اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

گازسوز کردن خودروهای بنزینی چقدر هزینه دارد ؟

گازسوز کردن خودروهای بنزینی چقدر هزینه دارد ؟

طبق اطلاعات موجودف تقریبا نصف ظرفیت جایگاه های CNG سطح کشور خالی می باشد. در چند روز گذشته نیز به دلیل افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت بنزین غیر سهمیه ای(آزاد)، تقاضا مالکان برای تبدیل نمودن خودروهای بنزینی خود به مدل های دوگانه سوز CNG، رشد قابل توجهی داشته و این تقاضا ها به نزدیک ۳۰ هزار درخواست روزانه رسیده است. در این باره رئیس اتحادیه سوخت‌ های جایگزین (علی محمودیان) در مصاحبه ای با سایت خبری وزارت نفت اطلاعاتی درباره هزینه و شرایط گازسوز کردن وسایل نقلیه بیان کرده است.

رئیس اتحادیه سوخت‌ های جایگزین گفت: کسانی که برای گازسوز کردن خودروها متقاضی هستند باید به سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه‌ سوز (irngv.ir) مراجعه نمایند و از گزینه تبدیل خودروها در سایت، نسبت به ثبت‌ نام برای تبدیل خودروی خود درخواست دهند.

علی محمودیان در ادامه گفت: در مدت زمان تقریبا یک هفته از اتحادیه سوخت‌ های جایگزین یک پیامک برای درخواست کنندگان ارسال خواهد شد و این مالکان خودرو می‌ توانند با مراجعه به سامانه عنوان شده، نزدیک‌ ترین مرکز تبدیل مجاز را به محل زندگی خود انتخاب کرده و مراجعه نمایند و البته واضح است که اولویت با افرادی می باشد که در ثبت نام زودتر از بقیه عمل کرده اند.»

 

هزینه تبدیل خودرو بنزینی به گازسوز

خبر خوب این که هزینه نصب و قیمت تجهیزات متعلق به گازسوز کردن خودرو ثابت بوده و ریسک گران تر شدن آن ها در مدت زمان کوتاه تقریبا وجود ندارد. بنا به گفته رئیس اتحادیه سوخت های جایگزین، هزینه این تبدیل با توجه به نوع خودرو، بین ۲.۵ الی ۴.۵ میلیون تومان است و کارخانه های داخلی تولید کننده این تجهیزات در حال حاضر همزمان با افزایش تقاضا به شکل دو شیفت در حال تولید می باشند.

پیرو این روند، کارگاه های مربوط به تبدیل دوگانه سوزها نیز در حال افزایش است و تعداد آنان از ۲۵۰ به ۳۸۰ واحد در مدت فقط یک ماه خواهد رسید. در صورت تقاضای بیشتر نیز امکان افزایش یافتن تعداد کارگاه های نصب CNG به نزدیک ۱۰۰۰ واحد هم وجود خواهد داشت.

گذشته از این ها، مسئولان مربوطه هشدار داده اند که باید نصب قطعه های حساس سیستم گازسوز و همچنین عمل تبدیل نمودن خودروهای بنزینی به دوگانه سوز در واحد های مجاز صورت گیرد و مشتریان این تبدیل حتما و اکیدا از رفتن به کارگاه های غیر مجاز خودداری کنند زیرا بدلیل عدم رعایت استاندارد های مهم ایمنی در این کارگاه ها امکان وقوع اتفاقات تلخ در آینده وجود خواهد داشت.

زمان ارسال پست: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۲ دسته بندی: اخبار, اخبار داخلی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.