اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

مشخصات فنی و امکانات تارا V4 (تارا سال)

مشخصات فنی و امکانات تارا V4 (تارا سال)

شرکت ایران خودرو قبل از این، دو مدل تارا V۱ (دنده ای) و V۲ (اتوماتیک) را روانه بازار کرده بود. نسخه فیس‌ لیفت و بهینه شده این خودروی ملی در دو تیپ V3 و V4 سال برای اولین بار به نمایش عمومی درآمده است.

تارا V4 یا تارا سال در واقع نسخه‌ای است با امکانات کاملتر از مدل اتوماتیک که تا پایان امسال وارد بازار خواهد شد. بیش از ده تغییر در جهت افزایش ایمنی و راحتی سرنشینان نسبت به مدل تارای اتوماتیک در تارا V4 انجام شده است.

تارا V4 با داشتن امکانات ایمنی و راحتی کامل‌تر نسبت به تارای اتوماتیک، مجهز به ویژگی‌هایی چون گرم‌کن صندلی، تغییراتی در طراحی چراغ عقب و جعبه‌هایی برای نگهداری محتویات در صندلی‌های جلو و عقب شده است.

استفاده از جعبه دنده ۶ سرعته اتومات به جای جعبه دنده ۵ سرعته تارا اتوماتیک، اصلی‌ترین تغییر در بخش فنی نسخه فیس‌ لیفت این خودرو است.

تارا V4 مجهز به امکانات بیشتری برای راحتی و ایمنی سرنشینان شده است. از جمله ویژگی‌های جدید می‌توان به سقف شیشه‌ای، آنتن ماهواره‌ای، حسگرهای نور و باران، شیشه‌های عقب تیره‌رنگ، دوربین دنده عقب، دکمه آغاز به کار موتور، آینه‌های برقی تاشو و زیر آرنجی برای صندلی‌های جلو اشاره کرد.

در طراحی کابین هم تغییراتی صورت گرفته از جمله، جابجایی دکمه‌های شیشه‌های بالابر به درها و افزودن فضایی برای گوشی در کنسول مرکزی. در عقب ماشین نیز درب صندوق عقب با حسگر پا قابل بازشدن است. دیگر قابلیت‌های جدید شامل گرم‌کن صندلی، دوربین دنده عقب با راهنما، چراغ آفتابی راننده و چراغ‌های محفظه داشبورد و درها می‌شود.

پوشش سقف تارا سال اتوماتیک نسبت به مدل معمولی تارا تغییراتی داشته‌ است. طراحی کنسول سقف و دکمه‌های کنترل سقف شیشه‌ای نیز تغییر کرده و یک گیره نگه‌ دارنده عینک جدید هم اضافه کرده اند. در تارا V۴ دستگیره سقفی تاشوی برای سرنشین جلوی سمت راست نصب شده است.

تارا سال اتوماتیک از سیستم صوتی بهتری بهره می‌برد چرا که بلندگوهایی در پشت آینه‌های جانبی تعبیه شده‌اند. در تارا V۴ زیرآرنجی‌های جلو و صندلی‌های عقب تغییر کرده و یک گیره آرنج به همراه نگه‌ دارنده تاشویی به این خودرو افزوده شده است.

مشخصات فنی تارا V4

تارا سال اتوماتیک دارای موتورTU۵P یا همان TU۵ پلاس می باشد که این موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر میتواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته با حالت های رانندگی برفی و اسپرت به چرخ های جلو منتقل می گردد.

امکانات تارا V4 سال

خودروی تارا سال اتوماتیک مجهز به امکاناتی از جمله ۴ عدد کیسه ایمنی هوا، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم نمایش فشار باد تایرها، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینه‌های جانبی برقی می باشد.

همچنین از سیستم تهویه مطبوع دستی با تنظیم دریچه‌ها به صورت برقی، نمایشگر ۷ اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، سانروف برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب برخوردار است.

زمان ارسال پست: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۴ دسته بندی: ایران خودرو تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.