اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

خودروهای عمومی برای دوگانه سوز کردن کمک بلاعوض دریافت می کنند

خودروهای عمومی برای دوگانه سوز کردن

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ضمن یادآوری برگزاری شورای عالی اقتصاد در روز دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ عنوان کرد: با پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه در این نشست، مصوب گردید که مبلغ ۶۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به منظور دوگانه سوز کردن بیش از یک میلیون و چهارصد هزار خودرو از جمله ؛ وانت، تاکسی، ون و مسافربر‌های شخصی دیگر به آن ها ارائه شود.

وی ادامه داد: این تصمیم به خاطر حمایت و کاهش هزینه‌ های حمل و نقل عمومی و همچنین سالم سازی هوای شهرها، طبق استناد به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر می باشد.

علیرضا صادق آبادی افزود: بنابراین دولت موظف خواهد بود برای تبدیل کردن خودرو‌های عمومی و مسافربر شخصی بنزینی به گاز سوز CNG (کارخانه‌ای و کارگاهی)، به صاحبان خودرو‌ یا کارخانه‌ جات، اصل و فرع تسهیلات مالی را که پرداخت می‌گردد را تضمین و بازپرداخت کند.

به گفته مدیر عامل پخش فرآورده‌های نفتی این مصوبه دولت بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه را شامل شده و تمام خودرو‌ها اعم از تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی داخل کشور را در بر می‌گیرد.

صادق آبادی گفت: حداکثر تعهد دولت برای این مصوبه که از محل صرفه جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تأمین می شود، مبلغی بیش از ۶ هزار و پانصد میلیارد تومان می باشد که برای پرداخت کمک بلاعوض گاز سوز کردن به مالکان خودرو‌های مذکور پرداخت خواهد شد.

 

تسنیم

زمان ارسال پست: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۴ دسته بندی: اخبار تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.