدون اینکه قطعه ای دیگر نیاز برای انجام آن داشته باشد و فقط به خاطر افزایش دور موتور، گاهی دارای نتیجه عکس بوده و ممکن است باعث کاهش قدرت موتور شود.

 

تراشکاری سرسیلندر انواع خودرو

خودروهای مختلف با توجه به تفاوت زیادی که در قدرت پیشرانه خود دارند، ولی در روند تراشکاری سرسیلندر آن‌ها تفاوت زیادی دیده نمی‌شود.

 

تراشکاری سرسیلندر ۲۰۶

در این مدل اگر از واشرهای نامناسب استفاده شود، امکان دارد که مجبور به تعویض واشر و تراشکاری سرسیلندر ۲۰۶ شوید. پس توجه کنید که در زمان تراشکاری، ضخامت میزان تراش بیش از اندازه کم نگردد؛ زیرا در این حالت باعث افزایش آسیب پذیری این قطعه در برابر کوچک‌ترین ضربه یا حرارتی می‌شود. به همین دلیل بعد از تراشکاری، یک واشری را برای جبران کم شده ضخامت، روی سر سیلندر نصب می‌کنند.

شاید بخوانید: دستمزد تعمیرات پژو پارس، سمند و پژو ۴۰۵ موتور XU7

 

تراشکاری سرسیلندر سمند

لرزش موتور و صدای زیاد آن در زمان کارکرد از علائم بیش از حد تراشیدن سر سیلندر است. علاوه بر آن احتمال دارد خودسوزی هم برای قطعه بوجود آید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن برای تراشکاری سرسیلندر سمند اول از سلامت آن اطمینان پیدا کنید. بعضی اوقات با تعویض واشر مشکل برطرف خواهد شد و دیگر نیازی به کف تراشی نیست.

 

تراشکاری سرسیلندر موتور سیکلت

اگر از جمله راننده هایی می باشید که برای افزایش دور موتور موتورسیکلت خود قصد دارید سراغ کف تراشی این قطعه بروید، لازم است که به شما این نکته را گوشزد کنیم که قبل این کار بهتر خواهد بود که واشر سرسیلندر را تعویض نمایید. زیرا تراشکاری سرسیلندر موتور سیکلت، در سرعتهای بالا موجب افزایش دور شاتون و داغ شدن موتور می‌گردد و به سلامت سایر قطعات هم آسیب میرساند.

 

تراشکاری سرسیلندر پراید

با دیدن هر نوع ایرادی در قطعه سرسیلندر پراید، از جمله تابیدگی به دلیل باز و بسته کردن در زمان نادرست یا به روش بد سرسیلندر، تجمع کربن به دلیل جمع شدن دوده در اتاقک احتراق، ترک خوردگی بدلیل ضربه یا یخ زدن آب داخل آن و گشاد شدن گیت سوپاپ‌ها، لازم است هر چه سریع‌تر نسبت به تعمیر این قطعه اقدام نمایید. تراشکاری سرسیلندر پراید یکی از راه‌های تعمیر قبل از اقدام به تعویض آن است.

تراشکاری سرسیلندر پژو ۴۰۵

مالکان خودروی پژو ۴۰۵ بهتر است مانند مالکان خودروهای دیگر به سلامت سرسیلندر خودرو و سرویس به موقع آن توجه نمایند؛ زیرا اگر به این قطعه بیش از حد تحمل آن حرارت و فشار وارد گردد، واشر آن سوخته و نیاز است هرچه سریع‌تر به تراشکاری سرسیلندر پژو ۴۰۵ خود بپردازند.

توجه کنید برای مطلع شدن از هزینه تراشکاری سرسیلندر پژو ۴۰۵ بایستی به عوامل زیادی از جمله مدل خودرو، کارکرد خوردو، عمر سرسیلندر، تعداد دفعات تراشکاری و اجرت تراشکار اشاره نمود. در بعضی تعرفه‌ها اجرت تراشکار بین ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان گفته شده است.

 

هزینه و قیمت کف تراشی سرسیلندر

در حالتی که سرسیلندر کف تراشی شده، سوپاپ‌های قدیمی هم آب‌ بندی شده اند، جایگاه میل سوپاپ‌ها اصلاح و تعمیر شده و شیم گیری هم انجام‌ شده در مورد خودروهای شیم اتوماتیک حدود ۶۰۰ هزار تومان اجرت تراشکاری سرسیلندر محاسبه می‌شود.

 

کلام آخر

لازم است هر ماه خودروهای خود را کامل بررسی کنید تا گرفتگی در مدار جریان آب در موتور یا روغن موتور وجود نداشته باشد و سرویس های آن را به موقع انجام دهید. به این دلیل که سرسیلندر نقش مهمی در هر خودرو دارد. با اقدام سریع‌تر شما نسبت به بررسی و رفع نقص این قطعه به وسیله کف تراشی سرسیلندر دیگر از هزینه‌های ناشی از تعویض و نصب آن به راحتی جلوگیری کنید.

 

زمان ارسال پست: ۱۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۴ دسته بندی: اخبار تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.