اخبار و مطالب
7 روز گذشته
3

لامبورگینی روئلتو رونمایی شد

لامبورگینی روئلتو رونمایی شد

لامبورگینی روزانه یک سوپر اسپرت پرچمدار جدید را معرفی نمی کند، پس این بار یک رونمایی خاص داریم. ما بیشتر از یک دهه با اونتادور وقت گذراندیم و لذت بردیم و حالا جانشین آن اینجاست، به لامبورگینی روئلتو سلام کنید.

یک هایپرخودروی دو سرنشین که لامبورگینی آن را «آینده ای نزدیک» برای رانندگی با عملکرد بالا می داند. فناوری‌های زیادی در این خودروی جدید وجود دارد، اما اگر برای دنیایی بدون V12 Lambo آماده نیستید، وقتی می‌گوییم چیزی برای ترس ندارید به ما اعتماد کنید.

چیزهای زیادی برای بحث وجود دارد که بیشتر آنها قبلاً در تیزرهای لامبورگینی برای پیشرانه، شاسی و فضای داخلی پیش نمایش داده شده است. برای تجدید حافظه، قلب این پرچمدار یک موتور ۶.۵ لیتری V12 جدید است که با سه موتور الکتریکی تکمیل شده است تا مجموعاً ۱۰۰۱ اسب بخار (۱۰۱۵ اسب بخار / ۷۴۷ کیلووات) تولید کند.

قدرت از طریق جعبه دنده هشت سرعته دوکلاچه جدید به هر چهار چرخ می رسد و حالت تمام الکتریکی برای این هیبریدی پلاگین در دسترس است. این خودرو از شاسی مونوکوک جدیدی بهره می‌برد که لامبورگینی می‌گوید اولین خودرویی است که ساختار جلویی کاملاً فیبر کربنی دارد. درایور حالت‌های رانندگی متعددی برای انتخاب دارد، که در مجموع ۱۳ حالت.

از نظر عملکرد، ۶۲ مایل در ساعت در ۲.۵ ثانیه می رسد. ۱۲۴ مایل در ساعت کمتر از ۷ ثانیه طول می کشد. به طور کلی، آخرین لامبو از سرعت ۲۱۷ مایل در ساعت فراتر خواهد رفت. و اگر می خواهید بی سر و صدا در شهر بچرخید، می توانید حالت تمام الکتریکی را برای تقریباً شش مایل انتخاب کنید، مشروط بر اینکه باتری شارژ کامل داشته باشد.

این خلاصه تیزرهایی است که در چند هفته اخیر دیده ایم. ما بعداً عمیق‌تر به این موضوعات خواهیم پرداخت، اما اکنون، بیایید به چیزی بپردازیم که هنوز ندیده‌اید – بدن.

 

بپرسید چرا روئلتو؟

لامبورگینی روئلتو (تلفظ صحیح رِووئِلتو در زبان اسپانیایی که البته در سایتهای ایرانی بیشتر نوشته شده روُئِلتو) نشان دهنده یک زبان طراحی جدید برای لامبورگینی است. بله، تعداد زیادی زوایای وحشی وجود دارد و برخی عناصر کلاسیک به شکل آن پخته شده‌اند، مانند تیغه شناور دیابلو روی بال‌ها/گلگیرهای عقب و قسمت جلویی شیبدار Murcielago.

با نگاهی به Revuelto در نمایه، اگر حال و هوای مهم آونتادور را احساس می‌کنید، شما را سرزنش نمی‌کنیم، اما در تمام این موارد، یک تم Y تکراری را خواهید دید. چراغ های جلو و عقب دارای ساختار Y هستند. ورودی‌های هوای جانبی بزرگ مانند یک فلش به سمت جلو حرکت می‌کنند و Y بیشتری به مخلوط تزریق می‌کنند. مرکز داشبورد نیز دارای یک شکل برجسته Y است.

چرا همه Y؟ لامبورگینی این موضوع را با “عناصر هوافضا” مدرن مرتبط می‌داند و وقتی به جت جنگنده F-35 Lightning II نگاه می‌کنید، کمی منطقی‌تر به نظر می‌رسد. ترکیب با خطوط زاویه دار بدنه و الگوهای شش ضلعی در عقب برای خروجی اگزوز، روئلتو چیزی شبیه به یک جنگنده رادارگریز در مورد آن دارد.

کل موضوع هواپیما نیز یک تصادف نیست – لامبورگینی به راننده Revuelto به عنوان خلبان اشاره می کند و مسافر کمک خلبان است. با این حال، همه چیز در مورد آینده نیست. وقتی خلبان و کمک خلبان از وسیله نقلیه خارج می شوند، همچنان این کار را با استفاده از درهای قیچی پیشگام لامبورگینی کانتاچ ۵۰ ساله انجام می دهند.

طراحی لامبورگینی روئلتو صرفاً یک تمرین علمی تخیلی نیست. باله های جانبی پشت چرخ های جلو برای کمک به قیف شدن هوا به ورودی های امتداد مقعر در طراحی شده اند. سقف فرورفته هوا را به بال عقب هدایت می کند و در عین حال فضای سر کمی بیشتری را برای سرنشینان در داخل ایجاد می کند.

اسپلیتر جلو هوا را از چرخ‌های جلو پخش می‌کند، در حالی که در عقب، وحشی‌ترین دیفیوزر عقبی که تا کنون در لامبو استفاده شده است، هنگام خنک کردن موتور، نیروی رو به پایین ایجاد می‌کند.

بال عقب فعال است و به طور خودکار در صورت نیاز برای موقعیت تنظیم می شود، یا می توان آن را به صورت دستی بین سه حالت برای حداقل یا حداکثر نیروی رو به پایین کنترل کرد.

آیا فرقی می کند؟ در مقایسه با Aventador Ultimae ، لامبورگینی می گوید که Revuelto 61 درصد کارآمدتر است و ۶۶ درصد نیروی رو به پایین بیشتر در موقعیت های بار بالا ایجاد می کند. این مطمئناً تایرهای سفارشی بریجستون پوتنزا اسپورت را با ابعاد ۲۶۵/۳۵-۲۰ در جلو و ۳۴۵/۳۰-۲۱ در عقب آزمایش خواهد کرد.

یک ترکیب بزرگتر چرخ/لاستیک با ۲۶۵/۳۰-۲۱ ثانیه در جلو و ۳۵۵/۲۵-۲۲ ثانیه برای عقب موجود است. و اگر در تصمیم گیری مشکل دارید، احتمالاً نمی خواهید در مورد ۴۰۰ انتخاب رنگ مختلف موجود برای نمای بیرونی بشنوید. ببینید، ما به شما گفتیم که بحث زیادی وجود دارد.

 

طراحی داخلی

همانطور که گفته شد، موتیف Y در داخل وجود دارد، اما این سه صفحه نمایش دیجیتال هستند که برجسته هستند. هیچکدام بزرگ نیستند. راننده دارای یک بازخوانی دیجیتال ۱۲.۳ اینچی با صفحه نمایش پرتره بسیار متوسط ​​۸.۴ اینچی در وسط است. با این حال، سرنشین یک صفحه نمایش باریک ۹.۱ اینچی دارد که اطلاعات حیاتی خودرو را نیز نمایش می دهد.

لامبورگینی روئلتو

هر سه نمایشگر را می توان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با انگشت خود بکشید و لامبورگینی بر نقش مسافر به عنوان کمک خلبان تاکید دارد. با دست زدن به چیزهایی مانند عملکردهای آب و هوا، ناوبری یا انتخاب موسیقی، راننده باید روی رانندگی تمرکز کند. و با هفت تنظیمات درایو با عملکردهای فرعی مختلف، ۱۳ حالت برای انتخاب وجود دارد.

لامبورگینی همچنین قصد دارد با لامبورگینی روئلتو سازگارتر با محیط زیست باشد (نه، واقعا). این خودروساز فرآیندهای جدیدی برای تولید موادی دارد که کارآمدتر هستند. اثاثه یا لوازم داخلی چرم های مختلف را با میکروفیبر ساخته شده از پلی استر بازیافتی ترکیب می کند. و مشابه نمای بیرونی، کمتر از ۷۰ گزینه رنگی برای کابین خلبان وجود دارد.

 

V12 زنده و سرحال است

وقت آن رسیده است که قوای محرکه Revuelto را دوباره مرور کنیم، زیرا این یک چیزی است. یک موتور ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی آشنا به نظر می رسد، اما این یک موتور کاملاً جدید است که هم سبک تر و هم قدرتمندتر از مدل قبلی خود است. این موتور ۸۱۳ اسب بخار در ۹۲۵۰ دور در دقیقه و ۵۳۵ پوند فوت، بدون نیاز به توربوشارژر تولید می کند.

در سمت هیبریدی، دو موتور الکتریکی برای چرخ‌های جلو و موتور سوم با گیربکس جدید هشت سرعته مرطوب دوکلاچه نصب شده‌اند که اولین بار برای لامبورگینی است. به جای جلو، به صورت عرضی در پشت موتور نصب شده است و فضایی را برای بسته باتری کوچک ۳.۸ کیلووات ساعتی در جایی که قبلاً تونل انتقال بود باز می کند.

بله، این باتری بسیار کوچک است، اما به اندازه کافی است که Revuelto برد فقط الکتریکی حدود شش مایل داشته باشد. همچنین به اندازه کافی کوچک است که موتور بتواند آن را در حدود شش دقیقه دوباره شارژ کند.

بدیهی است که ایده در اینجا برای رانندگی مقرون به صرفه نیست، بلکه به عنوان مکمل عملکرد موتور با امتیاز اضافی عملکرد بدون آلایندگی برای دسترسی به مناطقی است که ممکن است ممنوعیت موتور وجود داشته باشد. Revuelto با قابلیت تمام چرخ متحرک، ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت را به زمین ارائه می دهد یا یک پر سبک با قدرت ۱۷۸ اسب بخار در حالت EV که فقط چرخ های جلو را می چرخاند. بله، جدیدترین پرچمدار لامبو دارای دیفرانسیل جلو است.

لامبورگینی روئلتو را نزدیک به پایان سال عرضه خواهد کرد و قیمت آن در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

زمان ارسال پست: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۸ دسته بندی: معرفی خودرو خارجی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.