اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

مراقبت بیشتر از واشر سرسیلندر در فصل گرما

مراقبت بیشتر از واشر سرسیلندر در فصل گرما
قطعه واشر سرسیلندر بین سیلندر و سرسیلندر قرار گرفته و با ایجاد آب بندی کامل بین سیستم های مختلف روغن رسانی، آب و احتراق موتور از ترکیب این مواد جلوگیری می کند. سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانه‌های احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب می‌کند.

واشر سرسیلندر بین سر سیلندر موتور و بدنه اصلی آن (بلوک موتور) قرار می‌گیرد و وظیفه آب بندی بین این دو قطعه را برعهده دارد و مانع از ترکیب آب رادیاتور و روغن موتور می‌شود.

این قطعه از جنس پنبه نسوز، فولاد و مس است و مانع ورود هوای متراکم سر پیستون به داخل مایع خنک کننده (آب رادیاتور) و برعکس می‌شود.

سوختن واشر سر سیلندر دلایل زیاد و متعددی دارد که از مهمترین این دلایل می توان به عملکرد نادرست ترموستات، ایجاد نشتی در سیستم آب و خالی شدن رادیاتور اتومبیل، فشار بیش از اندازه به موتور، عدم توجه به آمپر خودرو و مستهلک بودن این واشر اشاره کرد.

باید توجه داشت که سوختن این واشر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی افتد، بلکه ابتدا آب رادیاتور داغ می شود و حرارت افزایش می یابد و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه دیدن واشر آغاز می شود.

شاید بخوانید: کف تراشی سرسیلندر خودرو

 

علائم سوختن واشر سرسیلندر :

۱ – وارد شدن آب به مخزن روغن موتور

۲ – وارد شدن روغن موتور به منبع انبساط آب

۳ – باد کردن یا ترکیدن مداوم لوله ها و شلنگهای ورودی و خروجی رادیاتور

۴ – نشتی یا ترکیدن رادیاتور خنک کننده

همچنین باید توجه داشت که فشار آوردن بیش از حد به پیشرانه و رانندگی طولانی مدت در دور های موتور بسیار بالا نیز باعث صدمه دیدن واشر سرسیلندر می شود.

در صورت دیدن هر یک از موارد بالا، در صورت امکان از ادامه مسیر خودداری کرده و خودرو را تا تعمیرگاه بکسل کنید.

منبع : پرشین خودرو

زمان ارسال پست: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۱ دسته بندی: آموزشی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.