اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

اعلام برندگان فرمول یک کانادا ۲۰۲۲

اعلام برندگان گرندپری فرمول یک کانادا 2022

مکس ورشتاپن پنجمین برد خود را در شش مسابقه اخیر در گرندپری فرمول یک کانادا ۲۰۲۲ به دست آورد، در حالی که لوئیس همیلتون مرسدس دومین سکوی فصل خود را در P3 در مقابل یورش دیرهنگام کارلوس ساینز فراری ایستاد.

ورشتاپن برای پیروزی راحت مقابل ساینز در پیست ژیل ویلنوو زمانی که یک خودروی ایمنی در دور ۴۹ از ۷۰ فراخوانی شد، پس از برخورد یوکی تسونودا به موانع پیچ ۲ پس از خروج از پیت، موقعیت خوبی داشت.

 

رده‌بندی رانندگان مسابقه فرمول یک کانادا ۲۰۲۲

رده شماره راننده تیم تعداد دور زمان امتیاز
۱ ۱ مکس ورشتپن ردبول ۷۰ ۱:۳۶:۲۱.۷۵۷ ۲۵
۲ ۵۵ کارلوس ساینز فراری ۷۰ ۰.۹۹۳+ ۱۹
۳ ۴۴ لوئیس همیلتون مرسدس ۷۰ ۷.۰۰۶+ ۱۵
۴ ۶۳ جورج راسل مرسدس ۷۰ ۱۲.۳۱۳+ ۱۲
۵ ۱۶ شارل لکلرک فراری ۷۰ ۱۵.۱۶۸+ ۱۰
۶ ۳۱ استبان اوکون آلپین ۷۰ ۲۳.۸۹۰+ ۸
۷ ۷۷ والتری بوتاس آلفا رومئو ۷۰ ۲۵.۲۴۷+ ۶
۸ ۲۴ ژو گوانیو آلفا رومئو ۷۰ ۲۶.۹۵۲+ ۴
۹ ۱۴ فرناندو آلونسو آلپین ۷۰ ۲۹.۹۴۵+ ۲
۱۰ ۱۸ لنس استرول استون مارتین ۷۰ ۳۸.۲۲۲+ ۱
۱۱ ۳ دنیل ریکاردو مکلارن ۷۰ ۴۳.۰۴۷+ ۰
۱۲ ۵ سباستین فتل استون مارتین ۷۰ ۴۴.۲۴۵+ ۰
۱۳ ۲۳ الکساندر آلبون ویلیامز ۷۰ ۴۴.۸۹۳+ ۰
۱۴ ۱۰ پیر گسلی آلفاتائوری ۷۰ ۴۵.۱۸۳+ ۰
۱۵ ۴ لندو نوریس مکلارن ۷۰ ۵۲.۱۴۵+ ۰
۱۶ ۶ نیکولاس لطیفی ویلیامز ۷۰ ۵۹.۹۷۸+ ۰
۱۷ ۲۰ کوین مگنوسن هاس ۷۰ ۶۸.۱۸۰+ ۰
۲۲ یوکی سونودا آلفاتائوری ۴۷ DNF ۰
۴۷ میک شوماخر هاس ۱۸ DNF ۰
۱۱ سرجیو پرز ردبول ۷ DNF ۰

 

امتیاز رانندگان فرمول یک فصل ۲۰۲۲

رده راننده ملیت تیم امتیاز
۱ مکس ورشتپن هلند ردبول ۱۷۵
۲ سرجیو پرز مکزیک ردبول ۱۲۹
۳ شارل لکلرک موناکو فراری ۱۲۶
۴ جورج راسل انگلستان مرسدس ۱۱۱
۵ کارلوس ساینز اسپانیا فراری ۱۰۲
۶ لوئیس همیلتون انگلستان مرسدس ۷۷
۷ لندو نوریس انگلستان مکلارن ۵۰
۸ والتری بوتاس فنلاند آلفا رومئو ۴۶
۹ استبان اوکون فرانسه آلپین ۳۹
۱۰ فرناندو آلونسو اسپانیا آلپین ۱۸
۱۱ پیر گسلی فرانسه آلفاتائوری ۱۶
۱۲ کوین مگنوسن دانمارک هاس ۱۵
۱۳ دنیل ریکاردو استرالیا مکلارن ۱۵
۱۴ سباستین فتل آلمان استون مارتین ۱۳
۱۵ یوکی سونودا ژاپن آلفاتائوری ۱۱
۱۶ ژو گوانیو چین آلفا رومئو ۵
۱۷ الکساندر آلبون تایلند ویلیامز ۳
۱۸ لنس استرول کانادا استون مارتین ۳
۱۹ میک شوماخر آلمان هاس ۰
۲۰ نیکو هالکنبرگ آلمان استون مارتین ۰
۲۱ نیکولاس لطیفی کانادا ویلیامز ۰

 

سرگذشت خلاصه فرمول یک کانادا ۲۰۲۲

مسابقات با ۱۶ دور باقی مانده از سر گرفته شد، ورشتاپن حملات ساینز خسته تر را مهار کرد تا ششمین پیروزی خود در فصل و بیست و ششمین پیروزی در مجموع خود را کسب کند، زیرا ساینز پنجمین سکوی خود را در سال گرفت – اگرچه اسپانیایی منتظر اولین پیروزی خود بود. ادامه می دهد.

همیلتون در ارزیابی خود از مرسدس W13 در روز جمعه بسیار کوبنده بود، اما این خودرو در روز مسابقه فرمول یک کانادا بسیار مفید به نظر می رسید، زیرا این قهرمان هفت دوره روی سکو، اولین حضورش در منبر از زمان افتتاحیه فصل بحرین، به پایان رسید.

گرندپری فرمول یک کانادا 2022

جورج راسل از هم تیمی خود در P4 حمایت کرد، در حالی که چارلز لکلرک توانست برای فراری به P5 بازگردد، که پس از تغییرات زیادی در واحد قدرت، رتبه ۱۹ را شروع کرد.

علیرغم اینکه فرناندو آلونسو پس از یک مسابقه مقدماتی هیجان انگیز در روز شنبه P2 را شروع کرد، یک P7 ناامید را پشت سر هم تیمی خود در آلپاین استبان اوکن به پایان رساند، در حالی که والتری بوتاس هم تیمی خود در آلفارومئو، ژو گوانیو را برای P8 به خانه رساند، ژو دومین امتیاز خود را در تاریخ کسب کرد. لنس استرول، قهرمان خانگی استون مارتین، ۱۰ تیم برتر را جمع کرد.

توقف آهسته برای دنیل ریکاردو باعث شد که او درست خارج از امتیازات P11 برای مک لارن، جلوتر از استون مارتین سباستین فتل به پایان برسد و الکس آلبون سیزدهم را برای ویلیامز به دست آورد.

پیر گاسلی در اوایل با مشکلاتی مواجه شد و برای آلفا توری در رده چهاردهم قرار گرفت، پیش از لاندو نوریس مک لارن – که همچنین توقفی آهسته داشت – نیکلاس لطیفی از ویلیامز و کوین مگنوسن از هاس، دانمارکی از P5 در جدول به P17 سقوط کرد. روز سخت در کانادا

میک شوماخر از هاس و سرجیو پرز از ردبول در رده بازنشستگی به تسونودا پیوستند، هر دو شوماخر و پرز با مشکلات فنی اولیه پیچ ۸ را ترک کردند.

اما برای ورشتاپن، چنین مشکلی وجود نداشت، زیرا او در صدر جدول رده بندی فرمول یک کانادا تنها دومین سکوی او در مونترال بود، پیشی گرفت.

فرناندو آلونسو پس از P2 فوق العاده خود در مسابقات مقدماتی دیروز به رسانه ها گفت که می خواهد دور ابتدایی مسابقه را رهبری کند.

با این حال، مکس ورشتاپن می‌دانست که با حضور کارلوس ساینز در فراری که P3 را شروع می‌کند، واگذاری موقعیت به آلونسو فاجعه‌بار خواهد بود – و هلندی حاضر نشد این اتفاق بیفتد و شروع را به سرعت به برتری محکمی نسبت به آلپاین تبدیل کرد.

در پشت سر، این یک تور افتتاحیه مودبانه از جانب رانندگان بود، میک شوماخر از بهترین موقعیت حرفه ای مقدماتی P6 شکست خورد، زیرا او به سرعت توسط استبان اوکن و جورج راسل به P8 تنزل یافت – هم تیمی راسل، لوئیس همیلتون، در کنار هم قرار داشت.

یک لحظه کناری با کوین مگنوسن از هاس، باعث آسیب بال به دانمارکی شد که پرچم سیاه و نارنجی را بیرون آورد که او را مجبور به توقف در پیت کرد.

در قسمت جلو، ساینز در نهایت توانست آلونسو را در دور سوم خلاص کند و پس از ورشتاپن حرکت کند. اما سرجیو پرز، هم تیمی ورشتاپن، درام زودهنگام ایجاد کرد، مکزیکی در دور هشتم با چیزی که کریستین هورنر، رئیس تیم ردبول احساس می کرد مشکل گیربکس بود، به میدان رفت، پرز پس از چند روز ناخوشایند در کانادا بازنشسته شد.

 

شاید بخوانید: تصادف عجیب فرمول یک بحرین

 

خودروی ایمنی به ورشتاپن اجازه داد تا پیت را از حالت متوسط ​​به سخت تبدیل کند، در حالی که ساینز و آلونسو بیرون ماندند، P3 ظاهر شد، ورشتاپن با همیلتون، تسونودا و لطیفی در پیت استاپ ارزان‌قیمت همراه شد.

ورشتاپن در دور ۱۵ برای P2 از آلونسو گذشت – در حالی که بعد از اینکه شوماخر بدشانس در همان نقطه پرز در دور ۲۰ قرار گرفت و به ساینز، راسل، ژو، اوکان، فتل و دو مک لارن ریکاردو اجازه داد، یک ماشین ایمنی مجازی دیگر فراخوانده شد. و نوریس به جعبه.

این یک پیت استاپ فاجعه‌بار برای تیم پاپایا بود، هرچند که با ریکاردو آهسته عمل می‌کردند، در حالی که تلاش برای دوبل استک فقط مشکل را بدتر می‌کرد، لاستیک‌های نوریس آماده نبود زیرا او در ماشین نشسته بود و در نهایت P18 و آخرین بار ظاهر شد.

دور ۲۱ و چارلز لکلرک پس از پاس شیرین آلفارومئوی والتری بوتاس در پیچ ۱۳ به P7 رسیدند، قهرمان قهرمانی که P19 را پس از گرفتن پنا شروع کرده بود.

 

زمان ارسال پست: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۱۴ دسته بندی: فرمول یک تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.