اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

رونمایی نسل جدید پژو ۴۰۸ ۲۰۲۳

نسل جذاب و جدید پژو 408 2023

نسل جدید پژو ۴۰۸ ۲۰۲۳ برای بازار اروپا رونمایی شد. خودرویی با ظاهر و طراحی جذاب که در کلاس کراس اوورهای جمع و جور قرار می گیرد.

پژو از سال ۲۰۱۰ در چین از نام “۴۰۸” برای نسخه سدان هاچ بک ۳۰۸ استفاده می کند. این خودرو امسال یک به روز رسانی بزرگ در جمهوری خلق چین دریافت کرد، اما این ماشینی نیست که در تصاویر مجاور دیده می شود. این پژو ۴۰۸ که به طور رسمی به عنوان فست بک طبقه بندی می شود، ظاهری غیر متعارف شبیه به سیتروئن C5 X دارد.

این خودرو بر آخرین نسخه پلتفرم EMP2 Stellantis به اشتراک گذاشته شده با هاچ بک و واگن جهانی پژو ۳۰۸ سوار می شود، اما پژو استدلال می کند که این محصول پیچیده تری است که “در بالای سگمنت C” قرار گرفته است. در مورد طراحی آن چه می خواهید بگویید، اما ما باید به خودروساز فرانسوی اعتبار بدهیم که جسارت فکر کردن خارج از چارچوب را دارد. ۴۰۸ جدید برای بدنه ای غیر متعارف با خطوط و انحناهای بیشتر از آنچه که بتوانیم بشماریم، مانند یک واگن جک دار با خط سقف شیب دار است.

با طول ۴۶۸۷ میلی‌متر (۱۸۴.۵ اینچ)، مدل جدیدی که نشان شیر را حمل می‌کند، کمی بلندتر از ۳۰۸ SW با شکل سنتی است. ۱۸۵۹ میلی متر (۷۳.۲ اینچ) عرض و ۱۴۷۸ میلی متر (۵۸.۲ اینچ) ارتفاع، با فاصله بین دو محور سخاوتمندانه ۲۷۸۷ میلی متر (۱۰۹.۷ اینچ) کشیده شده است. این نسبت‌ها نیز تقریباً مشابه با واگن ۳۰۸ است. چرخ ها می توانند به بزرگی این مجموعه پیچیده ۲۰ اینچی موجود در سطوح تریم بالا باشند.

با قرار گرفتن صندلی‌های عقب، صندوق عقب می‌تواند ۵۳۶ لیتر (تقریبا ۱۹ فوت مکعب) یا تا ۱۶۱۱ لیتر (۵۶.۹ فوت مکعب) را پس از تا کردن صندلی‌های عقب نسخه‌ای که صرفاً با موتور احتراقی کار می‌کند، ببلعد. به دلیل مشخصات شیک‌تر آن، نمی‌تواند با عملکردی که ۳۰۸ ارائه می‌کند مطابقت داشته باشد، بنابراین مقداری از ظرفیت چمدان را فدای سبکی اضافی خواهید کرد.

چیز زیادی برای گفتن در مورد فضای داخلی آوانگارد آن وجود ندارد، زیرا تا حد زیادی از ۳۰۸s الهام گرفته شده است. این لزوما چیز بدی نیست زیرا به نظر می رسد کابین از یک خودرو مفهومی و/یا یک خودروی لوکس گرفته شده است. این یک جفت صفحه نمایش ۱۰ اینچی و فرمان معمولاً کوچک پژو دارد. یک سیستم صوتی فانتزی Focal با ۱۰ بلندگو (از جمله ساب ووفر) در طول سه سال به طور خاص برای ۴۰۸ توسعه داده شد.

پژو ۴۰۸ ۲۰۲۳ جدید با دو پیشرانه هیبریدی پلاگین به فروش خواهد رسید. هر دو دیفرانسیل جلو با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و موتور الکتریکی ۱۰۹ اسب بخار (۸۱ کیلووات) هستند. چیزی که آنها را متمایز می کند موتور بنزینی ۱.۶ لیتری توربوشارژ است زیرا دارای حالت های مختلف تنظیم، ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار است. با ترکیب قدرت موتور احتراقی و موتور الکتریکی، PHEV کوچکتر ۱۸۰ اسب بخار (۱۳۳ کیلووات) و ۳۶۰ نیوتن متر (۲۶۵ پوند فوت) گشتاور تولید می کند. نوع قوی تر، قدرت را به ۲۲۵ اسب بخار (۱۶۵ کیلووات) افزایش می دهد در حالی که همان مقدار گشتاور را حفظ می کند.

از طرف دیگر، یک نسخه پایه با یک موتور بنزینی ۱.۲ لیتری سه سیلندر کوچکتر با قدرت ۱۳۰ اسب بخار (۹۶ کیلووات) و ۲۳۰ نیوتن متر (۱۶۹ پوند فوت) گشتاور وجود دارد. همچنین صدای خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو می فرستد. پژو قصد ندارد دیزلی عرضه کند، اما یک مشتق صرفاً الکتریکی در راه است.

این خودرو قرار است در اوایل سال ۲۰۲۳ و پس از شروع مونتاژ در فرانسه در کارخانه مولوز وارد بازار شود. پژو قصد دارد با بومی سازی تولید در کارخانه چنگدو، این خودرو را در چین نیز بفروشد. مدل EV قرار است چند ماه پس از مشتقات ICE و PHEV وارد بازار شود.

در مورد اینکه آیا این مدل برای پژو در حال حاضر ۳۰۸ SW و ۳۰۰۸ ضروری است یا خیر، فقط ارقام فروش قادر به پاسخگویی به آن هستند.

اگر کنجکاو هستید، در زیر تصاویری از جدیدترین پژو ۴۰۸ سدان با مشخصات CN ضمیمه شده است.

منبع: پژو

زمان ارسال پست: ۰۱ تیر ۱۴۰۱ | ۲۲:۱۴ دسته بندی: اخبار خارجی, معرفی خودرو خارجی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.