به این دلیل که موتور سمند با خودروهای دنا و دنا پلاس یکسان است، اجرت و هزینه تعمیرات آن ها نیز تقریبا نزدیک به یکدیگر می باشد. اگر که شما در اطراف محل زندگی خود، مکانیک منصف و ماهری را میشناسید، لطفا داخل بخش نظرات همین پست، آدرس محل کار آن مکانیک را برای ما و سایر بازدیدکنندگان سایت قرار دهید.
هزینه و اجرت تعمیرات دنا و دنا پلاس سال ۱۴۰۳
به روزرسانی در ۲۰ مهر ۱۴۰۳: بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال ۱۴۰۳، هزینه و اجرت تعمیرات دنا به شرح زیر است:
ردیف | شرح خدمات | دنا | دنا پلاس دندهای توربو | دنا پلاس اتوماتیک | دنا پلاس اتوماتیک توربو |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۸۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | ۷۰,۰۰۰,۰۰ | ۷۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
۵ | باز و بست منیفولد هوا | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۶ | باز و بست منیفولد دود | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ |
۸ | تعویض دنده میل سوپاپ CVVT | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ |
۹ | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۲۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۷,۹۰۰,۰۰۰ | ۲۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۲۹,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض فشنگی روغن | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | تعویض واشر درب سوپاپ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۱۴ | سرویس یا تعویض شیر OCV | ۰ | ۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | باز و بست اویل ماژول | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه و بلبرینگ تایمینگ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض تسمه دینام | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۹ | تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض کاتالیست | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۷,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض شمع | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض ترموستات | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۶ | تعویض رادیاتور آب | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۷ | تعویض منبع انبساط | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۸ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض شیلنگ بخاری بلند | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض فشنگی آب | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض پایه دسته موتور راست | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض دسته موتور راست | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۳۶ | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی |
۳۹ | تعویض پمپ بنزین | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعویض فیلتر بنزین | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض لوله رفت بنزین | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ |
۴۳ | تعویض منبع کنیستر | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعمیر کامل گیربکس | ۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۶۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۴۶ | تعویض سیم کلاچ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۴۷ | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۴۸ | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۴۹ | تعویض قیفی گیربکس | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۰ | تعویض لیور دنده داخل اتاق | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۱ | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۲ | تعویض ماهک دنده هر کدام | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۳ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۴ | تعویض سنسور کیلومتر | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۵ | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ |
۵۶ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۷ | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۸ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۱ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض رام زیر موتور | ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۶۴ | باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ |
۶۸ | تعویض سیبک زیر کمک هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | باز و بست اکسل جهت تعمیرات | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ |
۷۲ | میزان فرمان دستی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | میزان فرمان با دستگاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۵ | تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۷۶ | تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۷۷ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۹ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعویض منبع هیدرولیک | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۲ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض پایه دینام | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۸۶ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۹,۷۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض کمک فرمان | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض لوله های کمک فرمان | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تنظیم غربیلک فرمان | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۹,۱۰۰,۰۰۰ | ۹,۱۰۰,۰۰۰ | ۹,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۹۲ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۸۰۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۶ | تعویض پمپ ترمز | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۰۳ | تعویض کالیپر چرخ عقب | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۰۴ | تعویض دیسک چرخ عقب دو طرف | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰۵ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۶ | تعویض شلنگ ترمز عقب | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۰۷ | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰۸ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰۹ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۱۰ | تعویض سیم ترمز دستی بلند | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۱۱ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات دنا میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
هزینه تعمیرات سمند EF7 و سمند xu7 سال ۱۴۰۳
بروزرسانی در مهر ۱۴۰۳: در جدول زیر هزینه و دستمزد تعمیر یا تعویض واشر سرسیلندر، گیربکس، جلوبندی، دیسک و صفحه کلاچ، لنت ترمز و سایر قسمت های خودروهای تیبا، ساینا و کوییک آورده شده است.
گاهی اوقات نیاز به کف تراشی سرسیلندر خودرو وجود دارد که بهتر است ابتدا به لینک گذاشته شده در این بند مراجعه کرده تا از نکته های مهم این کار آگاه شده و از زیان های مالی جلوگیری کنید.
حتما بخوانید: بررسی کامل واشر سرسیلندر خودرو
بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال ۱۴۰۳، هزینه و اجرت تعمیرات سمند به شرح زیر است:
ردیف | شرح خدمات | سمند | سمند دوگانه | سمند EF7 |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۶۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | ۴۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۸,۰۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ |
۵ | باز و بست منیفولد هوا | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۶ | باز و بست منیفولد دود | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ |
۸ | تعویض دنده میل سوپاپ CVVT | ۰ | ۰ | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۹ | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۴,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | ۰ | ۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض فشنگی روغن | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۱۳ | تعویض واشر درب سوپاپ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۴ | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۱۵ | باز و بست اویل ماژول | ۰ | ۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه و بلبرینگ تایمینگ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض تسمه دینام | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۹ | تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض کاتالیست | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض شمع | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض ترموستات | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۶ | تعویض رادیاتور آب | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۲۷ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض شیلنگ بخاری بلند | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض سه راهی آب پشت موتور | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۳۳ | تعویض فشنگی آب | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض پایه دسته موتور راست | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض دسته موتور راست | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۳۶ | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی |
۳۹ | تعویض پمپ بنزین | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعویض فیلتر بنزین | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض لوله رفت بنزین | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۴۳ | تعویض منبع کنیستر | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعمیر کامل گیربکس | ۲۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۶۰۰,۰۰۰ |
۴۶ | تعویض سیم کلاچ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۷ | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۸ | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | تعویض قیفی گیربکس | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۰ | تعویض لیور دنده داخل اتاق | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۵۱ | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۵۲ | تعویض ماهک دنده هر کدام | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۵۳ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۵۴ | تعویض سنسور کیلومتر | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۵۵ | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۶ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۷ | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۸ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۱ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض رام زیر موتور | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۶۴ | باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ |
۶۸ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۰ | باز و بست اکسل جهت تعمیرات | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | میزان فرمان دستی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۷۲ | میزان فرمان با دستگاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۷۵ | تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۷۶ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۷ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۹ | تعویض منبع هیدرولیک | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۲ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعویض پایه دینام | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۹,۷۰۰,۰۰۰ |
۸۶ | تعویض کمک فرمان | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض لوله های کمک فرمان | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تنظیم غربیلک فرمان | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۹,۱۰۰,۰۰۰ | ۹,۱۰۰,۰۰۰ | ۹,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۸۰۰,۰۰۰ |
۹۲ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض پمپ ترمز | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۹۶ | تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض کاسه چرخ عقب دو طرف | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۰۳ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۴ | تعویض شلنگ ترمز عقب | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۰۵ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۶ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۷ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۸ | تعویض سیم ترمز دستی بلند | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۹ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات سمند میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی سمند EF7 و دنا پلاس
خودرو | سمند EF7 | دنا پلاس |
موتور | ۴ سیلندر خطی | ۴ سیلندر خطی |
حجم موتور | ۱۶۴۵ سی سی | ۱۶۴۵ سی سی |
حداکثر قدرت | ۱۱۳ نیوتنمتر در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه | ۱۱۳ نیوتنمتر در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۱۵۵ اسب بخار در ۳۵۰۰-۴۵۰۰ دور بر دقیقه | ۱۵۵ اسب بخار در ۳۵۰۰-۴۵۰۰ دور بر دقیقه |
گیربکس | پنج سرعته دستی | پنج سرعته دستی |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | ۷.۵ | ۷.۴ |
طول (میلیمتر) | ۴۵۰۲ | ۴۵۵۹ |
عرض (میلیمتر) | ۱۷۲۰ | ۱۷۲۰ |
ارتفاع (میلیمتر) | ۱۴۶۰ | ۱۴۶۰ |
وزن | ۱۲۴۰ کیلوگرم | ۱۲۵۸ کیلوگرم |
حجم صندوق (لیتر) | ۵۰۰ | ۵۰۰ |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۲ ثانیه | ۱۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
الیاس گفت:
قیمتاتون نسبتا کامل بود
Gh گفت:
خیلی خیلی گران هست.
مهدی گفت:
قیمت ها همه بالا زدین من در سال 1402 این کاراکردم آنقدر نشده
فرزاد احمدی گفت:
قیمتها منصفانه نیست درشهر ما میکانیک باتجربه بالا وقیمت پایه حداقلی میباشد که واقعا نصف قیمتهای قید شده را میگیرد ،ای مسیله باعث شده که اداره صنف دیگر شهرها به قیمتها رجوع کنند ودستمزدی میگیرند که از پول قطعه خیلی بیشتر است یه کم انصاف خوب است
سهیل گفت:
صنفم مگه وجود داره.قانون که نباشه صنفیم وجود ندارد.
حسین سلطانی گفت:
90٪قیمتهابه هیچ عنوان منطقی نیست،درمشهدبهترین مکانیک تخصصی خودروهای ایرانخودروبا14سال سابقه درخشان دراین رسته(فقط موتورگیربکس)خداشاهده هم اکنون(1402/05/20) بانصف این قیمتهامشغول کاراست،تنهاایرادی که داره فقط ازقبل بایدنوبت بگیری.
مدیر گفت:
سلام. مکانیک های منصف رو اینجا معرفی کنید + آدرس.
هادب گفت:
اگراین حرفا روازخودت دراورده باشی بقران ابروت میبرم
مدیر گفت:
جان؟؟؟؟! ادب رو رعایت کن برادر. فایل اتحادیه تعمیرکارا توی همین نوشته گذاشته شده. اگر میخوای برو از اتحادیه شکایت کن. ما هم خوشحال میشیم:)
حسین هدایت گفت:
درود.اولا در جپاب اون اقایی که میگن خیلی گرون هست باید بگم سرور گرامی یه تسمه تایمینگ سمند ای اف سون با تایمینگش بخوای باز و بست کنی حداقل نصف روز وقتتو میگیره چون خیلی متعلقات داره.استارت و دینامش بماند.بعدا از صبح تا ظهر ۴۵۰,۰۰۰ تومان گران است؟؟؟؟؟ملت برا دود و مشروب و خوش گذرونیشون اصلا براشون مهم نیست چجوری خرج میکنن به ما مکانیک ها که میرسن انگار ما میخوایم پول زور ازشون بگیریم.تازه هرچیم به مشتری میگی جناب برادر اقا سرور برادر .... دیگه اخر دست هوی یارو اینقدر بالاسر کار واینسا و هی تز بده.هم ماشینا میارن تو گاراژ خودشون مکانیک بودن و فنی هزاران تز هم میدن اعصابتم خورد میکنن دست اخر هم میگن گران است،،??????????
اما مورد دوم اقایی که ادعا میکنی تو مشهد ۱۴ سال سابقه دارن نصف این قیمت میگیرن عزیز برادر مکانیک داریم تا مکانیک.شما هیچ وقت مکانیک ها مشهد را با تهران و اصفهان اصلا تو ذهنتم خطور نکنه مقایسه کنی باهم.بجز اصفهان و تهران بقیه مکانیک ها بقیه شهر ها با استثنا چندین نفر انگشت شمار تو هر شهر تعویض قطعه هم بلد نیستن درست انجام بدن.صفحه برعکس میندازن.لنت برعکس میندازن.واشر سرسیلندر برعکس میندازن.پس خقم دارن تصف قیمت بگیرن
و اما مورد اخر که خیلی هم مهمه همیشه به یادت باشه عزیزم شما بجا واشر سرسیلندرم میتونی حتی از مقوا استفاده کنی بستگی داره کی برات پیچ هاشو درست ببنده و اب بندی کنه که با مقوا هم جوابت بده.موفق باشی عزیز مشهدی،?
حسین کاظمی گفت:
این قیمتها دستمزده به ریال؟
مدیر گفت:
بله