اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

نسل جدید هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ + مشخصات فنی و امکانات

نسل جدید هیوندای سانتافه 2024 + مشخصات فنی

نسل جدید هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ با ۵ سانتیمتر کشیده‌تر از قبل و با موتورهای ۲.۵ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری توربو هیبریدی روانه بازار خواهد شد.

شرکت هیوندای اخیراً تصاویر نسل جدید خودروی سانتافه را منتشر کرده بود، اما اکنون تمامی ویژگی‌ها و مشخصات فنی این خودروی کره‌ای اعلام شده تا شاید انتقادات از طراحی ظاهری آن کمرنگ شود.

فاصله محوری نسل جدید سانتافه نسبت به نسل قبلی خود ۴۸ میلی‌متر افزایش یافته و به ۲۸۱۵ میلی‌متر رسیده است. همچنین طول کلی ۴۸۳۰ میلی‌متری آن نیز نشان‌دهنده رشد ۴۶ میلی‌متری نسبت به نسل قبل است. عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۱۹۰۰ میلی‌متر و ۱۷۲۰ میلی‌متر می‌باشد.

با افزایش ابعاد بیرونی، شرکت هیوندای توانسته صندلی‌های ردیف سوم را به نسخه آمریکایی سانتافه اضافه کند. همچنین ظرفیت صندوق عقب نیز ۹۰ لیتر افزایش یافته و به ۷۲۵ لیتر رسیده است. صندلی‌هایی با نام Relaxation نیز برای سانتافه در نظر گرفته شده‌اند که قبلاً در مدل آیونیک ۵ ارائه شده بودند.

در صورت سفارش نسخه شش‌نفره، این صندلی‌ها در ردیف دوم نیز قرار می‌گیرند. علاوه بر این، ویژگی‌های کاربردی متعددی همچون دو شارژر بی‌سیم گوشی و محفظه استریلیزاسیون UV-C در جعبه داشبورد برای تمیزکردن گوشی و کیف پول نیز تعبیه شده است.

 

مشخصات فنی

نسل جدید هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ در کره جنوبی و آمریکای شمالی با دو پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود. اولین موتور یک نمونه ۲.۵ لیتری چهارسیلندر توربو با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور است.

موتور دوم یک پیشرانه هیبریدی متشکل از موتور بنزینی ۱.۶ لیتری توربو است که میتواند ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مدل ۲.۵ لیتر توربو ۸ ثانیه است در حالی که نسخه هیبریدی برای انجام این کار به ۹.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

مشتریان اروپایی تنها می‌توانند سانتافه جدید را در نسخه هیبریدی و یا یک مدل پلاگین هیبرید با موتور ۱.۶ لیتری و ۱۶۰ اسب بخار خریداری کنند.

در برخی بازارها نیز سانتافه با موتور ۲.۵ لیتری بدون توربوشارژر و با قدرت ۱۹۱ اسب بخار عرضه می‌شود که البته ۱۱.۵ ثانیه طول می‌کشد تا این مدل از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

نسل جدید سانتافه از این ماه در کره جنوبی به فروش می‌رسد، اما خریداران اروپا و آمریکای شمالی باید تا نیمه اول سال ۲۰۲۴ منتظر بمانند. احتمالا قیمت پایه هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ حدود ۳۰ هزار دلار خواهد بود.

 

بررسی داخل کابین سانتافه ۲۰۲۴

برای حفظ تم طراحی بیرونی آن که ظاهری محکم و جعبه ای است، تنها چیزی که در سانتافه جدید وجود دارد فرمان و چند دستگیره است. بقیه فضا توسط مستطیل های دراماتیک محصور شده اند.

در تریم آفرود سانتافه XRT، تأثیر آشکاری از جعبه‌ها و استحکام کابین لندروور دیفندر وجود دارد. ردیف جلو مکان های متعددی برای نگهداری اشیا دارد. حتی فضای کافی برای شارژر دوگانه تلفن هوشمند بی‌سیم موجود است که دو گوشی را در کنسول مرکزی جمع می‌کند. یک گذرگاه دهانی پهن در زیر آن فضا برای یک کیف پول بزرگ عالی به نظر می رسد.

تکه های بزرگ در پایین پانل های درب قرار گرفته اند. صندلی‌های ردیف دوم و سوم به صورت صاف تا می‌شوند و حتی یک دسته کنترل آب و هوا برای تنظیم تهویه مطبوع برای کسانی که تا آخر پشت می‌نشینند وجود دارد.

هیوندای می گوید ۷۳۶ لیتر فضای پشت ردیف سوم در حین استفاده وجود دارد که به طرز چشمگیری بیشتر از سایر SUV های سه ردیفه مانند مزدا CX-90 و تویوتا گرند هایلندر است.

امکانات اطلاعات سرگرمی

بیش از نیمی از داشبورد را دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی پوشش می دهند. صفحه آپیر کاملا دیجیتالی است، اما صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی دکمه های فیزیکی را برای مواردی مانند آب و هوا و حجم صدا حفظ می کند.

پدهای شارژ بی سیم دو گوشی هوشمند می توانند دو گوشی را به طور همزمان شارژ کنند، اما درگاه USB-C نیز برای شارژ سیمی وجود دارد. انتظار داریم اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم را به‌ عنوان ویژگی‌های استاندارد ببینیم، اما تا زمان نزدیک‌تر شدن به تاریخ فروش سانتافه، به طور قطعی از آن خبر نخواهیم داشت.

 

امکانات ایمنی و کمک راننده

سانتافه با تعداد زیادی فناوری استاندارد کمک راننده، از جمله کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ خطوط ارائه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نتایج تست تصادف سانتافه، به وب سایت های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) مراجعه کنید. ویژگی های ایمنی کلیدی عبارتند از:

● هشدار برخورد از جلو استاندارد و ترمز اضطراری خودکار
● کروز کنترل تطبیقی استاندارد با فناوری توقف و حرکت
● هشدار خروج از خط استاندارد و کمک حفظ خطوط

 

کانسپت سانتافه XRT

کانسپت سانتافه XRT

همزمان با معرفی کامل نسل جدید سانتافه، شرکت هیوندای یک نسخه آفرود آن را نیز به‌صورت مفهومی با نام XRT معرفی کرده است.

این نسخه با ارتفاع بیشتر از زمین، لاستیک‌های آل‌ترین گودریچ، زوایای حمله و فرار بهتر و لوازم جانبی مختلف از جمله باربند، جعبه‌های لوازم در طرفین و نردبان عقب الهام‌ گرفته از لندرور دیفندر، برای حرکت در بیابان آماده شده است.

شرکت هیوندای اعلام نموده که در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید انبوه این مفهوم ندارد، اما با بازگشت تویوتا لندکروزر به بازار آمریکا، احتمالا کره‌ای‌ها در آینده‌ای نزدیک سانتافه XRT را روانه بازار خواهند کرد.

زمان ارسال پست: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۱ دسته بندی: معرفی خودرو خارجی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.