اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

تصادف فرمول یک بحرین ؛ برخورد وحشتناک رومن گروژان

تصادف فرمول یک بحرین ؛ برخورد وحشتناک رومن گروژان

تصادف فرمول یک بحرین و کمی تا تبدیل شدن به یک فاجعه در همان چند پیچ ابتدایی !

رومن گروژان از تیم هاس در سومین پیچ درگیر یه تصادف فوق العاده سنگینی شد که در نتیجه آن خودرو فرمول یک او به دو تکه تقسیم شده و دچار آتش سوزی وحشتانکی می شود. در کمال ناباوری راننده فرانسوی تیم هاس توانست به سلامت از تکه هیا خودرو خارج شود و سریعا به بیمارستان نظامی در بحرین منتقل گردد.

بعد از تصادف سنگین رومن گروژان در اولین فیلم منتشر شده، این راننده فرانسوی به اهمیت وجود هیلو (حفاظ روبروی سر راننده) اعتراف کرده و بیان کرده است که بدون وجود این قطعه امکان نداشت زنده از خودرو خارج شود.

به عقیده رومن، این قطعه مهمترین بخشی است که در چند سال اخیر به خودرو اضافه شده و راننده فرانسوی تیم هاس این صحبت ها را در یک پیام ویدیویی از تخت بیمارستان بیان کرده است.

نتایج فرمول یک کانادا ۲۰۲۲

و حالا هم شرح ماجرا ؛ در پیچ سوم پیست سخیر بحرین، گروژان بعد از برخورد با دنیل کویات کنترل خودرو را از دست داده و به شدت با دیواره پیست برخورد می کند. طبق گفته های تیم هاس، سرعت خودرو در زمان برخورد بیشتر از ۲۲۱ کیلومتر بر ساعت بوده است که البته با چند محاسبه ریاضی میتوان فهمید که در لحظه برخورد شتاب جانبی وارد شده به رومن یا همان فشاری جی، به عددی نزدیک ۵۲جی رسیده است !!!

تصادف فرمول یک بحرین 2020

بر اثر برخورد با دیواره پیست، خودرو رومن گروژان دچار آتش سوزی شدیدی شد. وی توانست به سلامت از آتش فرار کند و سریعا به بیمارستان نظامی بحرین منتقل گردید. پس از معاینات پزشکی مشخص شد که رومن از ناحیه دو دست دچار سوختگی شده است و خبر خوب اینکه هیچ شکستگی استخوانی مشاهده نشده است. رومن با دست های باند پیچی شده در پیام ویدئویی خود گفت:

سلام به همگی، فقط میخواهم بگویم من خوبم، از تمام پیگیری های شما متشکرم. در یکی دو سال اخیر من یکی از منتقدین هیلو بودم اما امروز اگر این قطعه نبود من هم زنده نبودم تا با شما صحبت کنم. این بهترین چیزی است که به خودرو اضافه شده است.از تمام کادر پزشکی پیست و بیمارستان تشکر می کنم. امیدوارم به زودی بتوانم پیام های زیادی را برای شما بنویسم.

 

تصادف فرمول یک بحرین ۲۰۲۰ و صبحت های گروژان را در ویدیوی زیر می توانید مشاهده کنید

 

منبع : خودروبانک

زمان ارسال پست: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۱ دسته بندی: اخبار خارجی, فرمول یک تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.