اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

خودروی تارا سال (تارا اتوماتیک V4) وارد بازار خواهد شد

خودروی تارا سال (تارا اتوماتیک V4)

محسن رضایی منش با بیان این که تارا سال نام تولیدی تارا اتوماتیک V4 است که بر پایه همان تارا اتوماتیک فعلی ساخته شده گفت: با اعمال این تغییرات در محصول تارا و تولید تارای سال، این خودرو در حال حاضر لوکس ترین و ایمن ترین خودروی تولید داخل کشور بوده و به سادگی توان رقابت با سدان های وارداتی هم کلاس را در ایران دارد و در بازارهای صادراتی نیز شانس بیش تری برای موفقیت را می توان برای تارای سال انتظار داشت.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو درباره تغییرات تارا سال نسبت به مدل تارا اتوماتیک بیان کرد: این محصول دارای درب صندوق عقب برقی هوشمند، گرم کن صندلی های ردیف جلو، اضافه شدن حرکت برقی جلو و عقب به صندلی راننده، دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای داینامیک، چراغ آفتاب گیر سمت راننده، چراغ داخل محفظه داشبورد و چراغ خوشامدگویی زیر دربهای جلو می باشد که به محض باز شدن درب های جلو با روشن کردن فضای روی زمین به این روش به سرنشین و راننده خوشامدگویی می کند.

وی با ذکر تجهیز شدن تارای سال به آینه الکترومیک و استفاده از دستگیره سقفی تاشو برای سرنشین جلو سمت راست در این خودرو، ادامه داد: کلیدهای شیشه بالابرها در این محصول از کنسول میانی به رودری ها جابجا شده اند و به این صورت طرح کنسول میانی و رودری ها در این خودرو تغییر نموده است که حذف کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی موجب گشته تا شرکت سازنده بتواند در این قسمت یک محل موبایل برای تارای سال طراحی نماید.

شرکت ایران خودرو در توسعه تارای سال تغییراتی هم داخل فضای کابین داشته و پارچه سقف و دیزاین کنسول سقفی و کلیدهای کنترلی سانروف را در تارای سال تغییر داده و جا عینکی را هم به این خودرو اضافه نموده است.

همچنین به منظور راحتی بیشتر سرنشینان در ردیف عقب، پشتی صندلی ها تغییر یافته و یک زیرآرنجی با دو تا جالیوانی به شکل تاشو در پشتی صندلی ردیف دوم تعبیه شده است. در آخر نیز دو توییتر برای بهبود کیفیت سیستم صوتی در پشت قاب آیینه های جانبی به تارای جدید اضافه کرده اند.

رضایی منش بیان کرد، به دلیل تفاوت نمای ظاهری تارای سال با تارا اتوماتیک V4 و طبق خواست و نظرات مشتریان، گرافیک چراغ های عقب در تارا سال تغییر کرده که زیباتر و متفاوت از گذشته شده اند.

خودروی تارا سال (تارا اتوماتیک V4)

 

امکانات تارا سال

تارای سال دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی شامل چهار عدد کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه‌ها به صورت الکترونیکی می باشد.

در ادامه نیز میتوان به دوربین دنده عقب داینامیک، آیینه میانی الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای هفت اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آینه‌ های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا (Kick Sensor) برای باز شدن صندوق عقب اشاره کرد.

زمان ارسال پست: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۵۶ دسته بندی: ایران خودرو تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.