اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

مشخصات کامیون امپاور بهمن دیزل + امکانات و قیمت

مشخصات کامیون امپاور بهمن دیزل + امکانات و قیمت

شرکت بهمن دیزل یک کامیون چینی مونتاژ ایران به نام امپاور را معرفی کرد که قیمتی حدودا سه میلیاردی دارد. این کشنده چینی ۱۸ تنی، براساس محصولی از شرکت فوتون عرضه می‌شود و امپاور نام ساخته شده توسط بهمن دیزل است.

گروه بهمن دیزل با مونتاژ کامیون امپاور BD500، سال آینده وارد کلاس کشنده‌هایی با قدرت ۵۰۰ اسب بخار می‌شود و احتمالا عرضه‌ کننده‌ قدرتمندترین کامیون ایران خواهد بود.

این کشنده در اصل یک مدل از محصولات شرکت فوتون بوده و با نام تجاری اومان (Auman) در چین تولید می‌شود. کشنده امپاور بهمن دیزل نیز محصول پرچمدار کامیون‌های فوتون با نام Auman East A است.

شاید بخوانید: قیمت کشنده امپاور در بورس کالا

 

طراحی بدنه و نمای ظاهری امپاور BD500

مسلما عملکرد فنی و توانایی‌های مرتبط با حمل بار، بیش از ظاهر بدنه برای خریدار کامیون‌ها و کشنده‌ها اهمیت دارد؛ اما طراحی بیرونی و نمای کابین نیز برای استفاده‌ی طولانی‌ مدت توسط راننده‌ها مهم است.

امپاور BD500، ظاهری با الهام از کشنده‌های داف خصوصا سری DX دارد. چراغ‌های نصب شده در پایین بدنه، حس تهاجمی با خطوط خمیده دارند. کامیون جدید بهمن دیزل، در جلو پنجره و سپر اصلی، دارای پلاستیک سیاه‌ رنگ است. البته ادوات فلزی هدایت‌ کننده‌ هوا در طرفین بدنه نزدیک شیشه‌ی جلو، همرنگ بدنه هستند و ظاهر کامیون را بهبود می‌دهند؛ اما در مجموع نمی‌توان طراحی بدنه‌ی BD500 را هماهنگ با کلاس جهانی دانست.

 

کابین و نمای داخلی امپاور BD500

تقریبا تمام ادوات مرتبط با داشبورد و فرمان، از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند. این شرایط می‌تواند طول عمر تجهیزات در سال‌های کار را افزایش دهد اما کیفیت مواد استفاده شده در آب و هوای گرم و مربوط نواحی جنوب ایران، به مرور زمان مشخص خواهد شد.

طرح کلی داشبورد با انحنای چشم‌ نواز سرتاسری، حس خوبی به راننده می‌دهد. چیدمان کلیدها برای بهبود دسترسی نیز، راضی‌ کننده به نظر می‌رسند. پشت فرمان، ساختار تخت با نمایشگر بزرگ برای کامپیوتر سفر وجود دارد که اطلاعات فنی را با وضوح مناسب به اطلاع راننده می‌رساند. دیگر مورد جذاب برای کامیون امپاور BD500، نمایشگر لمسی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای است.

برای رانندگی در مسیرهای طولانی‌ مدت، طراحی صندلی‌ها جدیدترین محصول بهمن موتور نسبتا مناسب بوده و ظاهرا تفاوت چندانی با مدل‌های اروپایی ندارد؛ هر چند که این مورد باید در دراز مدت توسط راننده‌های حرفه‌ای مورد قضاوت قرار گیرد. دسته‌ دنده‌ی کوتاه و نزدیک صندلی، هماهنگ با فرم کلی داشبورد جا‌یگذاری شده است و مسیر حرکت در کابین برای راننده را ساده می‌کند. امپاور BD 500، اتاق جادار با فضای راحت برای خواب دو نفر دارد.

 

موتور و مشخصات فنی امپاور BD500

موتور دیزلی این کشنده متعلق به شرکت آمریکایی کامینز CUMMINS می باشد که دارای ۶ سیلندر به حجم ۱۱.۸ لیتر و مجهز به توربوشارژ بوده که می تواند ۴۹۰ اسب بخار قدرت در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه و ۲۳۰۰ نیوتن‌ متر گشتاور نیز در ۱۱۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. سیستم سوخت رسانی این مدل، طراحی بوش آلمان و گیربکس اتوماتیک ۱۲+۲ نیز توسط ZF آلمان تامین شده و فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی هم طراحی بوش آلمان است.

کامیون امپاور BD500 در کلاس کشنده‌های ۱۸ تن ساخته می‌شود و ۷۳۰۰ کیلوگرم وزن خالص دارد. باک سوخت آلومینیومی این خودرو، ۹۴۰ لیتر شامل دو بخش ۵۵۰ و ۳۹۰ لیتری با مخزن ادبلو ۸۵ لیتری خواهد بود.

ادبلو یا مایع اگزوز دیزل (Diesel Exhaust Fluid DEEF) که در ایران و اروپا به نام ادبلو (Adblue) معروف شده، براساس استاندارد ISO 22241 محلولی با ترکیب اوره است که به‌ طور گسترده در خودروهای دیزل یورو ۵ و یورو ۶ استفاده می‌شود. این محلول یک مایع مصرفی در قسمت کاتالیست خودروهای دیزل است و میزان گازهای سمی اکسیدهای نیتروژن NOx را به میزان بسیار زیاد کاهش می‌دهد.

کامیون امپاور بهمن دیزل، یکی از معدود کشنده‌های مونتاژ ایران مجهز به ریتاردر خواهد بود. ریتاردر نصب شده روی امپاور BD500 ساخت ZF آلمان است و پنج حالت مختلف دارد.

ریتاردر تجهیزی مهم برای کمک به ترمزگیری کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین یا خودروهای دارای وزن بالا است. وقتی ریتاردر عمل می‌کند، صدایی شبیه به تخلیه‌ی باد شنیده می‌شود. این بخش با نام ترمز کمکی نیز معروف است، چرا که مرتبط با لنت‌ها نیست و از طریق اعمال نیروی بازدارنده روی قسمت‌های فنی (مثل گیربکس) کار می‌کند. ریتاردر در کاهش سرعت نقش دارد و برای توقف کامل طراحی نشده‌ است.

 

تجهیزات ایمنی و رفاهی کشنده امپاور BD500

تجهیزات ایمنی شامل ترمز ضد قفل دیسکی پنوماتیک همراه با سیستم‌های EBS و ASR و ESC، ترمز دستی پنوماتیک، فناوری هشدار حرکت بین خطوط LDWS، حفظ خودرو در سربالایی HAS، هشدار برخورد با اجسام در جلو FCWS، ترمز اضطراری هوشمند AEBS، قفل دیفرانسیل، کروز کنترل و ریتاردر مهم‌ترین آپشن‌های فنی امپاور BD 500 می باشند.

امکانات آن نیز، جک برقی کابین، صندلی پنوماتیک راننده با قابلیت تنظیم ۶ جهت و گرم‌کن داخلی، یخچال، نمایشگر لمسی مولتی مدیا با رابط بلوتوث و USB، تهویه مطبوع خودکار، استارت بیرون کابین، بوق شهری و جاده‌ای، آینه‌بغل دارای گرم‌کن، سیتم بخاری درجا و فرمان هیدرولیک بوش هستند. خریدار می‌تواند برای این کشنده، سیستم کولر درجا و نمایش‌ فشار باد تایر نیز سفارش دهد.

 

قیمت کشنده امپاور BD500

شرکت بهمن دیزل، قیمت جدیدترین محصول خود را در اسفند ۱۴۰۱، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است. قیمت امپاور در فروردین ۱۴۰۲ حدود ۳.۲ میلیارد تومان می باشد.

زمان ارسال پست: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۰ دسته بندی: معرفی خودرو مونتاژ تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.