اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

معرفی سورن توربو دوگانه سوز

معرفی سورن توربو دوگانه سوز

در نمایشگاه برگزار شده واقع درسالن ساپکو، شرکت ایپکو خودرو سورن توربو گازسوز را به عنوان جدیدترین دستاورد مهندسی موتور خود معرفی کرد.

این خودرو بر پایه سورن معمولی ساخته شده و حتما در زمان عرضه، امکانات و ویژگی های ظاهری آن مشابه با سورن سال (پلاس) خواهد بود. سورن توربوشارژر دوگانه سوز به پیشرانه TC7 پلاس مجهز می باشد که این پیشرانه نمونه ارتقا یافته EF7 توربوشارژر بشمار می رود.

 

مشخصات فنی

سیستم توربو در موتور TC7 پلاس دست خوش تغییر شده و از سیستم زمان بندی سوپاپ های دوگانه در آن بهره برده اند. این تغییرات موجب شده تا TC7 پلاس قدرت استاندارد ۱۷۰ اسب بخار همراه با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متری تولید نماید. همچنین در حالت پایه گاز سوز، این خودرو می تواند ۱۶۷ اسب بخار قدرت همراه را با گشتاوری بین ۲۴۰ تا ۲۴۵ نیوتن متر تولید کند. سیستم توربو این محصول بر پایه گاز طراحی شده و برای همین حداکثر بازدهی را در آن شاهد هستیم.

در معرفی سورن توربوشارژ جدید سیاست ایپکو به گونه ای است که خریداران به جای خرید خودروهای دوگانه سوز معمولی یا بنزینی، محصولی را با قابلیت اصلی گاز سوز بودن تحویل بگیرند. برای همین سورن توربو گازسوز دارای محفظه گاز ۱۲۰ کیلوگرمی بوده که این مخزن در کف صندوق عقب و بخش زاپاس خودرو نصب شده است.

روش مورد نظر باعث شده تا فضای مفید و قابل استفاده این محصول ایران خودرو و ایپکو در شرایط خوبی قرار گیرد. همچنین مقرر شده با توجه به بازخورد و نیاز خریداران، به جای لاستیک زاپاس بزرگ از لاستیک کوچک یا کیت پنچرگیری در این خودرو استفاده گردد.

بنا به گفته مهندسان شرکت های ایپکو و ایران خودرو، سورن جدید در آینده نزدیک به باک بنزینی ۱۰ لیتری مجهز شده و نسخه نهایی آن با مخزن گاز بزرگتر و فضای صندوق بهتر به مشتریان عرضه می گردد. یعنی در اصل، استفاده از بنزین اولویت دوم این خودرو خواهد بود و فعالیت اصلی موتور آن با گاز طبیعی انجام می شود.

شاید بخوانید: معرفی و قیمت سورن پلاس دوگانه سوز

 

میزان پیمایش و آلایندگی

خودرو مورد نظر می تواند با مخزن گاز خود حدود ۴۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. همچنین با اصلاحات صورت گرفته روی موتور ۱.۷ لیتری توربو آن، مصرف بنزین حدود ۱ لیتر نسبت به نمونه های قبلی کاهش پیدا کرده و از طرفی در مصرف گاز نیز بهینه تر از خودروهای دوگانه سوز مشابه عمل می کند. سورن توربوشارژر جدید با موتور TC7 پلاس فقط ۱۲۰ گرم دی اکسید کربن را در هر ۱۰۰ کیلومتر تولید می کند و توانسته استاندار آلایندگی یورو ۶ را کسب نماید.

ایران خودرو در نظر دارد تا سورن توربو دوگانه سوز را سال ۱۳۹۹ وارد بازار کند و با مزیت صرفه جویی در هزینه های سوخت بازار خود را به دست آورد. به گفته بهضی از مدیران ایپکو و ایران خودرو، قیمت این محصول تفاوت خیلی کمی با نمونه بنزینی داشته و تا حد زیادی استهلاک آن از خودروهای دوگانه سوز قبلی کمتر خواهد بود. در پایان نیز قابل توجه است که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن کمتر از ۹.۸ ثانیه و حداکثر سرعت نیز بیشتر از ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت می باشد.

 

اسب بخار

زمان ارسال پست: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۲ دسته بندی: اخبار داخلی, ایران خودرو تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.