اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

معرفی شورلت کوروت Z06 c8 با قوی‌ترین ۸ سیلندر تنفس طبیعی دنیا

رئیس جنرال موتورز در مراسم رونمایی Z06 در موزهٔ خودروی پترسون گفته است:

کوروت Z06 جدید سوپراسپرت آمریکایی را از نو تعریف می‌کند. این خودرو طراحی متمایز و دینامیک پیشرفتهٔ کوروت موتور وسط را ارتقاء می‌دهد تا توانایی‌های پیست فوق‌العاده را با پرفورمنسی در سطح جهانی ارائه کند.

 

اصلی‌ترین ویژگی Z06 جدید، پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت آن است که با نام LT6 شناخته می‌شود. این موتور ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد و قوی‌ترین پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی تولیدی دنیا محسوب می‌شود.

پیشرانهٔ LT6 که ردلاین آن به دور فوق‌العادهٔ ۸,۶۰۰ rpm می‌رسد، برخلاف پیشرانه‌های سنتی آمریکایی از طرح سوپاپ DOHC استفاده می‌کند و پاسخگویی و توانایی در پیست اولویت‌های اصلی آن است. به همین دلیل، شورلت که نمی‌خواست واکنش این موتور را کُند نماید، از سیستم پرخوران صرف‌نظر کرده و حتی میل‌لنگ سبک و حجم کمتر را برای آن در نظر گرفته است.

برای اینکه پیشرانهٔ LT6 برای استفاده در پیست آماده باشد، در آن سیستم روغن‌کاری کارتل خشک به سبک مسابقه‌ای استفاده شده است. علاوه بر این، این پیشرانه از طریق کوروت مسابقه‌ای C8.R در پیست‌های مسابقهٔ سراسر جهان آزمایش شده و در فصل ۲۰۲۰ مسابقات IMSA شش پیروزی کسب کرده است.

این پیشرانه تماماً از آلومینیوم ساخته شده و برای وزن کمتر و استحکام بیشتر نیز به پیستون‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده و شاتون‌های تیتانیومی مجهز شده است.

معرفی شورلت کوروت Z06 c8

به لطف این موتور و همین‌طور گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه، کوروت Z06 ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما قدرت بیشتر به هوای بیشتری هم برای خنک شدن نیاز دارد و به همین دلیل، دماغهٔ خودرو با الهام از C8.R مسابقه‌ای از نو طراحی شده است.

در اینجا، ورودی‌های هوا بزرگ‌تر شده‌اند و حالا هوای بیشتری را به سمت مبدل حرارتی مرکزی هدایت می‌کنند تا پیشرانه، ترمزها و گیربکس بهتر خنک شوند. با این کار، همهٔ این قطعات برای مدت طولانی‌تری بهترین عملکرد خود را ارائه می‌کنند.

مهم‌ترین تغییر در بخش عقبی خودرو اما چهار سر اگزوز در وسط دیفیوزر است. مهندسان شورلت دو سال را صرف تنظیم دقیق این لوله‌های اگزوز کرده‌اند تا صدای آن‌ها متفاوت از تمام کوروت‌های قبلی باشد. در همین حال، گلگیرهای خودرو هم عریض‌تر شده و عرض کلی کوروت ۹.۴ سانتی‌متر افزایش یافته است.

این عرض بیشتر امکان استفاده از بزرگ‌ترین رینگ‌ها در تاریخ کوروت را فراهم کرده است که در جلو ۲۰ اینچی و در عقب ۲۱ اینچی هستند. این رینگ‌ها که در هفت طرح مختلف قابل انتخاب خواهند بود، با لاستیک‌های میشلن پوشیده می‌شوند که در جلو ۲۷۵ و در عقب ۳۴۵ هستند.

برای این ماشین رینگ‌های فیبر کربنی هم قابل سفارش است که وزن غیر فنر سوار را ۱۸ کیلوگرم کاهش می‌دهد. با این رینگ‌ها و پکیج Z07، وزن خودرو به ۱۵۶۰ کیلوگرم می‌رسد. به گفتهٔ شورلت، به لطف همهٔ این اقدامات، کوروت Z06 جدید می‌تواند ۱.۲۲ جی شتاب جانبی را تحمل کند و در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۶۵ کیلوگرم داون‌فورس تولید نماید.

معرفی شورلت کوروت Z06 c8 با قوی‌ترین 8 سیلندر تنفس طبیعی

شورلت برای اینکه از رقبا عقب نماند، داخل کوروت Z06 جدید را هم با متریال سبک‌وزن اما لوکس و باکیفیت بهبود داده است. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا، فیبر کربن است که در قسمت‌های مختلفی مثل غربیلک فرمان، پدال‌های تعویض دنده و کنسول میانی به چشم می‌خورد.

علاوه بر این، تریم قرمزرنگ جدیدی بنام آدرنالین هم برای این خودرو قابل سفارش است. همچنین به لطف هفت رنگ داخلی مختلف، سه نوع صندلی، شش رنگ مختلف برای کمربندهای ایمنی، دو پکیج فیبر کربنی و یک پکیج آلومینیومی، خریداران می‌توانند کوروت خود را منحصربه‌فرد کنند.

تولید کوروت Z06 جدید از تابستان آینده در کنتاکی آغاز خواهد شد. به گفتهٔ شورلت، مردم سراسر جهان می‌توانند جذابیت‌های این خودرو را تجربه کنند زیرا این مدل هم مثل استینگری در هردو نسخهٔ فرمان چپ و فرمان راست تولید می‌شود. قیمت Z06 جدید هم در زمانی نزدیک به آغاز فروش آن اعلام خواهد شد.

 

پدال

زمان ارسال پست: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۶ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.