اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

خاک بازی تویوتا سوپرا و چلنجر دیمون

خاک بازی تویوتا سوپرا و چلنجر دیمون

رقابت جالب و متفاوت تویوتا سوپرا و دوج چلنجر دیمون با اینکه در مکانی غیرمعمول برگزار شده است اما درگی ناعادلانه محسوب می شود.

البته مهار کردن و کنترل قدرت خودروها در جایی که نسبت به آسفالت خیابان، اصطکاک کمتری با لاستیک ها دارد، کاری سخت و البته نیازمند مهارت است.

تویوتا سوپرا نسل جدید ژاپنی دارای موتور ۶ سیلندر خطی به حجم ۳ لیتر همراه با توربوشارژر بوده که ساخت شرکت ب ام و می باشد و قلب تپنده نسل جدید z4 نیز به شمار می رود. این موتور می تواند ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید نماید و کوپه محبوب شرقی را در زمان ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت برساند. وزن این خودرو ۱۵۴۰ کیلوگرم ذکر شده و در برابر دیمون، دست بالا را دارد.

و حالا آن سوی مسابقه درگ، دوج چلنجر دیمون با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتر خود آمده تا زمین را شخم بزند و البته اینجا واقعا شخم میزند. 🙂
نکته جالب این که چلنجر ما در مسیر مخصوص درگ، مسافت ۴۰۰ متر را تنها در ۹.۶ ثانیه طی می کند که در انتهای این مسیر سرعتی ۲۳۰ کیلومتر بر ساعتی دارد و این زمانی قابل احترام است.

موتور شیطان آمریکایی مجهز به سوپرشارژر بزرگی است که آن را وادار می کند با سوخت E85 قدرت ۸۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۴۵ نیوتن متر تولید کند تا در زمانی کوتاه بتوانید از دود شدن لاستیک های خود لذت ببرید. این کوپه عضلانی با وزن ۱۹۴۱ کیلوگرمی خود می تواند صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را تنها در مدت زمان ۲.۳ ثانیه طی کند و یکی از سریع ترین خودروهای دنیا در مسابقات درگ می باشد. به همین دلیل در اول این مطلب ذکر کردیم که رویارویی این دو خودرو، عادلانه نیست اما دیدن ویدیو درگ را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

زمان ارسال پست: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۶ دسته بندی: درگ تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.