اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

رونمایی لامبورگینی سیان؛ اولین محصول هیبریدی این شرکت

مسئول و مدیر بخش طراحی لامبورگینی میتیا بورکت (Mitja Borkert) به تعریف از شکل ظاهری لامبورگینی سیان پرداخته و گفته سریع ترین محصول گاو خشمگین باید برای افرادی که آن را نگاه می کنند جذاب و دلربا باشد که این سوپر اسپرت ویژگی های مورد نظر را در حد کمال دارد.

بورکت همچنین عنوان کرد، طراحی سیان با الهام از مدل کلاسیک کانتاش صورت گرفته، ولی با این وجود باید آن را نمادی آینده نگرانه پنداشت، نه یک مدل نگاهی به گذشته دارد.

سیان از قوای محرکه ای هیبریدی بهره می برد. در این مجموعه به جای باتری های لیتیوم یونی مرسوم در بیشتر خودروهای هیبریدی، از ابرخازن ها استفاده شده تا از افزایش بیش از حد وزن جلوگیری شود. این ابرخازن ها تا ۳ برابر قوی تر از باتری لینیوم یونی با وزنی مشابه عمل می کنند.

 

مشخصات پیشرانه سیان

موتور اصلی نمونه ای ۱۲ سیلندر V شکل تنفس طبیعی است که با حجم ۶.۵ لیتری خود همراه با یک سیستم هیبرید خفیف ۴۸ ولتی، قدرت قابل توجه ۸۱۹ اسب بخار را تولید می کند. با این اوصاف لامبورگینی سیان در حال حاضر قوی ترین ساخته این شرکت است. سیستم هیبریدی کوچک مورد استفاده قدرتی حدود ۳۴ اسب بخار تولید می نماید که به کمک این موتور برقی سیان توانایی آن را دارد تا بدون نیاز به روشن شدن موتور بنزینی، در سرعت های پایین، اعمالی مانند دنده عقب یا پارک کردن را انجام دهد.

نیروی عظیم تولید شده توسط پیشرانه توسط یک گیربکس ۷ سرعته خودکار به سمت تمام چرخ ها فرستاده می شود. این گیربکس با توجه به حالت انتخابی رانندگی توسط راننده، دنده ها را به شکلی متفاوت و خاص تعویض می نماید. سیستم چهار چرخ محرک الکترونیکی با قفل دیفرانسیل خودکار قفل شونده مکانیکی هم با این گیربکس در انتقال نیرو همکاری می کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ سیان ۲.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۳۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

 

قیمت گذاری

برنامه لامبورگینی برای تولید این سوپر اسپرت هیبریدی، ساخت تنها ۶۳ دستگاه از سیان با قیمت ۳.۶ میلیون دلار می باشد. بهتر است بدانید تمامی مدل های لامبورگینی سیان از قبل فروخته شده اند.
زمان ارسال پست: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۱:۴۸ دسته بندی: اخبار خارجی, لامبورگینی تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.