اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

جزییات طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای شهری

جزییات طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای شهری

گازسوز کردن خودرو خالی از ایراد هم نیست و دردسرهای خاص خودش را به دنبال می‌آورد. دولت در پی فراهم کردن زیر ساخت لازم برای گاز سوز شدن تعداد بیشتری از خودروها است. «محمد حسین باقری»، مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، در مصاحبه‌ای از جزئیات مرحله جدید این طرح سخن گفته است.

در طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی به گازی، تبدیل ۱ میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودرو بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، هدف گذاری شده است که از این تعداد، تاکنون ۷۰ هزار دستگاه خودرو عمومی گاز سوز شده اند.

آن طور که آمارها می‌گویند، تا هفته اول بهمن ماه، ۱۰۰ هزار و ۲۴۰ دستگاه از ۲۰۹ هزار و ۹۶۹ دستگاه خودرویی که در سامانه طرح تبدیل رایگان ثبت نام کرده بودند، تایید و مشمول شناخته شدند.

از آن ۱۰۰ هزار و اندی خودرو هم، ۶۹ هزار و ۴۶۱ دستگاه تا انتهای هفته اول بهمن گاز سوز شدند و ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه هم در انتظار به سر می‌برند. بیش ترین آمار ثبت نام هم مربوط به استان‌های آذربایجان غربی و مازندران بوده است.

باقری در گفتگو با ایسنا از تبدیل ۲۰۰ هزار خودرو مسافربر شخصی در قالب این مصوبه خبر داده است. او همچنین تبدیل تاکسی‌های اینترنتی و خودروهای آژانس‌های ساماندهی شده را به مرحله بعدی این طرح موکول کرده و این نکته را اضافه کرده است که ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه تبدیل این گروه از خودروها باید توسط مالکان آنها تامین گردد.

باقری با اشاره به توزیع روزانه ۲۲ تا ۲۳ میلیون متر مکعب CNG در کشور، از افزایش ۳ میلیون متر مکعبی مصرف نسبت به سال گذشته هم استقبال کرد و آن را در راستای توسعه سهم CNG از سبد سوخت کشور دانست.

در خصوص وضعیت سوخت رسانی، باقری تعداد جایگاه‌های CNG فعال را در حال حاضر، ۲ هزار و ۴۹۳ جایگاه برشمرد و از بهره برداری ۶۸ جایگاه در حال ساخت، خبر داد.

البته به عقیده او، گران شدن قیمت تجهیزات CNG، باعث به تاخیر افتادن توسعه جایگاه‌های جدید بوده ‌است و ساخت جایگاه‌های کوچک مقیاس در شهرهای بزرگ را بهترین راهکار برای توزیع بهتر این سوخت دانست. به گفته باقری، همکاری شهرداری‌ها برای اختصاص فضا به منظور اجرای ایده جایگاه‌های کوچک، اولین گام لازم است که باید برداشته شود.

 

منبع : ایسنا

زمان ارسال پست: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۰ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.