اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

مسابقه درگ جذاب فراری F8، مک‌لارن ۷۶۵LT و پورشه ۹۱۱ GT2 RS

مسابقه درگ جذاب فراری F8، مک‌لارن ۷۶۵LT و پورشه ۹۱۱ GT2 RS

اولین خودروی این جمع فراری F8 تریبوتو است که در سال ۲۰۱۹ برای جایگزینی با ۴۸۸ معرفی شد. این ماشین از یک نیروگاه ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های عقب برساند. F8 ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

رقیب بعدی مک‌لارن ۷۶۵LT تولید محدود است. این خودرو نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ ۷۲۰S است که به‌خودی‌خود سوپرکار بسیار چشمگیری بود اما در ۷۶۵LT مهندسان مک‌لارن به سیم آخر زده‌اند. در سینهٔ این اعجوبهٔ بریتانیایی پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربویی قرار گرفته که ۷۶۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مک‌لارن هم مثل فراری برای انتقال نیروی موتور به چرخ‌های عقب از یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کند. ۷۶۵LT برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۴ ثانیه زمان نیاز دارد اما حداکثر سرعت آن ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

و درنهایت به پورشه ۹۱۱ GT2 RS می‌رسیم که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ در تعداد محدودی ساخته شد و قدیمی‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. برخلاف دو رقیب موتور وسط، پورشه از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده می‌کند که در عقب قرار گرفت و ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور اما مثل دو رقیب دیگر توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد.

خب فکر می‌کنید کدام‌یک از این سوپرکارهای قدرتمند در مسابقهٔ درگ پیروز شود؟ پاسخ این سؤال را می‌توانید در ویدئوی زیر ببینید.

فراری F8 تریبوتو مک‌ لارن ۷۶۵LT پورشه ۹۱۱ GT2 RS
پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۷۲۰ اسب بخار ۷۶۵ اسب بخار ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم ۱۳۴۰ کیلوگرم ۱۴۷۰ کیلوگرم
قیمت ۲۸۰,۰۰۰ دلار ۳۵۸,۰۰۰ دلار ۲۹۵,۰۰۰ دلار
پدال
زمان ارسال پست: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۷ دسته بندی: درگ تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.