اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

درگ بی ‌ام ‌و M4 کامپتیشن با رقبای دیرین

درگ بی ‌ام ‌و M4 کامپتیشن با رقبای دیرین

نسل جدید بی ام و M4 کامپتیشن به یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو مجهز شده که در مدل کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

در این نسل گیربکس دوکلاچهٔ قبلی حالا با یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF جایگزین شده است که دلیل این تغییر بهبود قابلیت رانندگی در ترددهای روزانه و کنترل گشتاور چشمگیر پیشرانه بوده است؛ بنابراین هرچند ظاهر M4 جدید بحث‌برانگیز است اما پرفورمنس آن جای هیچ حرفی باقی نمی‌گذارد.

مرسدس C63 S AMG که یکی از زیباترین کوپه‌های بازار است و طراحی خیره‌کننده‌ای دارد، مثل رقیب باواریایی ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد اما این قدرت را از طریق یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به دست می‌آورد. هرچند این موتور هشت سیلندر قدرت یکسانی با پیشرانهٔ شش سیلندر ب‌ام‌و دارد اما گشتاور آن بیشتر بوده و برابر با ۷۰۰ نیوتن متر است. نیروی موتور هم در C63 توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک مثل M4 صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

آئودی RS5 اما در این رقابت کار سختی پیش رو دارد زیرا با استفاده از پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، روی کاغذ از دو رقیب هم‌وطن خود ضعیف‌تر است. البته برخلاف دو کوپهٔ دیگر، آئودی به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است که همه از توانایی‌های فوق‌العادهٔ آن در انتقال قدرت به مسیر خبر داریم. خب با توجه به مواردی که بیان شد، کدام‌یک از این سه کوپهٔ آلمانی در مسافت ۴۰۰ متر سریع‌تر خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

بی ‌ام ‌و M4 کامپتیشن آئودی RS5 مرسدس بنز C63 S AMG
موتور ۳ لیتری I6 توئین توربو ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهار چرخ عقب
وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم ۱۷۱۵ کیلوگرم ۱۷۳۰ کیلوگرم
قیمت ۷۶,۰۵۵ پوند ۶۷,۵۰۵ پوند ۷۷,۰۰۰ پوند

 

پدال

زمان ارسال پست: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۹ دسته بندی: درگ, ویدیو تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.