اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

تشخیص لوازم یدکی رنو اصلی و تقلبی

تشخیص لوازم یدکی رنو اصلی و تقلبی

هدف ما در این مطلب تشخیص قطعات و لوازم یدکی رنو اصل و تقلبی می باشد تا از ضرر و زیان مالی و جانی شما عزیزان جلوگیری کنیم.

 

روش تشخیض لوازم یدکی رنو اصل

موارد ذکر شده زیر برای تشخیص لوازم یدکی اصلی رنو آماده شده و اگر کمی دقت کنید می توانید لوازم اصلی را تشخیص داده و از جان و سرمایه خود محافظت نمایید.

 

اصالت فروشگاه

اصلی ترین مورد که در همان آعاز خرید قطعه باید به آن توجه کرد، سابقه و اصالت فروشگاه توزیع کننده قطعات خواهد بود.

طبق معمول نیز فروشندگان داری سابقه و تجربه قطعات بی کیفیت را نمی فروشند و برای مشتریان خود ارزش قائل هستند.

 

کیفیت ظاهری

نکته بعدی، کیفیت این قطعات از نظر ظاهری است. لوازم پلاستیکی تشخیص راحت تر دارند زیرا از مواد بی کیفیت و یا بازیافتی ساخته می شوند و اگر قبلا نوع اصلی آن را دیده باشید خیلی راحت می توانید این قطعات را تشخیص دهید. نمون های پلاستیکی بی کیفیت، کدر و غیر شفاف بوده که با لمس آنها نیز می توانید همراه با ظاهر زبر و خط و خش دار متوجه تقلبی بودن آنها گردید.

 

برچسب اطمینان لوازم یدکی اصلی رنو

شرکت رنو از سال ۲۰۰۲ به منظور آگاهی خریداران خود و جلوگیری از فروش قطعات تقلبی توسط سودجویان و همچنین پیگیری توزیع قطعات در شبکه خدمات پس از فروش از برچسب های اطمینان روی همه قطعات تولیدی خود استفاده نمود.

مهمترین بخش موجود روی برچسب اطمینان کد پیگیری قطعه است. کد پیگیری های روی این برچسب ها مربوط به قطعات یدکی و برای شناسایی فروشندگان قطعات و کشور سازنده مورد استفاده می باشد.

همچنین از سال ۲۰۱۱ تا زمان حال با اضافه شدن بارکد به برچسب های اطمینان امکان کنترل قطعات خودرو در انبار لوازم یدکی رنو نیز فراهم شده است.

 

مشخصات برچسب های اطمینان

این برچسب ها دارای مشخصاتی خاص هستند که بهتر است با آنها آشنا شوید تا در زمان خرید لوازم یدکی رنو سرتان بی کلاه نماند 🙂

جوهر حساس به نور، مورد اول و مهم در یک برچسب اطمینان می باشد که با تغییر زاویه تابش، رنگ آن نیز از طیف خاکستری به طلایی تغییر می کند.

مورد دوم، دارا بودن کد پیگیری منحصر به فرد است که در هر محصول یکتا و غیر تکراری می باشد که پیچیدگی تولید این کدها امکان جعل آنها را نیز برای کلاهبرداران بسیار سخت و پرهزینه می کند.

چند نمونه از بسته بندی و برچسب های تقلبی قطعات یدکی رنو در زیر قابل مشاهده هستند.

قطعات تقلبی رنو

در انتها نیز چند مورد از بسته بندی لوازم یدکی اصلی رنو را می بینید.

قطعات اصلی رنو

زمان ارسال پست: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۳ دسته بندی: آموزشی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.