اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

رونمایی ساعت بوگاتی شیرون با قیمتی عجیب

رونمایی ساعت بوگاتی شیرون

ساعت بوگاتی شیرون توسط شرکت ساعت سازی Jacob & Co و با همکاری کمپانی بوگاتی ساخته شده است. Jacob & Co توسط یک سرمایه‌گذار ثروتمند مقیم آمریکا به‌ نام Jacob Arabo در سال ۱۹۸۶ تاسیس شد. دفتر اصلی این برند، در نیویورک امریکا واقع شده اما با کارگاهی ویژه برای تولید ساعت‌های عجیب و نفیس در سوئیس فعالیت و همکاری می‌کند.

محصول جدید Jacob & Co، به موجب همکاری شرکت سازنده با بوگاتی دارای ارزش و اهمیت خاصی برای کلکسیونرها می باشد؛ ولی این ساعت مچی، امکاناتی جالب و باورنکردنی زیر شیشه‌ی خود دارد. یک موتور مینیاتوری ۱۶ سیلندر با آرایش W شکل و قطعات متحرک، جلوه ای دیدنی به ساعت داده اند. برای حرکت پیستون‌ها کافی است دکمه‌ سمت راست ساعت فشرده شود تا میل‌لنگ متصل به موتور ساعت، وارد مدار گردد. جهت صرفه‌ جوبی در مصرف انرژی، می‌توان این موتور کوچک و جذاب را از مدار خارج کرد.

در ساخت این ساعت، تعداد ۵۷۸ قطعه به کار رفته است. این محصول دارای ابعادی به اندازه ۵۴ در ۴۴ میلی‌متر بوده و دارای پوششی از جنس تیتانیوم است که این پوشش می‌تواند قطعات را تا سرعت‌ باورنکردنی ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت، در جای خود ثابت نگه دارد. روند طراحی ساعت بوگاتی شیرون توسط مهندسان جاکوب اند کو، نزدیک یک سال زمان برده است.

سال‌ها قبل نیز شرکت بوگاتی و جاکوب اند کو، ساعت مچی ۳۶ هزار دلاری به‌ نام اپیک ایکس کرونو روانه بازار کرده‌ بودند؛ ولی مدل جدید با نام شیرون ۲۸۰ هزار دلار قیمت‌ گذاری شده است. این مقدار پول، معادل قیمت یک دستگاه مک لارن ۷۲۰S است که البته برای مالک ابرخودروی ۳ میلیون دلاری بوگاتی شیرون، چندان رقم بالایی نخواهد بود.

 

مشخصات فنی بوگاتی شیرون

مشخصات قوای محرکه ابرخودرو بوگاتی شیرون به این شرح می باشد: موتور ۱۶ سیلندر ۸ لیتری w شکل آن به کمک چهار توربوشارژر می تواند ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت ترکیبی این غول خوش اشتها، ۲۲.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و مجهز به باک ۱۰۰ لیتری می باشد. با قدرتی استثنایی و سیستم چهار چرخ محرک، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو تنها در ۲.۵ ثانیه ثبت می شود. البته وزن ۱۹۹۵ کیلوگرمی آن نیز قابل ذکر است.

 

زمان ارسال پست: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۶ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.