اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

درگ جذاب؛ تویوتا سوپرا ۱۰۰۰ اسب بخاری در برابر تسلا S

درگ تویوتا سوپرا 1000 اسب بخاری و تسلا S

در این رقابت جالب، تویوتا سوپرا با موتور تقویت شده، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته و در مقابل، تسلا مدل S با ۲ موتور برقی (یکی در عقب و یکی در جلو) می تواند ۷۶۲ اسب بخار قدرت و ۹۳۱ نیوتن متر گشتاور تولید نماید.

البته در ویدیوی مربوطه، اطلاعات قدرت و گشتاور این خودروها در سر چرخ ها ذکر شده و به این دلیل با اعداد اعلامی در بند قبلی این مطلب متفاوت هستند. قدرت سر چرخ یعنی، مقدار نیروی تلف شده توسط متعلقات موتور و مسیر انتقال، از قدرت کلی موتور کم شده و اعلام می شود که برای مثال، این سوپرای تقویت شده دارای قدرت ۸۵۰ اسب بخار در سر چرخ های عقب خود می باشد.

رقابت مورد نظر در دو حالت اجرا می شود: ۱. از سکون کامل ۲. در حال حرکت و از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت

 

مروری بر سامورایی محبوب

نسل چهارم و محبوب تویوتا سوپرا که بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ در خط تولید قرار داشت از موتوری استفاده می کند که طرفداران عرصه تیونینگ و هر ماشین بازی عاشق آن است. به این دلیل که موتور سوپرا در حالت عادی تحمل ۸۰۰ اسب بخار را دارد، آن هم بدون ارتقا دادن حتی یک قطعه از موتور. در مدل فابریک سوپرا توربو، پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتر آن امکان تولید ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. همراه با این قدرت و وزن ۱۵۱۰ کیلوگرمی خود، شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در ۴.۶ ثانیه ثبت می کند.

 

سوپر سدان الکتریکی

تسلا مدل S در تیپ p100d یعنی مدل حاضر در این درگ، یکی از قویترین و پرشتاب ترین خودروهای تولیدی در دنیا بوده که شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن، زیر ۲.۵ ثانیه ثبت شده است !
یعنی رقابت یک سدان برقی با خودروهایی مانند بوگاتی شیرون و کونیگزگ آگرا RS و… . با استفاده از ۲ موتور برقی خود، مانند خودروهای چهار چرخ محرک عمل کرده و در اغلب درگ ها، خودروهای بنزینی را از صحنه خارج می کند. به غیر از حالت چهار چرخ محرک، در اختیار بودن تمام گشتاور عظیم این خودرو در دورهای آغازین موتورها، نکته ای مهم در شتابگیری عالی آن بوده حتی با وزن ۲۲۵۰ کیلوگرمی.

زمان ارسال پست: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۸ دسته بندی: درگ, ویدیو تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.