اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

بررسی تفاوت گیربکس EF7 با گیربکس XU7

بررسی تفاوت گیربکس EF7 با گیربکس XU7

گیربکس کامل EF7

گیربکس EF7 متعلق به خودروهای سمند موتور ملی و دنا بوده و این جعبه دنده نسبتا داخلی، از توع دستی و غیر اتوماتیک می باشد.

قیمت گیربکس کامل EF7 آذر ۱۴۰۱ : ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان

مجموعه گیربکس در شکل ظاهری یک پوسته آلومینومی به نظر میرسد که یک سر آن گرد و کاسه ای شکل می باشد و دنباله آن هم یک تونل یا استوانه مخروطی شکل قرار گرفته است. در بخش کاسه ای شکل آن، مجموعه کامل کلاچ شامل دیسک و صفحه کلاچ و بلبرینگ کلاچ قرار می گیرند و در تونل استوانه ای شکل نیز چرخ دنده های گیربکس در دو ردیف روی هم نصب شده اند.

چرخ دنده های ردیف بالا به طور مستقیم با دنده ها و چرخ دنده های ردیف پایین هم مستقیم با چرخ دنده های ردیف بالا در ارتباط می باشند. در اصل، چرخ دنده های ردیف پایین گیربکس، کشویی های همان چرخ دنده های بالای خود هستند که با چرخش اولی، ردیف دوم هم به چرخش در می آید.

گیربکس دستی

اتصال این دو ردیف چرخ دنده به دو شفت جداگانه در نظر گرفته شده که یکی از شفت ها شفت ورودی گیربکس از سمت متصل به موتور بوده و دیگری نیز شفت خروجی گیربکس از قسمت متصل به پلوس است.

البته گیربکس نصب شده برای خودروهایی با موتور EF7 دارای هماهنگی خوبی با این موتور نیست اما در مدل xu7 ظاهرا این مشکل وجود ندارد.

 

تفاوت گیربکس EF7 با گیربکس XU7

شکل ظاهری پوسته گیربکس کامل ef7 با این که چندان بی شباهت به پوسته کلاچ Xu7 نیست ولی از مقیاس اندازه، وزن و حجم متفاوت بوده و این تفاوت به حدی است که امکان نصب گیربکس xu7 بر روی موتور ef7 در شرایط استاندارد وجود ندارد.

قیمت گیربکس کامل xu7 آذر ۱۴۰۱: ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان

این قطعه به شکل باز و بدون کیت کلاچ از طرف شرکت توزیع کننده که شرکت تهیه و تامین قطعات یدکی ایران خودرو یعنی ایساکو است به بازار قطعات یدکی عرضه شده و در فروشگاه ها با لیبل ایساکو به خریداران فروخته می شود.

شاید بخوانید: زمان تعویض روغن گیربکس خودرو

وزن این جعبه دنده حدودا ۲۰ کیلوگرم بوده و ابعادی بین ۴۰ تا ۳۰ سانتیمتر را اشغال می کند. تعمیر گیربکس کامل ef7 در زمانی که بدنه و پوسته آن آسیب ندیده و یا چرخ دنده های داخلش ساییده شده و یا هرز رفته است پیشنهاد می گردد.

برای انجام تعمیرات روی گیربکس حتما با مشورت مکانیک حرفه ای به تعمیرگاه های تخصصی و مرتبط با این حوزه مراجعه کنید.

زمان ارسال پست: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۵۲ دسته بندی: فنی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.