اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

قیمت سورن‌ پلاس دوگانه‌ سوز اعلام شد / آبان ۱۴۰۱

قیمت سورن‌ پلاس دوگانه‌ سوز / آبان 1401

طبق اعلام شرکت ایران‌ خودرو، سورن پلاس دوگانه سوز به عنوان خودروی جایگزین سمند در برنامه تولید این شرکت قرار گرفته است. این محصول جدید که با کد کلاس ۵۵۵۰۵ تعریف شده با قیمت ۲۸۱ میلیون‌ و‌ ۱۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان از ماه فعلی به تعهدات منقضی خانواده سمند دوگانه سوز در حوزه تاکسیرانی تخصیص خواهد شد. البته هنوز برنامه ای برای عرضه این خودرو با پلاک شخصی اعلام نشده است.

گروه ایران خودرو تقریبا از ۴ سال پیش به دلیل عدم پشتیبانی سمند از استانداردهای ۸۵ گانه به دنبال بروزرسانی این محصول بود و با تعریف پروژه‌ای به نام سمند پلاس قصد داشت تا دستی بر سر و روی این اسب کهنسال بکشد. سمند پلاس در نمای داخلی و بیرونی نسبت به سمند تغییراتی را تجربه می‌کرد.

داشبورد این خودرو با نمونه‌ی طرح سورن تعویض شده و در نمای خارجی هم با تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ های جلو، چراغ روشنایی روز به امکانات خودرو اضافه شد. در نمای عقب نیز الگوی درب صندوق تغییر کرد و چهره‌ی جدیدی به خود گرفت. بعد از یک سری تغییرات مدیریتی در شرکت ایران خودرو، بالاخره تصمیم گرفته شد تا هیچ مدلی از سمند تولید نشده و این خودرو به‌ طور کامل از خط تولید بیرون رود.

سمند علاوه بر اینکه با پلاک شخصی در کشور در حال تردد است، به خاطر قابلیت تعمیرات مناسب، قیمت نسبتا ارزان، استفاده از سوخت گاز و کابین جادار، به‌ عنوان خودروی کار و تجاری هم شناخته می‌شود. این خودرو کاربری‌های متعددی در این حوزه داشته و با رنگ‌ها و نشان‌های مختلف در خدمت ارگان‌های دولتی می باشد.

حتی با این که در سال‌های اخیر با اقبال کم مردم نسبت به سمند و کاهش فروش آن، این خودرو بیشتر نقش یک سواری کار و تجاری را بر عهده داشته و در ناوگان تاکسیرانی و پلیس به حیات خود ادامه داده است.

سورن‌ پلاس دوگانه‌ سوز

در حال حاضر بیشتر از ۳ میلیون خودروی گازسوز داخل کشور در حال تردد هستند و سمندهای دوگانه‌سوز به دلیل مجهز بودن به موتور پایه گازسوز EF7، بیشترین سهم از این تعداد خودرو را تشکیل می‌دهند.

ایران خودرو با دانستن کارکردهای فعلی این محصول قصد دارد تا سورن پلاس را به‌ جای سمند در لیست محصولات خود جایگزین نماید. با این اقدام همراه با ارتقای کیفیت و استانداردهای قابل عرضه به مشتریان سمند، شرکت نیز از زیان تولید سمند خلاص شده و با جایگزین کردن سورن می‌تواند دوباره به سودآوری برسد.

شاید بخوانید : معرفی سورن توربو دوگانه سوز

سورن پلاس بنزینی حدود دو سال در مدل دنده‌ای پلاک شخصی تولید و به بازار عرضه شده است. با حذف سمند از خط تولید، محصول سورن پلاس جای این خودرو را در ناوگان عمومی کشور پر میکند.

در مرحله اول، از فروردین امسال تعهدات ایران خودرو بابت خودروهای پلیس و نظامی با سورن پلاس تأمین شدند. از آبان‌ ۱۴۰۱ هم براساس قرارداد سازمان تاکسیرانی و گروه صنعتی ایران خودرو، برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور، سورن پلاس دوگانه‌ سوز جایگزین سمند دوگانه‌ سوز خواهد شد.

سورن‌ پلاس دوگانه‌ سوز

براساس تصاویری که از خط تولید منتشر شده، سورن پلاس دوگانه‌ سوز مراحل نهایی پیش‌ تولید را طی کرده و آماده عرضه به بازار می‌گردد. این مدل جدید که با کد کلاس ۵۵۵۰۵ تعریف شده؛ در بخش امکانات نسبت به سایر مدلها ضعیف‌تر بوده و مواردی از جمله کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و پاورویندوز از روی آن برداشته شده است.

سورن‌ پلاس دوگانه‌ سوز

با این اوصاف سمند سورن پلاس دوگانه سوز مثل نمونه معمولی سورن پلاس دارای امکاناتی از جمله کامپیوتر سفری، تهویه اتوماتیک، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث، سنسور دنده عقب و چراغ روشنایی روز می باشد. در قسمت فنی این خودرو مجهز به موتور پایه گازسوز EF7 بوده و با ظرفیت کامل مخازن گاز و بنزین می‌تواند در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند.

با توجه به قیمت بالای این خودرو، قیمت پایین خودروهای کارکرده رانندگان تاکسی در زمان فروش و ناتوانی بیشتر رانندگان تاکسی در پرداخت مابه‌التفاوت طرح جایگزینی، حمایت شهرداری‌ها و بانک‌ها با اختصاص تسهیلات مناسب امری لازم تلقی می‌شود.

زمان ارسال پست: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۱ دسته بندی: ایران خودرو تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
مسعود گفت:

با این قیمت حداقل رینگ معمولی نمیذاشتن روی ماشین ....

رحیم گفت:

من به عنوان راننده تاکسی پیکان کاربراتوری اصلن در توانم نیست همچین ماشین تعویض کنم حداقل یه وام ۱۵۰ میلیونی نیاز هست

شهرام گفت:

ای کاش حداقل نمایشگر لمسی را اگر برداشته آید از روی سورن تاکسی ، لااقل برای رانندگانی که میخواهند بصورت انتخابی و درقبال دریافت پولش از طرف کارخانه نصب بشه ، باتوجه باینکه الان به تمام آپشن ها نیاز هست از اونجایی که رانندگان تاکسی بصورت اینترنتی کار میکنند در تپسی و استپ وغیره نصب نمایشگر لمسی خیلی خوب و ضروری است و دیگر نیازی نیست راننده تاکسی موبایلش را به شیشه ماشین بچسبون و بعضاً در دستانش نگه میدارد و امکان تصادف و حادثه خیلی زیاده لذا باتوجه به مراتب فوق از مدیران دلسوز ایران‌خودرو و مهندسان محترم ایران خورده عاجزانه تقاضای رسیدگی دارم لذا بذل بخشش به این رانندگان تاکسی زحمتکش نمایید و نمایشگر لمسی را باتوجه به شرایطی که خودتان اعلام می‌فرمایید نصب کنید والله اجر اخروی و دنیوی دارد لذا بازهم عاجزانه تقاضای مساعدت و بازبینی دارم باتشکر راننده تاکسی فرسوده متوقف.

علی گفت:

کاش توی بازار ازاد میشد این ماشین رو به قیمت شخصیش به فروش رساند

یحیی امینی گفت:

جرا باید یکسری از امکانات سورن پلاس تاکسی را حذف کنند ولی با همان قیمت به راننده تاکسی های بی جاره بفروشن مگر راننده تاکسی آدم نیست زمانی تمام قطعات تاکسی را رایگان می دادن ولی متاسفانه امروزه دریغا از هزار تومان وام با روزی دویست یا سیصدهزار درامد از کجا بیاره نزدیک به سیصدمیلیون تومان برای ماشین جدید پرداخت کند

سیاوش گفت:

اگر نخریم اینا می فهمن که با راننده تاکسی نباید این کار رو بکنن ماشین من ۱۳۰ تومن پولشه از من ۴۷ تومن میخرن صفر شو هم تو پاچت میکنن تا این ۲۸۱ تومن ودر بیاری ماشینت لگن شده تازه اگر در بیاری

reza گفت:

روی سورن پلاس دوگانه بصورت فابریکی میشه کروز نصب کرد یا دریچه گازش سیمی هست و امکانش نیست؟

مدیر گفت:

سلام. بله میشه

سعید گفت:

سلام وقتتون بخیر. ببخشید با توجه ب افزایش قیمت های ایران خودرو از فروردین 1402 آیا قیمت تاکسی سورن هم تغییر میکنه مجدد یا همون 270. 280 تومن هست ممنون میشم جواب بدید

مدیر گفت:

سلام وقت بخیر. بله احتمال افزایش قیمت وجود داره.

علی گفت:

وام بدهند ضامنش سند خودرو باشه

حمید گفت:

سلام الان قیمت نقدی تاکسی سورن چنده ؟نقدی چندوقته تحویل میدن

مدیر گفت:

سلام قیمت و شرایط فروش این خودرو در 1402 اعلام نشده است.

Arad گفت:

سلام برای مددجویان کمیته امداد که تقریبا یکسال پیش ثبت نام کردند کی تاکسی رو تحویل میدند؟؟؟؟

مدیر گفت:

سلام. هنوز خبری منتشر نکردن.

حسین انتظاری گفت:

باسلام؟من حدود ۳۵ روزه ثبت نام کردم باید تا کی منتظر باشم که زنگ بزنن پول واریز کردم

مدیر گفت:

سلام. ایرانخودرو خبری منتشر نکرده.

حسین باقرنیا گفت:

سلام وقتتون بخیر سوال اول اینکه سورن پلاس تاکسی با سورن پلاس دوگانه سوز شخصی فرقی میکنه یا خیر؟
بعد قرار بود کپسول سورن پلاس بزارن کف صندوق جایه زاپاس میخاستم ببینم اجرا میشه یا فقط در حد ایده بوده

با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.