اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

رونمایی کراس اوور ریرا ایران خودرو + مشخصات فنی

رونمایی کراس اوور ریرا ایران خودرو + مشخصات فنی

کراس‌ اوور ریرا توسط شرکت ایران‌ خودرو و با حضور وزیر صمت (صنعت، معدن و تجارت) رونمایی شد. این گروه خودروساز تصمیم دارد تا خودروی “ریرا” را در نسخه های گوناگون با امکانات متنوع به بازار عرضه نماید.

کراس اوور ریرا ایران خودرو روی پلتفرم جدید IKP1 این شرکت ساخته شده است.

این کراس اوور کوچک بنابر اعلام ایران خودرو می تواند تمامی استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند. در بخش حفظ ایمنی سرنشینان و راننده همراه با حفظ ایمنی عابر پیاده با خودروهای خودروسازان مطرح دنیا قابل قیاس است.

کابین کراس اوور ریرا

 

مشخصات کراس اوور ریرا

با توجه به اطلاعات بدست آمده، خودروی ریرا با دو موتور مختلف به بازار عرضه می‌گردد. مدل پایه آن مجهز به موتور ۱.۶ لیتر TU5 پلاس می باشد که توانایی تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور را دارد.

برای انتقال نیرو موتور هم از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده که نیرو را به چرخ‌ های محور جلو منتقل می کند.

عقب کراس اوور ریرا

در مدل مجهزتر، کراس اوور ریرا دارای پیشرانه توربوشارژ EF7 پلاس یا TC7 پلاس خواهد بود. این پیشرانه ۴ سیلندر جدید با حجم ۱.۷ لیتری و ۱۶ سوپاپ همراه با توربوشارژر، توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه دارا می باشد.

قدرت این موتور نیز به وسیله همان گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی این کراس اوور ملی انتقال می یابد.

از جمله مشخصات ریرا ایران خودرو در مدل فول آپشن می توان به امکاناتی همچون شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سقف پانورامای برقی، سنسور نور و باران، فرمان کمکی برقی، شارژ بی سیم گوشی هوشمند، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، جلو آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، استارت دکمه ای، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای لاستیکها، چراغ های LED و … اشاره کرد.

کلمه ریرا، نام محصول جدید ایران خودرو در زبان مازندرانی به معنی باران و نماد سرسبزی جنگل می باشد. این خودرو قرار است در کارخانه این شرکت واقع در شهر بابل تولید شود و نامش نیز تناسب خوبی با محل تولید آن دارد.

زمان ارسال پست: ۰۶ تیر ۱۴۰۱ | ۲۲:۱۴ دسته بندی: ایران خودرو, معرفی خودرو مونتاژ تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
علی گفت:

سلام
ضمن خسته نباشید و چشم پوشی از برخی معایب ظاهری خودوری ری‌را
در اولین نگاه به محصولات شرکت‌های خودروسازی داخلی، بزرگترین ضعف این غول‌های خودورسازی داخلی، ضعف مفرط در عکای از محصولات هنگام رونمایی و بعد معرفی محصول است.
یعنی خودورسازی جمهوری اسلامی با این همه عظمت و هزینه‌های فوق کلان یک عکاس حرفه‌ای و فنی ندارد که بتواند از زوایای مختلف عکس‌های عالی و مشتری پسند بگیرد؟!!!!!!
آدم وقتی به این عکس‌ها نگاه می‌کند در همان نگاه اولیه بی‌کیفیتی محصوص فریاد می‌زند. کیفیت محصوصلاتتان که بی‌کیفیتی شهره عام و خاص است؛ حداقل یک مقدار هزینه کنید و عکس‌های بهتری بگیرید تا حداقل به عکس‌ها دلمان خوش باشد. یعنی هم باید زجر کیفیت بد محصولات را بکشیم هم زجر عکس‌های بی‌کیفیت را؟ این انصاف است؟!!!

با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.