اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

نبردی حماسی و جذاب ! درگ مک‌ لارن ۷۲۰S و فراری ۴۸۸ پیستا

نبردی حماسی و جذاب ! درگ مک‌ لارن ۷۲۰S و فراری ۴۸۸ پیستا

حدود سه سال قبل، شرکت فراری نسخه ای ویژه‌ از ۴۸۸ پیستا را با نام پیلوتی ادیشن معرفی کرد و حالا یک یوتیوبر بنام CS Panda این فرصت را پیدا کرده که یک دستگاه از این سوپراسپرت خاص را در درگ مک‌ لارن ۷۲۰S مقابل آن قرار دهد. پیلوتی ادیشن صرفاً شامل تغییرات ظاهری و داخلی می‌شود و در قوای محرکه تفاوتی با پیستای معمولی ندارد. این یعنی در این نسخه هم شامل همان موتور ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور هستیم.

این اعداد دقیقاً با خروجی پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مک‌لارن ۷۲۰S یکسان هستند. علاوه بر این، هردو خودرو از نوع محرک عقب بوده و از گیربکس‌های هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کنند. این یعنی مشخصات دو خودرو کاملاً باهم یکسان و برابر است. بااین‌حال، ۷۲۰S تاکنون بارها و بارها در مسابقات درگ اثبات کرده است که سریع‌تر از چیزی است که مشخصات روی کاغذ نشان می‌دهند. فاکتورهای مختلفی می‌تواند در این موضوع دخیل باشد اما محتمل‌ترین آن‌ها می‌تواند کمتر اعلام کردن قدرت خودرو از سوی مک‌لارن باشد زیرا برخی آزمایش‌های داینو نشان داده‌اند که پیشرانهٔ ۷۲۰S درواقع بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

البته مک‌لارنی که در این درگ حضور دارد، علاوه بر وزن کمتر، از لاستیک‌های چسبندهٔ نیمه اسلیک تویو R888R استفاده می‌کند که بدون شک به پرفورمنس آن کمک می‌کنند.

مک‌لارن ۷۲۰S فراری ۴۸۸ پیستا
موتور ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۲۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۴۲۴ کیلوگرم ۱۵۰۰ کیلوگرم
قیمت ۳۰۱,۵۰۰ دلار (۷.۴ میلیارد تومان) ۳۳۱,۰۰۰ دلار(۸.۱ میلیارد تومان)
پدال
زمان ارسال پست: ۰۹ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۳ دسته بندی: درگ تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.