اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

معرفی هیوندای ورنا جدید ۲۰۲۳

معرفی هیوندای ورنا جدید 2023

سدان جدید هیوندای ورنا ۲۰۲۳ برای بازار آسیا آماده شده است. این خودروی کره‌ای با موتور۱۱۳ اسب بخاری، پایه قیمت ۱۳ هزار دلاری دارد.

عرضه این خودرو در آمریکا بعد از مدل ۲۰۲۲ متوقف شد ولی فروش آن در بازارهای دیگر همچنان برقرار است و حالا نیز نسل ششم اکسنت در کشور هند با نام ورنا معرفی شده است.

با اینکه اکسنت یا ورنای جدید در رده ای پایین‌تر از النترا قرار دارد ولی یک خودرویی ساب کامپکت نیست چون طول آن به ۴۵۳۵ میلی‌متر رسیده و دارای فاصله بین محوری‌ ۲۶۷۰ میلی‌متری می باشد.

در نتیجه باید بیان کرد هیوندای ورنا ۲۰۲۳ در یک جایگاه بالاتر از خودروی کلاس B هیوندای اورا در هند قرار گرفته و دارای عرض و ارتفاع به ترتیب ۱۷۶۵ و ۱۴۷۵ میلی‌ متری است.

با توجه به اندازه بزرگتر مدل ۲۰۲۳ ورنا نسبت به نسخه قبلی این خودرو، در نمونه جدید از رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی با لاستیک‌های ۲۰۵/۵۵ R16 استفاده شده است.

ورنای جدید دارای یک طراحی الهام گرفته از برادر بزرگتر خود یعنی النترا می باشد اما در جلو یک نوار نورانی LED مشابه کراس اوور کنا، مینی ون استاریا و سوناتا فیس لیفت را در آن شاهد هستیم.

کابین هیوندای ورنا ۲۰۲۳ موجب تعجب شما می‌شود چون در یک خودروی اقتصادی و ارزان‌، شاهد دو صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی همراه با صندلی‌های جلوی مجهز به گرمکن و سردکن، روکش چرم، نورپردازی داخلی و طرح دو رنگ هستیم.

کابین هیوندای ورنا 2023

از جمله امکانات سدان جدید هیوندا می‌توان به سانروف برقی، صندلی برقی راننده، شارژ بی‌ سیم گوشی هوشمند و حتی پدال شیفترها اشاره نمود.

شرکت هیوندای قول داده تا از دکمه های سنتی برای عملکردهای اصلی خودرو استفاده نماید. بنابراین ورنا ۲۰۲۳ از دکمه‌های فیزیکی زیادی در کنسول مرکزی بهره می‌برد.

ورنای جدید از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی نیرو میگیرد که میتواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتون متر گشتاور تولید کند و آن را توسط گیربکس ۶ سرعته دستی یا گیربکس متغیر هوشمند IVT به چرخ های جلو منتقل می‌کند.

هیوندای ورنا 2023

البته موتور قوی‌تر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۵۳ نیوتون متر هم در دسترس مشتریان خواهد بود. این موتور توربو با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک عرضه می‌شود.

چهار تیپ برای هیوندای ورنا جدید در کشور هند در نظر گرفته اند و قیمت آن هم از حدود ۱۳۲۰۰ دلار آغاز می‌شود. گران‌ ترین تیپ ورنا ۲۰۲۳ دارای قیمت ۲۱ هزار دلاری خواهد بود و از جمله آپشن های آن می‌توان به سقف مشکی، پدال‌ های فلزی اسپرت و … اشاره کرد.

هیوندای ورنا 2023

سیستم تعلیق هیوندای اکسنت به شکل مک ­‌فرسون در جلو و نیمه مستقل در عقب طراحی شده و در بیشتر تیپها با ترمز عقب کاسه ­‌ای روبرو هستیم. فقط کامل‌ترین تریم به دیسک ترمز عقب مجهز شده است.

تمام مدل‌های ورنا از شش کیسه هوا، سنسور نمایش فشار باد لاستیک‌ها، دستیار حرکت در سربالایی و ترمز پارک برقی برخوردارند. به احتمال زیاد مدل اکسنت از این خودرو هم در آینده نزدیک برای سایر بازارها معرفی شود ولی خبری از عرضه آن در آمریکا نخواهد بود.

زمان ارسال پست: ۰۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۸ دسته بندی: اخبار خارجی, معرفی خودرو خارجی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.