اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

قیمت جدید کراس اوور فردا T5 اعلام شد / مرداد ۱۴۰۱

قیمت جدید کراس اوور فردا T5

شرکت فرداموتور طرح جدید فروش و قیمت جدید فردا T5 را ویژه مرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام نمود.

خودرو قیمت تیر (تومان) قیمت مرداد (تومان)
فردا T5 ۱.۰۴۹.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰

 

کراس اوور دانگ فنگ T5 که در ایران با نام فردا FMC T5 معرفی شده است، خودرویی در کلاس کراس‌ اوور یا CUV بوده که تولید آن از سال ۲۰۱۸ آغاز شد. خودروی FMC T5 برای اولبن بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۸ رونمایی گردید و نمونه های تولید انبوه این خودرو در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده و به دست مشتریان چینی رسید.

شاید بخوانید : لاماری ایما (دانگ فنگ T5 ایوو)

 

مشخصات فردا FMC T5

کراس اوور فردا FMC T5 در بازار جهانی با مدلهای گوناگون موتور و گیربکس عرضه شده که خریداران ایرانی هم فردا T5 را با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر و گیربکس اتوماتیک شش سرعته در اختیار دارند.

موتور ۱.۵ لیتری این کراس اوور دارای حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب‌ بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌ متر می باشد که گیربکس نیروی تولید شده را فقط به دیفرانسیل جلو ارسال می‌کند.

فردا T5، مصرف سوخت ترکیبی حدود ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر دارد که این عدد تقریبا برای یک کراس‌ اوور محور محرک جلو با وزن ۱۵۷۵ کیلوگرم مناسب می باشد.

حداکثر سرعت قابل دستیابی در این ماشین هم ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. نسبت ضریب تراکم پیشرانه ۱.۵ لیتری فردا T5 نیز ۹.۵ بوده که استفاده از سوخت باکیفیت را را امری الزامی می‌کند.

همچنین این موتور از استاندارد آلایندگی یورو ۶ نیز بهره می‌کند. سیستم تعلیق خودرو در جلو، مک فرسون و در عقب هم از مدل مولتی لینک یا چند اتصاله استفاده شده است.

به جز موتور یاد شده در بالا، فردا T5 با موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتر تنفس طبیعی هم عرضه شده که میتواند ۱۲۲ اسب‌ بخار قدرت تولید کند و از گیربکس ۵ سرعته دستی در آن استفاده شده که البته این مدل شانس عرضه در بازار خودروی ایران را ندارد.

مشخصات فنی FMC T5

نام خودرو فردا T5
کشور سازنده
چین
سال (طراحی) ۲۰۱۸
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۴۶۸ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۱.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۵۷۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۴۶۰ طول – ۱۸۲۰ عرض – ۱۷۲۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۷۲۰ میلیمتر

مصرف سوخت

مصرف سوخت داخل شهر ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۶ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۵۵ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر

 

امکانات فردا FMC T5

با توجه به قیمتی اعلامی این خودرو از سمت شرکت فرداموتورز، خریداران انتظار دارند تا آپشن‌های زیادی را در این خودرو مشاهده کنند.

از جمله امکانات T5 می‌توان به مواردی شامل سانروف و سقف پانوراما، سیستم تهویه اتوماتیک دیجیتال دوگانه، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، رینگ‌های آلیاژی، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ‌های هالوژنی، دی‌لایت، شش کیسه هوا، کنسول وسط، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم پایش فشار باد تایرها، پاور ویندوز، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو و رادار نقطه کور اشاره نمود.

قیمت فردا T5

قیمت کراس اوور فردا T5 در بازار خودرو چین با موتور ۱.۵ لیتر توربو حدود ۹۰ تا ۱۳۰ هزار یوان اعلام شده است. اما همین موتور روی تیپ T5L ، قیمت آن را به ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار یوان افزایش میدهد. یعنی محصول جدید خودروسازی فردا، قیمتی در بازه ۱۴ تا ۲۱ هزار دلار دارد.

زمان ارسال پست: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۶ دسته بندی: اخبار فردا موتور تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.